chapter 8- I'm curious coco

Do you still love me???(MALAY VERSION)

(She look cute there... Right!!! :) )

 

 

Sejak menjadi artis, mereka bertiga sibuk dengan hal dan kerja masing2, suatu hari mereka mendapat luangkan masa bersama dan merancang pergi melawat rumah Jun Hee yang telah lama dibiarkan. Jieun mengupah jiran di sebalah agar menjaga rumah Jun Hee. Youngjae menarik nafas melihat rumah Jun Hee di depan. Daehyun keluar dari kereta diikuti Jieun.

"Lama tak ke sini, sejak aku juga pindah ke tempat lain," kata Youngjae. Daehyun hanya diam mendengar kata2nya. Jieun membuka pintu rumah itu. Dia sendiri sudah lama tidak menjenguk rumah itu.

"Asyoo!!!" Jieun bersin sebaik sahaja masuk ke dalam rumah itu. Youngjae tersengih lalu memberikan sapu tangan kepadanya.

"Hee... rumah ni dah berhabuk," Jieun menutup hidungnya. Daehyun mengerut memandang sekeliling rumah itu. Memang, rumah ini penuh dengan habuk dan bau busuk.

"Kau tak apa2 ke?" Youngjae risau melihat Jieun.

"Aku tak apa2," Jieun menggeleng.

Daehyun memandang ruang tamu, masih tidak banyak perubahan sewaktu ketika dahulu dia pernah melawat rumah ini. Gambar2 Jun Hee masih lagi berada di tempat yang sama. Daehyun merenung setiap gambar Jun Hee, terasa rindu sangat dengan Jun Hee. Jieun kesian melihat Daehyun, tidak menyangka Daehyun seorang yang masih setia dengan Jun Hee. Walaupun mereka hanya bertemu selama 20 hari ketika dahulu tapi ternyata cinta mereka berdua memang kuat.

"Aku cadang nak tinggal sini," Daehyun mengejut kedua2 mereka. Bulat mata Jieun mendengar pendapat Daehyun.

"Apa kau kata? Kau nak tinggal sini?" Youngjae agak terkejut.

"Hmn... Boleh kan?" Daehyun memandang Jieun.

"Err..."

Youngjae memandang kedua2 mereka.

"Hmn... Aku setuju, aku pun nak tinggal kat sini. Apa kata kita bertiga tinggal kat sini? macam mana?" Youngjae memberi pendapat. Daehyun dan Jieun berpandangan.

"Tapi..." Jieun berbelah bagi membuat keputusan.

"Aku setuju dengan Youngjae." Kata Daehyun mengganguk.

"Baiklah," Jieun mengganguk. Youngjae tersengih, Daehyun menuju ke tingkat atas pula. Bilik Jun Hee dibuka perlahan, sama seperti dahulu. Tetapi habuknya sangat tebal. Daehyun terbatuk kemudian menutup mulutnya. Dia membuka langsir bilik itu agar cahaya dapat masuk ke dalam. Bilik Jun Hee sangat cantik dan besar, Daehyun teringat semasa dahulu dia memujuk Jun Hee dan menjelaskan perkara sebenar tentang perasaannya sebenar di tepi katil. Daehyun mengeluh, tinggal kenangan yang tak mampu dikembalikan.

Sebaik sahaja Daehyun turun dari tingkat atas, Jieun dan Youngjae sedang bergaduh. 'Apa hal dengan mereka ni?'

"Yah! Kamu berdua, kenapa tak bagitahu aku yang kamu berdua pernah jumpa Jun Hee?" Jieun bengang dengan sikap mereka. Youngjae terdiam selepas dia terlepas cakap sebentar tadi. Daehyun memandangnya, Jieun mendengus.

"Maaflah, aku lupa nak beritahu awak" Youngjae menghampiri Jieun.

"Aku benci! Tahu tak aku sangat rindu dengan dia?" kata Jieun menahan sebak.

"Maafkan kami Jieun, kami juga sibuk sampai lupa nak beritahu kau," kata Daehyun.

"Hmn... Betul tu, tempoh hari aku memang nak beritahu awak. Tapi... Hehehe... Lupa," Youngjae tersengih teringat mereke berdua bercium di belakang pentas. Jieun geram lalu menendang kakinya.

"Aku geram dengan awak! Pabo!" Jieun mengesat air matanya lalu keluar dari rumah itu. Daehyun tersenyum melihat kelakuan Jieun. Youngjae mengerut menahan sakit kakinya.

"Aduh...!"

"Yah... Kamu berdua ni dah kapel ke? Kenapa tak beritahu aku dari awal lagi?" kata Daehyun ketawa.

"Diamlah," Youngjae keluar mencari Jieun. Daehyun menggeleng2 kemudian menuju ke dapur. Pertama sekali dalam fikirannya ketika itu adalah hendak bersihkan seluruh ruang dalam rumah itu. Dia bercadang setiap kali ada waktu free dia akan balik ke rumah ini sebagai rumah rehatnya.

 

Youngjae memandang sekeliling mencari kelibat Jieun, Jieun sedang duduk di bawah pokok. Youngjae berjalan perlahan dan memeluknya dari belakang. Jieun terkejut lalu memandang belakang. Youngjae senyum lalu membisik.

"Masih marah ke ni? Mianhae, oppa telah buat silap dengan awak" bisiknya. Jieun tersentak mendengar, nafas Youngjae di telinganya terasa. Jieun menepis tanagn Youngjae tapi tangannya tidak dilepaskan juga.

"Saranghae..." Youngjae mencium pipinya.

"Oppa!" Jieun berdiri terkejut dengan kelakuannya. Youngjae tersengih. Jieun mencebik.

"Hehehe... Masih marah ke ni? Lah... Janganlah marah. Please..." pujuknya lagi. Jieun tidak dapat menahan ketawanya melihat Youngjae berusaha memujuknya. Youngjae menghampirinya.

"Masih marah dengan aku ke?"

Jieun menggeleng, Youngjae memeluknya.

"Aku rindu sangat dengan awak," katanya. (Aigoo... romantik betul Youngjae ni!)

"Aku juga rindu dengan oppa," kata Jieun.Youngjae tersengih.

"Oppa, bagaimana rupa Jun Hee? Adakah dia masih seperti dahulu?" Jieun melepaskan pelukan.

"Ani... Bukan aku yang nampak sebenarnya. Daehyun yang ternampak dia dari jauh. Aku cuma melihat dia dari belakang. Jauh sangat jadi aku tak nampak sangat," katanya. Jieun mengeluh.

"Dia kat mana sebenarnya ni?" keluh Jieun.

"Jangan risau. Kita pasti akan dapat mencarinya," kata Youngjae memujuk. Jieun mengganguk.

 

 

----------------------------------------

Jun Hee pov

Aku gembira dapat berlatih main gitar setiap hari. Aku dah dapat cover beberapa lagu artis lain. Selain itu, aku juga mendapat banyak idea menulis lagu baru. Aku masuk ke dalam FNC Ent. ingin berjumpa dengan pengurus di sana. Dia berjanji hendak membantu aku menerusi dalam bidang musik ini. Aku terserempak dengan Junghyun dalam perjalanan, dia memandang aku lain macam. Aku tunduk hormat dengannya.

"Annyeonghaseyo..." Aku cuba memberikan  senyuman kepadanya.

"Kau buat apa kat sini?" Junghyun memang agak dingin dengan aku. Aku cuba memberanikan diri sahaja berdepan dengannya. Minyhuk beritahu aku, memang begitu perangainya. Hmn...

"Pengurus nak jumpa aku,"

"Ow... Aku dengar awak akan debut tak lama lagi, Tahniah" katanya dengan sinis. Aku terkejut mdengarnya.

"Err..."

"Dengar sini, jika nak jadi artis awak pandai2lah jaga diri awak tu. Bukan senang nak jadi artis tahu tak?"

aku mengganguk, malas hendak berlawan cakap dengannya. Aku tahu aku tak boleh berlawan cakap dengannya, takut jika ada apa2 terjadi. Semuanya nasihat dari Minyhuk.

"Jun Hee-ah, awak dah sampai!" Yonghwa melambai ke arahnya. Jun Hee membalas lambaiannya.

"Aku tahu Oppa tak suka aku sejak dulu lagi kan, jadi tak payah nak nasihatkan aku"  aku senyum sinis lalu mendapatkan Yonghwa. Junghyun terkejut mendengar kata-kata aku. Aku bukan tak hormat tapi dia tu yang berlebih sangat! Aku tahulah aku ni siapa...

 

"So... Jun Hee, Awak benar2 nak guna nama ini ke? Juniel? Tak ke pelik ni?" Pengurus Wong mengerut memandang aku. Aku mengganguk yakin dengan keputusan aku.

"Hmn... Aku suka benda baru," kata Pengurus Wong.

"Terima kasih." aku tunduk.

"Tapi apa sebabnya kau pilih nama ni?"

"Err... Sebab bulan Jun adalah bulan istimewa bagi aku," aku sebenarnya sengaja nak mulaka sesuatu baru pada bulan Jun nanti kerana pada bulan itu juga aku seolah2 baru hidup dari mati. Aku masih belum mengingati sepenuhnya masa lalu aku. Yonghwa memandang aku dengan hairan, dia seolah2 tahu kenapa aku mengambil keputusan debut pada bulan Jun nanti.

"Baiklah, aku hormat dengan keputusan kau," kata Pengurus Wong mengganguk.

"Gomawoo," Aku tunduk lagi. Gembira sangat kerana sebentar lagi aku akan debut, Yonghwa senyum.

"Tahniah,"

"Apa ni? Aku belum nak debutlah,"

"Apa kata aku belanja awak, nak tak?"

"Betul ke? Aku nak makan coklat" aku begitu excited sekali.

"Coklat. Yah... jangan kuat makan coklat sangat, awak ni dahlah tembam pipi tu," kata Yonghwa. Aku tersengih, tetapi kata2 Yonghwa itu buat aku macam pernah dengar ayat itu. Tapi di mana ya? Hmn... Apakah sebelum ini ada orang pernah kata aku seperti itu?

"Jom, di mana nak makan coklat?" Yonghwa berdiri mengambil jaketnya.

"Aku tahu di mana, biar aku tunjukkan,"

"Eh... Macam mana awak tahu pulak?"

"Hehehe... Tempoh hari kan aku sesat, jadi aku pernah singgah beli aiskrim coklat di seberang jalan, jumlah!" aku menariknya. Yonghwa terpinga2 menurut langkah aku.

Aku ingin tahu sekali apakah rahsia coklat ini???

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

>.< Youngjae and Jieun ni... haha... susah nak cakap!

Again... after read leave your comment k! Muahhhh!!!! xoxoxoxoxo...

I also love eat chocolate...

Sambil buat ni pun aku makan coklat.. Hmnn... Yummy!!! <3

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Yamiyami95
#1
Chapter 18: Wah... Best!!!
nurulizzahramanlee
#2
Chapter 18: Best giler ouh menangis ouh baca fanfic awak nie :-) update soon
mieyhyun
#3
Chapter 18: Happy ending...
Yamiyami95
#4
Chapter 16: Aigooo.... again... please update. I want see the ending chapter!
chacannie
#5
Chapter 14: huhuhu... nangis lagi baca fanfics nhe...:'( Daehyun oppa, get well soon :(
mieyhyun
#6
Chapter 14: Aigoo.. so sad..
mieyhyun
#7
Chapter 13: Update...update..upadate.. hope daehyun will be fine.. :'(
mieyhyun
#8
Chapter 6: Chapter ni buat aku nangis... TT
chacannie
#9
Chapter 11: saya pembaca baru ^^ update soon ok... DAEBAKKK ! * crying reading this fanfics :') *