Chapter 6

CRUSH ON YOU
Please Subscribe to read the full chapter

Selepas seminggu

Nana berjalan sambil menikmati lagu yang diputar ditelinganya itu. Dia masuk salah satu bilik rehat yang ada dalam bangunan SM itu. Bila je masuk tengok penuh dengan labelmate yang sedang berehat. Ada yang tido, berbual, main game, berlatih menyanyi, menari, buat lawak la, ganggu kawan sebelah la, ada yang melepak sambil bergosip. Biasalah lumrah macam-macam perangai ada dalam bilik tu.

 

Dia baru je balik dari photoshoot sungguh memenatkan hari ini sebab kena menghadap jalan jem yang teramat teruk disebabkan kemalangan. Nasib baik la ada peneman setia dia iaitu MP4 & Headphone dia kalau tak memang bosan la menghadap jem tu. Ade je radio dalam kereta tu tapi dia lebih suka guna MP4 sebab senang nak pilih mana yang dia rasa kena dengan mood.

 

Masuk je bilik itu pada mulanya orang tak berapa hiraukan dia. Iye semua menyapa pada Nana tapi tak berminat nak kacau sehingga. “Hana…OMG!!!! OMG !!!!! this is true?? OMO but are you deny about this before right?? Tell me dear, I want to know from your mouth not others.” tanya Tifanny Unnie dengan penuh minat membuatkan semua yang ada disitu ambil perhatian terhadap apa yang diperkatakan oleh Tiffany.

 

Nana dalam keadaan bingung kenapa Tifanny Unnie cakap macam itu kepadanya. “Unnie apa yang unnie tanya kat Nana ni. Seriously talk Nana tak faham. Apa yang buat unnie terkejut sampai buat muka macam tu sekali??” Kata Nana dengan nada serious dan penjelasan dari Tiffany.

 

“Okay dear Hana, unnie baru je baca article yang tajuknya Oh Yeonhye dikhabarkan sedang bercinta dengan Lee Kwangsoo secara rahsia.” terang Tiffany dengan panjang lebar

 

“Dan siap dengan gambar tau sebagai bukti yang korang di bercinta.” tambah Tiffany lagi.

 

Nana pandang sekeliling semua pandang kearah dia untuk mendapatkan penjelasan. Nana hanya mampu tersenyum dan kemudian dia berfikir perlu ke dia jawab soalan tu sedangkan orang lain yang patut beri penjelasan. Tiba-tiba ”kahkahkahkahkahkah, unnie kan Nana dah cakap Nana tak ada boyfriend or special friend ke even relationship pun takde sekarang ni tahu tak yang itu bukannya Nana.. takde masa la Nana nak bercinta buat masa ni.” kata Nana dengan jujur sambil menahan gelak.

 

“Huuhhh huhhh hahahahaha article ni mengarut sungguh.” sambung Nana sambil tergelak..” Boleh tak stop semua ini rasa macam orang tengah Prank Nana sakit perut Nana gelak.”

 

“Ye ke habis tu gambar ni bukan ke bukti. Kau jangan kata yang ni semuanya edit bagai Nana oiii. Kot ye pun kau nak lari,” kata Hoya. Ahli Infinite yang lain hanya memandang dan mereka yang lain ada disitu hanya  menganguk tanda setuju dengan kenyataan Hoya tadi. “Sudah la tu semua apa kata dengar  penjelasan dari Nana dulu lepas ni korang semua nak buat kesimpulan sendiri buatlah.” kata Heechul untuk menenangkan keadaan.

 

Dalam masa yang sama ada beberapa orang Namja mengeluh dengan berita tersebut orang yang pertama kecewa mestilah Henry sebab selama ni dia confess beberapa kali kat Nana tapi Nana tolak Cinta dia. Kini tahulah sebabnya hati Nana sudah dimiliki oleh orang lain. Ada juga seseorang yang rasa kecewa dengan berita tersebut tapi apa dia boleh buat sedangkan DIA dengan Nana tidak la rapat. Mana mungkin Nana mempunyai perasaan terhadapnya.

 

Akhirnya semua orang bersetuju dengan Heechul, mereka bagi peluang Nana terangkan satu persatu.. “Okay macam ni lah.” kata Nana. Ketika itu dia keluarkan smartphone dan dail number someone..”Yeoboseyo… Seulbi unnie!!! Unnie tengah busy ke??” tanya Nana dengan ceria “uhhh Nana rupanya. Ehh takde busy pun.”jawab Seulbi.

 

“Sebenarnya Nana nak tanya something ni Unnie boleh jujur dengan Nana tak??” tanya Nana untuk menjawab segala teka teki yang ada. “Eh boleh tanya je la.”jawab Seulbi. “Lagi satu actually sebenarnya Nana ada dengan kawan-kawan ini

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
butterfly_kiss
Chapter 32 update!! Mohon baca ye dan tinggalkan comment.

Comments

You must be logged in to comment
misz_dina #1
Chapter 26: //Sambut bunga// a/n,saya taknak suho!!!nak sehun....anyway,betul ke rumour tu?sian nana.tapi betul ker?saya masih x caye.ermm yiyi tu wu yifan ek?ke zhang yixing?bila nak dedah kan yiyi gege?
misz_dina #2
Chapter 23: Saya rasa sye dh tau sape crush nana...citer ni meeeeeemang jjang..semakin panjang chap nye
izyana #3
Chapter 21: Author update cepat.nk thu crush nana sape?