Chapter 7

CRUSH ON YOU
Please Subscribe to read the full chapter

“Aku ingatkan betul la rumor pasal Nana dating dengan Kwangsoo hyung. Fuhhh terkejut kot sebab selama ni dia beri-ia cakap tiada relationship dengan sesiapa pun.” kata Suho.

 

"Aku tengok semua terkejut. Kalau cakap pasal fans Nana dengan Kwangsoo hyung memang bising habis dengan article tu tapi Nana relax dan slumber je pasal article tu macam tiada apa-apa berlaku." sambung Chanyeol

 

"Jika Nana noona tu ada Namja Chingu of course la aku dengan Suho hyung tahu betul tak hyung? " kata Sehun. Suho mengangguk setuju dengan kata-kata Sehun.

 

"Lagi pun takkan dia nak berahsia dengan kami berdua. Kalau dia berahsia tahu la apa yang kami ni nak buat kat dia." sambung Suho. Mereka berdua ni merupakan saudara Nana. Tapi yang pasti Sehun dengan Suho bukan bersaudara. Nak cerita nanti korang pening dengan salah silah keluarga dorang ni. Biarlah hanya setakat itu je senang sikit.

 

SMEnt., King Kong Ent. dan Avex  berjaya selesaikan masalah tersebut. Mulanya agak sukar juga sebab melibatkan tiga buah syarikat. Pada mula SMEnt dan King Kong Ent. membuat sidang akhbar dan berunding dengan semua pihak yang itu semua itu tidak benar. Keadaan tetap tidak reda sebab gambar tersebut bukti yang itu adalah Oh Yeonhye x Lee Kwangsoo. SMEnt. King Kong Ent. ambil langkah berunding dengan Avex dan turut serta Lee Kwangsoo dan Oh Seulbi. Akhirnya mereka bersetuju mengaku yang gambar tersebut adalah kakak Yeonhye. Memang isu yang panas bertambah panas bila pasangan itu buat kenyataan mereka bercinta. Lama kelamaan isu itu pun reda dengan sendirinya.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Aku tersenyum selepas mengharungi detik yang agak sukar tetapi tak sesukar macam mana aku lalui dahulu. Lepas reda situasi baru aku dibenarkan keluar untuk kerja-kerja luar. Sebelum ini aku direhatkan dari macam –macam program TV dan Photoshoot termasuk pergi kuliah supaya tiada apa-apa perkara yang tidak diingini berlaku. Hampir 3 minggu aku duduk terperuk dalam office siapkan tugasan..

 

“Annyeong sayang dah lama unnie tak nampak awak Yeonhye. Rindu nak make up muka awak dan bagi pakai baju-baju rekaan terbaru.” kata Seolhyu dengan jujur.

 

“Annyeong Unnie. Saya pun rindukan unnie.” balas Nana memeluk Seolhyu.

 

“Haaaa dah siap pun awak okay tak ni Yeonhye? Dah bersedia nak photoshoot?” tanya Seolhyu untuk kepastian mana tahu Yeonhye tak bersedia lagi.

 

“Saya okay la unnie jangan risau saya dah bersedia nak buat photoshoot.” balas Nana dan dalam masa yang sama wink ke arah Seolhyu.

 

“Okay macam tu unnie bagi tahu pengarah ye. Hwaiting Yeonhye.” kata Seolhyu dengan memberi kata semangat.

 

-SKIP-

 

“Kamsahamnida! Kamsahamnida! Kamsahamnida! *tunduk 90 darjah* ” kata Nana kepada semua crew yang ada disitu.

 

“Good job Yeonhye memang terbaik tak pernah hampakan saya selama kerja dengan awak ni.” puji Pengarah

 

“Walaupun saya terpaksa tangguhkan seminggu photoshoot ni tapi berbaloi sebab awak memang professional. Semoga awak berjaya ye Yeonhye.” tambah Pengarah lagi.

 

“Ouwh saya minta maaf atas kesulitan yang terpaksa Pengarah lalui disebabkan saya tangguh semua ini.. Kamsahamnida Pengarah atas pujian itu walaupun saya tak layak sebab baru je beberapa tahun dalam industri model ni.” kata Nana dengan sopan dan jujur. Iye dia memamng tidak layak dapat pujian tersebut sebab ada ramai lagi model yang berpengalaman darinya dan professional.

 

“Haha awak patut dipuji sebab sentiasa berusaha untuk buat yang terbaik betul tak?” balas Pengarah. “Okay la semua kita bersurai ye.” sambung Pengarah mengarahkan anak-anak buahnya

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
butterfly_kiss
Chapter 32 update!! Mohon baca ye dan tinggalkan comment.

Comments

You must be logged in to comment
misz_dina #1
Chapter 26: //Sambut bunga// a/n,saya taknak suho!!!nak sehun....anyway,betul ke rumour tu?sian nana.tapi betul ker?saya masih x caye.ermm yiyi tu wu yifan ek?ke zhang yixing?bila nak dedah kan yiyi gege?
misz_dina #2
Chapter 23: Saya rasa sye dh tau sape crush nana...citer ni meeeeeemang jjang..semakin panjang chap nye
izyana #3
Chapter 21: Author update cepat.nk thu crush nana sape?