chapter 24

CRUSH ON YOU
Please Subscribe to read the full chapter

Sudah hampir sebulan lebih berlalu aku masih lagi mengingati pesanan dari Mingyu oppa. Aku tak boleh lupa akan pesanan itu. Ia cukup menghantui fikiran setiap kali aku teringat akan keluarga yang jauh nun disana (Malaysia) atau teringat Infinite.

 

FLASHBACK

 

“Hello adik kesayangan oppa, sibuk ke? Menganggu Nana ke?” Mingyu menelefon adiknya di pagi ahad itu.

 

“Halloooooo~~~ opppaaa~~~~ rindunya dah lama oppa tak telepon Nana. Urmmmm.. tak sibuk pun. Hari ini hari ahad la wahai abangku. Tak menganggu Nana pun. Hehehe.” Tutur Nana dengan ceria mendengar si pemanggil adalah abang yang dirinduinya.

 

“Owh tak menganggu rupanya, ye la orang tu bukan kerja ikut waktu ofis macam oppa. Manalah tahu kot kot tengah ada photoshoot ke? Ada rakaman ke?” kata Mingyu yang sedang memandang screen laptop sambil memegang smartphone.

 

Nana yang sibuk membaca  itu terus menghentikan pembacaannya . “Hari ini tak pergi mana-mana pun, lagi satu Nana nak dekat exam faham-faham je la yang Nana minta cuti panjang untuk study.”  Terang Nana pada Sunggyu yang berada ditalian.

 

“Yiyi ada sembang dengan oppa hari itu. Dia ada terlepas cakap dekat oppa.”  Mingyu membuka topik yang sepatutnya.

 

Hati Nana mula tidak senang dengan apa yang ingin Mingyu sampaikan lagi-lagi bila Mingyu mention nama Yiyi gege. Adakah berkait dengan crush dia? “Dia cakap apa dengan oppa?” tanya Nana walaupun ketika itu hatinya sedang resah.

 

“Oppa memang tak patut campur urusan Nana tapi perlu ingat kita tak patut pendam lama-lama nanti buruk padahnya. Oppa faham apa yang Nana lalui selama ini cukup perit tapi sampai bila perlu berahsia?” Mingyu berhati-hati mengeluarkan setiap butir perkataan dari mulutnya.

 

Nana hanya mendiamkan diri memikirkan apa yang disampaikan oleh abangnya itu. “Oppa yakin Nana boleh lakukan percayalah pada diri. Tolong buang perasaan takut itu. Semua orang pernah lalui keadaan yang sukar tapi dia boleh bangkit semula.” Sambung Mingyu memberikan nasihat serta semangat buat adiknya. Dia perlu sedarkan Nana sebelum semuanya terlambat.

 

 “Oppa nak selepas exam ini Nana luahkan pada Sunggyu. Dia terima atau tidak terpulang pada dia, yang pasti Nana berterus terang akan perasaan Nana. Jika dia tolak Nana dah boleh move on sebab bila kita dah berterus terang, dari awal lagi kita dah bersedia dari pelbagai segi.” Tegas Mingyu pada Nana. Dia tahu Nana pasti akan mendengar kata-katanya.

 

Selama ini dia beralah supaya Suju dan lain-lain yang menyampaikan nasihatnya pada Nana tapi tiada hasil. Jika tidak disebabkan Yiyi pasti Mingyu ingat yang Nana sudah meluahkan perasaan pada Sunggyu. Dia berfikir yang Nana dan Infinite rapat antara satu sama lain jadi mungkin Nana pernah meluahkannya tapi tidak sebaliknya masih mendiamkan diri.

 

END OF FLASHBACK

 

-SKIP-

Sebulan berlalu

Sudah lama aku tidak berjumpa dengan mereka semua disebabkan aku sentiasa sibuk terbang ke sana ke mari. Aku tiada masa terluang untuk melepak malah makan minum sendiri tidak menentu. Pesanan dari Mingyu oppa masih lagi kuat menghantui fikiran aku, bagaimana aku nak bercakap atau berj

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
butterfly_kiss
Chapter 32 update!! Mohon baca ye dan tinggalkan comment.

Comments

You must be logged in to comment
misz_dina #1
Chapter 26: //Sambut bunga// a/n,saya taknak suho!!!nak sehun....anyway,betul ke rumour tu?sian nana.tapi betul ker?saya masih x caye.ermm yiyi tu wu yifan ek?ke zhang yixing?bila nak dedah kan yiyi gege?
misz_dina #2
Chapter 23: Saya rasa sye dh tau sape crush nana...citer ni meeeeeemang jjang..semakin panjang chap nye
izyana #3
Chapter 21: Author update cepat.nk thu crush nana sape?