chapter 3- plz comeback to me...

Do you still love me???(MALAY VERSION)

TOKYO,JEPUN

 

“Ohaiyooo!!!” Jun Hee menyapa semua peniaga di pasar dalam bahasa Jepun, dia berhati2 mengayuh basikalnya agar tidak melanggar orang di depannya.

“Hi, Jun Hee. Nak ke mana ni?” Hikaru yang sedang membawa bakul sayur. Hikaru seorang pembantu keluarga FNC. Dia ditugaskan menjaga Jun Hee selama Jun Hee berada di Jepun. Sebelum ini Jun Hee tidak mahir berkomunikasi dengan rakyat Jepun, tetapi Jun Hee seorang yang sangat bijak dan pandai cepat belajar bahasa orang.

Jun Hee memberhentikan basikalnya.

“Aku nak jalan2 boleh?” Jun Hee tersengih, risau juga kalau Hikaru tidak membenarkannya keluar bersiar2.

“petang ni, Younghwa akan balik dari korea. Nanti dia marah pula.” Kata Hikaru risau dengan keselamatannya.

“Alah... Bolehlah. Please... aku Cuma nak cari ilham nak buat lagu. Itu jer... boleh kan!” Jun Hee cuba memujuknya. Hikaru mengeluh, Jun Hee dianggap sebagai adiknya berasa berat hati hendak benarkan dia pergi.

“Tapi... Awak jangan lambat balik tau” Hikaru memberi amaran. Jun Hee tersenyum lebar mengganguk.

“Arigato! Bye2... hehehe” Jun Hee segera meninggalkan tempat itu. Sepanjang dia berada di Jepun, keluarga FNC memberi peluangnya menyanyi lagunya sendiri, namun sambutan persembahannya di Jepun kurang memuaskan. Fnc mula tertarik dengan Jun Hee kerana kebolehannya yang luar biasa. Dia pandai main gitarnya sambil menyanyi.Suaranya merdu dan berkebolehan.

 

Jun Hee mengayuh menuju ke tepi sungai, dia memberhentikan basikalnya di bawah pokok. Beg kecil dan gitarnya diletakkan di atas rumput. ‘cantiknya sungai ni...’ Jun Hee menyentuh air sungai itu. Sejuk. Jarang sekali dia dapat keluar sebegini kerana Yonghwa sering melarangnya keluar berjalan2. Jun Hee menarik nafas dan berfikir.

“Kenapa Yonghwa Oppa tak benarkan aku keluar bersiar2 selalu? Hmn...” keluhnya. Jun Hee kembali ke bawah pokok dan mengeluarkan sehelai kertas dan pencilnya.

Sejak sedar dari koma, Yonghwa membawanya bersiar2 di syarikat FNC dan tiba2 sahaja dia tertarik gitar2 yang tergantung dalam bilik muzik. Seolah2 gitar itu mempunyai kaitan dalam hidupnya. Dari situ, Jun Hee tidak pernah berpisah dengan gitarnya dan terus belajar sehingga mahir. Dan kini, dia mula berjinak2 mencipta lagunya sendiri.

Yonghwa juga tidak menyangka Jun Hee pandai bermain gitar, malah impian teman wanitanya adalah seorang yang pandai main gitar. Yonghwa mula tertarik dengan Jun Hee, Yonghwa Cuma risau jika Jun Hee sembuh daripada ingatan. Sebab itu Yonghwa cuba membawanya ke Jepun dan tinggal di sana seberapa lama mungkin.

Setelah satu jam menulis lirik, Jun Hee tertidur di bawah pokok itu. Mungkin penat memikirkan idea dia akhirnya terlelap. Bunyi telefon bimbitnya menyedarkan daripada tidurnya.

“Huh... Oppa?” Jun Hee menyambut panggilan daripada Yonghwa.

“Awak kat mana ni?”

“Aku... Aku...” Jun Hee mencari papan tanda tetapi tidak kelihatan. Dia sendiri tidak tahu dia di mana berada sekarang. ‘alamak...’

“Kenapa ni? Awak sesat ke?” kedengaran Yonghwa mula risau dengannya. Jun Hee mengigit jari, takut Yonghwa memarahinya lagi.

“Mianhae oppa...” keluhnya.

“Tak apa, biar aku cari kau sekarang,”

“Tapi...” Jun Hee tidak sempat berkata2 apa-apa tetapi Yonhwa sudah menutup telefonnya. Jun Hee segera mengemas barangnya dan mengayuh kembali basikalnya.

“Aku kat mana ni?” Jun Hee memandang ke kanan dan kiri. Hmn... ke kirilah. Jun Hee mengayuh terus.

 

 

Jun Hee memberhentikan basikalnya, hatinya tidak tenang. Keadaan semakin gelap dan sunyi. Jun Hee duduk atas batu di tepi jalan. Kereta lalu lalang hanya diperhati, Jun Hee membuat keputusan untuk menunggu Yonghwa datang mengambilnya. Dia berasa menyesal juga keluar tanpa membawa Hikaru. Kereta yang lalu lalang dikiranya, lampu kereta semakin terang dilihatnya. Jun Hee terasa banyak persoalan dalam dirinya, sejak mengayuh di tepi jalan tadi Jun Hee merasakan ada sesuatu yang tak kena. Huh?! Jun Hee tersentak bila teringat sesuatu dalam ingatannya.  Tiba2 Jun Hee mengerut menahan sakit kepalanya.

“Argh...!” Jun Hee menjerit kecil sambil tunduk memegang kepalanya.

Tidak lama kemudian Yonghwa dan Hikaru datang, panik mereka melihat keadaan Jun hee yang sedang menahan sakit kepalanya.

“Jun Hee-ah!” Yonghwa menyentuh bahu Jun Hee.

“Argh... Oppa...!” Jun Hee segera memeluk Yonghwa dan menangis. Dia tidak dapat menahan kepalanya yang sakit.

“Tak apa, jangan risau. Oppa ada kat sini,” Yonghwa membelai kepalanya Jun Hee.

“Sakit... tsk... tsk...tsk...” Jun Hee menangis lagi.

“Arasso, arasso...” Yonghwa membawanya masuk ke dalam kereta. Hikaru yang tergamam melihat keadaan Jun Hee terpaksa membawa barang2 Jun Hee ke keluarga FNC. Jun Hee segera dibawa ke hospital untuk memeriksa keadaanya. Yonghwa sangat risau dengan keadaannya dan takut jika Jun Hee jatuh sakit.

“Jangan risau, dia tak apa-apa sekarang” kata Doktor Qira setelah membawa Yonghwa ke dalam biliknya.

“Apa maksud Doktor?” Yonghwa masih tidak puas hati dengan penjelasan Doktor Qira.

“Biasanya orang yang cuba memaksanya dirinya ingat kembali masa lalunya akan berasa sakit kepala. Jadi, sekiranya dia hendak ingat akan masa lalunya dia harus bertahan menahan sakit.” Kata Doktor Qira. Yonghwa terkelu, Jun Hee sudah mula ingin mengingati masa lalunya. Sekiranya Jun Hee kembali ke masa lalunya, adakah Jun Hee akan mengingatinya. Yonghwa mengeluh dan mengganguk.

“Arigato!” Yonghwa tunduk sebelum keluar dari bilik Doktor Qira.

 

Flasback

“Omma... Tengok ni, ni gambar Daehyun, dia kirimkan gambar baru dengan aku,” Jun Hee memberi telefon kepada Puan Choi.

“Eya sayang... nanti mama tengok k... mama nak pandu kereta ni,” kata Puan Choi.

“Ok, Mama mesti tengok tau!” Jun Hee menyambung kembali membalas mesej Daehyun. Namun tiba2 Puan Choi hilang kawalan bila kereta di depan terlanggar kereta mereka.

“Mama...!!!! Aragh...!” Jun Hee sempat menjerit sebelum tidak sedarkan diri ketika itu.

 

 Entah mana silap kereta yang melanggar mereka membuatkan kereta Puan Choi dilanggar dilanggar dua kali oleh kereta yang berbeza. Kereta Puan Choi termasuk ke dalam tasik di mana tempat orang beriadah. Orang awam yang berada di sana panik dan segera telefon ambulans. Mereka berusaha menyelamatkan dua insan itu tetapi salah satu mereka tidak dapat diselamatkan iaitu ibu Jun Hee.

 

 

KOREA

Jieun meletakkan bunga rose putih atas kubur ibu Jun Hee, Daehyun dan Youngjae kaku  melihat kubur Puan Choi. Lebih2 lagi Daehyu yang pernah berjumpa dengan Puan Choi kerana mahu memujuk Jun Hee pada masa lalu.

“Kalau betul Jun Hee dah meningalkan kita, tapi mana kuburnya? Aku yakin Jun Hee masih hidup. Betul kan Mak cik?” Jieun mengalir air matanya. Mereka berusaha mencari berita tentang Jun Hee tetapi mereka telah mendapat tahu yang kedua anak-beranak itu terlibat dalam kemalangan tahun lepas. Youngjae menyentuh bahunya. Daehyun menarik nafas, dia sendiri tidak dapat menahan sebaknya bila mengetahui rupanya Jun Hee dan Puan Choi terlibat dalam kemalangan. Tetapi ke mana Jun Hee...?

 

----------------------------------------------------------------------------

Coma! Bunny... >.<

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Yamiyami95
#1
Chapter 18: Wah... Best!!!
nurulizzahramanlee
#2
Chapter 18: Best giler ouh menangis ouh baca fanfic awak nie :-) update soon
mieyhyun
#3
Chapter 18: Happy ending...
Yamiyami95
#4
Chapter 16: Aigooo.... again... please update. I want see the ending chapter!
chacannie
#5
Chapter 14: huhuhu... nangis lagi baca fanfics nhe...:'( Daehyun oppa, get well soon :(
mieyhyun
#6
Chapter 14: Aigoo.. so sad..
mieyhyun
#7
Chapter 13: Update...update..upadate.. hope daehyun will be fine.. :'(
mieyhyun
#8
Chapter 6: Chapter ni buat aku nangis... TT
chacannie
#9
Chapter 11: saya pembaca baru ^^ update soon ok... DAEBAKKK ! * crying reading this fanfics :') *