Chapter 1- Memory

Do you still love me???(MALAY VERSION)

 

 

1 tahun yang lalu…

Yonghwa dan beberapa rakannya Cnblue berpandangan melihat gadis yang sedang termenung jauh. Sejak gadis itu sedar dari koma, gadis itu banyak mendiamkan diri. Langsung tidak bercakap dengan sesiapa. Comel dan matanya bulat, tetapi wajahnya kelihatan sesuatu menggambarkan yang tidak pasti.

“Annyeonghaseyo... Awak apa khabar?” Yonghwa cuba menyapanya. Gadis itu menoleh, hairan melihat mereka berempat. Dia tunduk tanda menyambut sapaan mereka pagi itu.

“Hmn... hari ini awak dah boleh keluar dari hospital. Awak ingat tak kat mana rumah awak?”

“Siapa awak semua?”

Mereka berpandangan, barulah mereka faham yang gadis ini memang bermasalah. Yonghwa segera berjumpa dengan doktor untuk mendapatkan penjelasan. Minyhuk menghampiri gadis itu.

“Hello... unnie. Aku Minyhuk hehe...” Minyhuk memperkenalkan dirinya. Jonghyun mengetuk kepalanya.

“Yah... Pergi sana! Aku nak cakap dengannya sekejap.”

“Aish... Hyung! Aku juga nak cakap dengannya...” Minyhuk menarik muncung. Jonghyun tidak menghiraukannya. Minyhuk mendengus.

“Aku nak peringatkan kau, jangan sesekali nak dekati keluarga kami(FNC ENT). Awas!”

Gadis itu hanya terkebil-kebil, Jonghyun tersenyum sinis dan benci melihat gadis itu.

“Hyung, kenapa cakap macam tu?!”

“Eh, kau tahu tak kenapa Yonghwa hyung semakin merosot prestasinya dalam nyanyian? Semuannya disebabkan dia ni!” Jonghyun menunjuk ke arah wajah gadis itu.

“Tak, mana ada. Jangan fikir bukan2 hyung. Dia tak bersalah,” Minyhuk menggeleng.

“Awak ni masih muda dan tak faham apa-apa” katanya.

“Mianhae...”

Mereka tersentak lalu memandang gadis itu.

“Aku banyak menyusahkan kamu semua. Tapi aku tak tahu aku berada di mana sekarang. Aku tak tahu nama aku sebenar, kamu tahu tak nama aku siapa?” Gadis itu seperti kelihatan orang bodoh, Minyhuk dan Jonghyun ketawa mendengarnya.

“Awak tak ingat ke yang awak ni terlibat dalam kemalangan? Dan orang yang...”

“Jonghyun-si!!! Apa yang kau nak cuba cakap ni?” Yonghwa datang memarahinya. Minyhuk ketakutan bila Yonghwa mula marah. Jonghyun hanya mendiamkan dirinya. Yonhwa mendengus.

“Mianhae, awak jangan percaya cakap dia. Dia ni pandai mengarut sikit.” Kata Yonghwa kepada gadis itu. Gadis itu terdiam, dalam dirinya ketika itu dia mempunyai banyak persoalan dalam dirinya. Entah kenapa dia boleh berada di hospital dan berpakaian baju seperti mayat.

 

Yonghwa membawa gadis itu masuk ke dalam rumahnya, doktor memberitahunya yang gadis tersebut telah kehilangan ingatan disebabkan hentakan yang kuat pada kepalanya. Disebabkan gadis itu telah kehilangan ibunya, Doktor itu memberikan semua barang peribadi gadis itu padanya agar dia dapat menjaga gadis itu dengan baik.

“Duduk sini sekejap ya,” Yonhwa menuju ke dapur. Gadis itu memandang sekeliling ruang tamu itu. Terdapat banyak gambar terlekat pada dinding dan juga trofi atas rak.

“Jemput minum,”

“Awak seorang penyanyi ke?” Soalan terkeluar dari mulut gadis itu. Yonghwa berasa lega, sekurang2nya gadis itu perlu bercakap.

“Hmn... aku sangat minat dalam bidang ini. Biarpun papa aku tak setuju tapi aku dah buktikan pada dia yang aku boleh buat,” kata Yonghwa.

Gadis itu menuju ke trofi yang tersusun rapi. Dia memerhati setiap barangan yang ada di sana. Yonghwa tersenyum melihat gadis itu.

“Jun Hee. Choi Jun Hee...” yonhwa membaca nama yang tertera pada kad pengenalan gadis itu. Gadis itu tersentak lalu menoleh.

“Jun Hee...?” Gadis itu mengerut.

“Ne, nama awak ialah Choi Jun Hee. Jun hee. Comel dan unik,” kata Yonghwa menghampirinya. Gadis itu terdiam memikirkan lagi. Dia menghampiri Yonghwa dan memerhati kad pengenalannya. Yonghwa hanya membiarkan dia membelek kad pengenalannya. Sesekali dia mengerut melihat kadnya itu.

“Awak tak apa2 ke?” Yonghwa risau dengan keadaannya. Gadis terpandang rantai di lehernya. Dia menyentuh rantai itu.

“20 hari...?” gadis itu hairan.

“Awak perlu banyak rehat. Jangan paksa diri awak untuk ingat siapa diri awak sebenar, mungkin rantai itu adalah pemberian dari keluarga awak.” Kata Yonghwa menyentuh bahunya.

“Nama aku Jun Hee. Choi Jun Hee.” Gadis itu memandang kalender di dinding menunjukan bulan June. Yonghwa mengganguk senyum.

“Rumah aku ni selamat. Jika nak apa2 panggil je aku ya...” kata Yonghwa mahu ke biliknya.

“Awak kata aku terlibat kemalangan, boleh aku tahu siapa yang langgar aku?”

Soalan itu membuatkan Yonghwa berhenti melangkah. Dia memandang Jun Hee dari jauh. Gadis itu sangat comel dan baik. Tidak bersalah, tetapi apakah aku patut beritahunya. Tidak! Jika aku beritahu aku, nama aku sebagai idol pasti akan jatuh. Tapi, apa yang aku patut katakan dengan dia???

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

>.< Sorry guys b'coz late to update my story... hehe... aku baru balik dari trip naik gunung kinabalu. sebab tu aku tak sempat nak update ni story. Kaki aku masih sakit dan sukar nak berjalan sebab kejang. Tapi Aku seronok dapat menimba pengalaman mendaki gunung kinabalu, semasa di sana aku dapati fikiran aku tenang dan kosong. no stress anymore... pemandangannya di sana sangat cantik, sepanjang perjalanan di sana, seperti berada dalam lukisan. perjalanannya  sungguh nyaman dan cantik! Tapi kami terpaksa awal balik disebabkan khabar angin pencerobohan mula berlaku di sema. Bahaya bagi kami untuk meneruskannya, dan kami terpaksa balik awal. Hah..! nanti kalau ada masa korang pergilah jga hehe...Tapi tunggu pencerobohan itu tamat. 

seperti biasa...

Don't forget leave your comment... <3

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Yamiyami95
#1
Chapter 18: Wah... Best!!!
nurulizzahramanlee
#2
Chapter 18: Best giler ouh menangis ouh baca fanfic awak nie :-) update soon
mieyhyun
#3
Chapter 18: Happy ending...
Yamiyami95
#4
Chapter 16: Aigooo.... again... please update. I want see the ending chapter!
chacannie
#5
Chapter 14: huhuhu... nangis lagi baca fanfics nhe...:'( Daehyun oppa, get well soon :(
mieyhyun
#6
Chapter 14: Aigoo.. so sad..
mieyhyun
#7
Chapter 13: Update...update..upadate.. hope daehyun will be fine.. :'(
mieyhyun
#8
Chapter 6: Chapter ni buat aku nangis... TT
chacannie
#9
Chapter 11: saya pembaca baru ^^ update soon ok... DAEBAKKK ! * crying reading this fanfics :') *