Chapter 9- Hot debut

Do you still love me???(MALAY VERSION)

 

"Mo???" Daehyun memandang Hyosung. Terkejut mendengar luahan isi hatinya, Daehyun tidak menyangka apa yang didengarnya. Seolah2 mimpi di siang hari. Hyosung nak jumpa dengannya hanya nak luahkan perasaannya. Daehyun tidak pernah menyangka dan perasan dengan seniornya sendiri tiba2 datang menyukainya.

"Aku suka awak," Hyosung sekali lagi meluahkan isi hatinya.

"Noona, apa yang noona merepek ni? Aku..."

"Aku tahu, kau dah ada orang lain. Tapi, tak boleh ke beri aku peluang?" kata Hyosung.

"Hyosung... Ani... Noona, aku anggap noona seperti kakak aku sendiri. Aku tak sangka yang noona ada perasaan dengan aku pun," keluh Deahyun. Hyosung tunduk menahan sebak. Daehyun serba salah dengannya, Hyosung sangat baik hati dengannya dan sentiasa mengambil berat dengannya.

"Mianhae, noona," Daehyun melangkah. Hyosung menggeleng lalu memeluk Daehyun dari belakang.

"Noona," Daehyun terkejut dengan tindakannya.

"Aku berasa sangat sunyi, tak boleh ke awak temankan aku sebentar?" kata Hyosung memeluk erat. Daehyun ternganga dan tidak mampu berbuat apa2. Tindakan Hyosung sudah melampau baginya, tetapi Daehyun menghormatinya. Ketika berada di Busan dahulu Daehyun seringkali menolak semua perempuan yang meluah perasaan mereka dengannya.

Daehyun melepaskan tangan Hyosung perlahan2, dan memandang Hyosung.

"Noona, kita ada banyak kerja. Matlamat kita nak jayakan TS ent, belum tercapai. Aku tak nak kalau kerjaya kita terganggu, gomawoo noona sebab sayang kat aku. Aku pergi dulu," kata Daehyun senyum sebelum melangkah. Hyosung terpaku, lidahnya keluh mendengar kata2 Daehyun.

 

 

------------------------------------------------

 

"Yes!!!! Aku dah nak debut!!! Gomawoo, Yonghwa Oppa!!!!" Jerit Jun Hee di depan pemandangan indah di waktu malam. Yonghwa di sebelahnya  ketawa melihatnya. Jun Hee tersengih. Mereka berdua baru sahaja selesai pengambaraan musik video, dan tidak lama lagi Jun Hee kena buat solo pula. Jun Hee kelihatan tidak penat melakukan semua kerjanya, malah semakin bersemangat.

"Oppa, apa rasanya menyanyi di depan penonton?" Jun Hee memandangnya.

"Hmn... Ketika aku pertama debut, aku dah merasakan impian aku dah tercapai. Cukup bahagia," kata Yonghwa.

"Jjinja? Aku tak sabarlah," kata Jun Hee. Minggu depan dia akan mula buat persembahan dengan Yonghwa terlebih dahulu sebelum membuat persembahan solonya. Itu cara FNC Ent menarik peminat Jun Hee buat pertama kali.

"Aku nak ucap tahniah pada awak kerana dah berjaya menjadi artis," kata Yonghwa.

"ISh... Belum lagilah..." Jun Hee memukul bahunya.

"Yalar... Aku nak jadi orang yang pertama ucap pada awak, sebelum orang lain ucap dengan awak,"

"Gomawo oppa," Jun Hee tersenyum lebar.

 

 

SEMINGGU KEMUDIAN...

"Yah...!!! Zelo-ah...!!! Bangun, kita dah lewat ni!" Himchan menjerit ke arah Zelo yang masih tidur atas katil. Mereka perlu bersiap pergi ke Music Countdown untuk buat persembahan mereka, iaitu NO MERCY. Zelo merenggek seperti anak kecil, Himchan menarik kakinya sehingga Zelo terjatuh atas lantai.

"Aduh... Hyung, stop it!" Zelo menjerit geram. Yongguk masuk ke dalam bilik pula pergi menyampuk.

"Yah... Apa ni? Cepat bersiap,"

"Baik..." Zelo bangun lemah sekali. Himchan mengganguk dan mengambil tualanya. Youngjae kelam kabut mencari tali pinggangnya, entah di mana diletaknya. Dia lupa sudah di mana barang kesayangan diletak.

"Jung Daehyun!!! Mana tali pinggang aku???" Youngjae tahu Daehyun telah menyembunyikannya. Daehyun mengankat bahu sambil makan sarapannya. Tidak peduli apa yang sedang berlaku di sekelilingnya, sebaliknya dia masih melayan makanannya.

"Aish...! Jjinja... Yah... Kenapa tali pinggang aku kat sini?" Youngjae memandang tajam ke arah Daehyun. Tali pinggangnya berada di atas peti sejuk.

"Entah," Daehyun meneguk segelas susu. Youngjae menahan geram, dia mendengus keluar dari dapur memakai baju pula. Youngguk masuk ke dalam dapur pula, duduk mahu bersarapan. Daehyun berdiri mencuci tangannya. Jongup datang tergesa-gesa mencuci muka. Dia terpaksa melanggar Daehyun di sebelahnya.

"Yah!!! Apa ni? Kenapa cuci muka kat sini?" Daehyun terkejut.

"Aku dibuli... Mianhae," Jongup tunduk. Zelo dan Himchan telah menolaknya dari bilik air mnyebabkan dia terpaksa lari ke dapur.

"Pabo!" Daehyun mengetuk kepalanya. Jongup tersengih macam kerang busuk.

"Dah siap ke?" Yongguk memandangnya.

"Hmn... Kamu semua seringkali macam ni, lambat sangat nak bersedia. Aku seorang yang tunggu macam tunggul kayu, tak boleh ke kamu semua cepat sikit?" Daehyun menggeleng keluar dari dapur. Youngguk terdiam. Daehyun seorang yang cekap dan sentiasa menepati masa. Dia juga telah menyediakan sarapan untuk mereka semua jika mereka semua lewat. Biasanya ini kerja Himchan tetapi Himchan semakin malas sejak kebelakangan ini.

 

"Hari ramai artis baru akan debut, dan ini hari terakhir kamu buat persembahan di sini. Bulan depan kita kena pergi luar negara pula," Pengurus Teo memberi maklumat kepada mereka semua. Youngguk mengganguk mendengar maklumat itu.

"Kita nak ke mana? Negara mana?" Youngjae mengankat tangan.

"Malaysia, kita nak buat promosi lagu Power dan Crash," katanya.

"Ow... Bestnya. Aku tak pernah pergi ke sana," kata Himchan.

"Aku pun," Kata Daehyun. Zelo tertidur tidak dengar apa yang abang2nya sedang cakap.

"Tak sabar nak jumpa peminat aku kat sana hehe..." Jongup mempunyai banyak peminatnya di luar negara berbanding negara sendiri.

"Jjinja," Himchan memandangnya.

"Yalah... Aku nak hadiah lebih banyak dari peminat aku, macam di singapore hari itu," kata Jongup teringat sewaktu pertama kali mereka pergi ke luar negara membuat promosi lagu pertama mereka iaitu Warrior.

"Hmn... Tak dapat jumpa dengan Jieun lagi," Youngjae mengeluh.

"Hari ni kan kau dapat jumpa dia," kata Daehyun.

"Arasso..." Youngjae tersengih tidak sabar berjumpa dengan Jieun. Jieun akan menjadi MC mereka, Youngjae kadang2 cemburu melihat Jieun digandingkan dengan celebriti lelaki lain. Daehyun tersenyum menggeleng melihat kawannya yang sedang kemaruk dengan cintanya.

 

 

Jieun mengerut, dia mengerdipkan matanya sekali lagi. Adakah dia silap pandang melihat gambar baru yang diberikan kepadanya. Orang yang dia sudah lama ingin jumpa tiba2 muncul di depan. Jieun serta merta memainkan video yang baru diberikan oleh pengurusnya.

"Jun Hee?" Jieun ternganga melihat Jun Hee dalam video itu.

"Ini, Ini adalah orang yang cik cari selama ini?"

Jieun menahan sebak mengganguk, tidak menyangka dia berjumpa dengan Jun Hee. CD itu dibeleknya.

"Kenapa dia namakan dirinya Juniel?" Jieun tertanya2 dan keluar mencari pengurus lain dan ingin bertanyakan lanjut.

 

"What?" Youngjae dan Daehyun berpandangan, Jieun mengganguk dan memberikan cd Jun Hee.

"Ini..." Daehyun mengerut memandangnya.

"Hari ini, hot debutnya. Aku tak menyangka, aku sepatutnya tahu lebih awal lagi," kata Jieun.

"Jieun-sii, bila dia akan buat persembahan?"

"Hari ini,"

"Hari ini???" serentak Youngjae dan Daehyun terkejut. Jieun mengganguk. Sebenarnya teaser sudah lama keluar tetapi mereka tidak perasan bila video itu dikeluarkan kerana sibuk dengan hal masing2.

"Aku tak sabar nak jumpa dia," kata Youngjae.

"Aku pun, aku rindu sangat kat dia..." kata Jieun. Daehyun terdiam. Gambar Jun Hee di CD itu ditenung lama. Perasaannya bercampur baur, kenapa Jun Hee melarikan diri tempoh hari sebaik sahaja melihat dirinya. Adakah Jun Hee telah berubah? Daehyun mengeluh.

 

Jieun meminta bantuan dengan pembantunya agar membantunya berjumpa dengan Jun Hee dalam bilik rehat FNC Ent. Youngjae dan Daehyun menurut langkah Jieun sambil berjaga2, risau pengawal FNC tidak benarkan mereka berjumpa dengan Jun Hee.

"Boleh tak keluar sebentar, boss aku nak cakap dengan dia sebentar" kata salah satu pengawal Jieun. Semua jurusolek dan pembantu yang lain akur dan keluar dari bilik itu. Jun Hee terkebil2 hairan dan takut melihat semua pengawal berbaju hitam dalam biliknya. Hari pertama dia membuat persembahan tiba2 diselubungi orang yang dia tidak dikenali.

Youngjae terus masuk sebaik sahaja selamat. Jun Hee terkejut melihatnya.

"Siapa awak???" Jun Hee undur ke belakang.

"Awak tak kenal aku ker??? Youngjae terkejut. Daehyun dan Jieun masuk. Jun Hee memadang mereka satu persatu.

"Jun Hee-ah..." Jieun menghampirinya ingin memeluknya.

"Macam mana awak tahu nama sebenar aku," Jun Hee menjauhi diri. Jiuen berhenti, mengerut hairan dengan kelakuan Jieun.

"Kenapa dengan awak?" Jieun mengarut. Jun Hee memang kenal perempuan di depannya. seorang artis terkenal. Tapi dua orang ini...

"Huh....? Awak..." Jun Hee terkejut melihat Daehyun bila dia teringat semasa dia sesat ketika dahulu. Daehyun hanya mampu merenung Jun Hee sejak tadi lagi, dia terkedu melihat kelakuan Jun Hee. Youngjae dan Jieun berpandangan, Jun Hee agak terkejut melihat Daehyun. Apa yang berlaku? Jun Hee seperti kehilangan ingatanya, tetapi bila melihat Daehyun dia agak terkejut.

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

comment and subcribe plz....!!!! ^_^ Gomawoo...

(Sorry guys, aku ada ubah sedikit. Mulanya Jongup tidak ada dalam cerita ini, aku lupa hehe... Jadi aku dah masukkan dia ke dalam chapter)Hope you enjoy it... :)

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Yamiyami95
#1
Chapter 18: Wah... Best!!!
nurulizzahramanlee
#2
Chapter 18: Best giler ouh menangis ouh baca fanfic awak nie :-) update soon
mieyhyun
#3
Chapter 18: Happy ending...
Yamiyami95
#4
Chapter 16: Aigooo.... again... please update. I want see the ending chapter!
chacannie
#5
Chapter 14: huhuhu... nangis lagi baca fanfics nhe...:'( Daehyun oppa, get well soon :(
mieyhyun
#6
Chapter 14: Aigoo.. so sad..
mieyhyun
#7
Chapter 13: Update...update..upadate.. hope daehyun will be fine.. :'(
mieyhyun
#8
Chapter 6: Chapter ni buat aku nangis... TT
chacannie
#9
Chapter 11: saya pembaca baru ^^ update soon ok... DAEBAKKK ! * crying reading this fanfics :') *