Chapter 23

CRUSH ON YOU
Please Subscribe to read the full chapter

Dia sedang baring disofa lagi empuk sambil menonton TV diruang tamu.  Buzz.. Buzz.. Baby ireoke ganeun geon neomu wiheomhae,You’re driving me crazy babe, nal ikkeuneun bonneung tto dareun nareul kkaewo, geobuhal su eomneun neoneun,You make me lose control - (So, Dangerous by Up10tion). Kedengaran lagu dimainkan dari smartphonenya.

Dia yang leka memandang TV meraba dengan tangan mencari smartphonenya "Aishhh mana handphone aku ni?" Mata masih lagi melekat memandang kaca TV. "Jumpa pun" Tangan terus menekan butang terima, tanpa melihat siapa yang menelefonnya. "Yoboseyo? (Hello?) Jawab Nana.

"Huk! huk! huk!.. Helloooo~~" telinganya mendengar si pemanggil batuk ditalian dan membalas ucapan dalam bahasa inggeris. Otaknya ligat berfikir siapakah yang menelefonnya. Jika ahli keluarganya pasti mereka akan membalas dengan bahasa korea dan jika dalam bahasa inggeris pun dia boleh tahu itu adalah mereka.

"Hallooo, who are you?" Tanya Nana kepada si pemanggil. "Hahahaha.. Hana Wu, why you don't remember who I am? Why? Oh my god, dear honey hana. This is me. Your Yiyi Gege." Jawab si memanggil yang mengelarkan dirinya sebagai Yiyi Gege.

"Oh my godness, I'm so sorry my dear Yiyi gege." Bagaimana dia boleh terlupa akan seseorang yang sentiasa ada masa untuknya ketika dia berada dalam keadaan susah dan senang masa dahulu walaupun tidak pernah bersemuka. Yiyi Gege adalah salah seorang yang menjadi penyebab dia bangkit semula dari penyakit yang pernah dia alami sebelum ini.

Yiyi adalah sedara jauh Nana (sebelah appa). Mereka tidak pernah bersemuka walaupun sudah lebih 7 tahun mengenali lelaki itu yang kini tinggal di China. Omma Nana yang telah memperkenalkan sedara lelakinya itu yang dikenali sebagai Yiyi gege. Lelaki ini cukup misteri dia tidak pernah menceritakan perihal ahli keluarganya mahupun dirinya yang sebenar malah Nana tidak pernah tahu nama sebenar Yiyi. Hanya keluarganya yang tahu siapa sebenarnya Yiyi ini.

“Hallooo.. my sweetheart are you still alive or sleeping??” tanya lelaki yang fasih berbahasa inggeris ini.

“Owh.. Hehehe .. sorry again gege.. I’m here..” ujar Nana.

“What are you doing right now? Have any news to share with me?” tanya Yiyi yang sentiasa mengambil berat akan diri Nana.

(hehehe bagi authornim nak tukar bahasa jap.. Biar korang baca yang BM walaupun hakikatnya dorg tu cakap dalam English)

“Nana?? Macam biasa sentiasa sibuk dengan rutin harian, kerja, belajar, ke sana ke mari dengan pelbagai aktiviti.” Ujar Nana membalas pertanyaan lelaki tersebut.

“Pasal berita? Berita apa yang gege nak? Luar Negara or Dalam Negara??” sambung Nana sambil berseloroh pada Yiyi.

“Haha tak lucu la Nana. Gege nak tahu keadaan Nana macam mana kat sana. Okay la baik gege tanya terus tanpa selindung. Dah luahkan perasaan dekat crush Nana tu ke? Or masih takde kemajuan apa-apa?” Yiyi berterus terang akan berita yang dimaksudkannya pada awal perbualan mereka berdua.

Pertanyaan dari lelaki itu membuatkan Nana tercengang. Dia tak tahu bagaimana hendak terangkan jika tersilap cakap pasti dirinya akan dimarahi oleh Yiyi.“Urmmm.. pasal ituuu..” Nana diam seketika. “Alahhh, tak perlu sorok dah tahu jaw

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
butterfly_kiss
Chapter 32 update!! Mohon baca ye dan tinggalkan comment.

Comments

You must be logged in to comment
misz_dina #1
Chapter 26: //Sambut bunga// a/n,saya taknak suho!!!nak sehun....anyway,betul ke rumour tu?sian nana.tapi betul ker?saya masih x caye.ermm yiyi tu wu yifan ek?ke zhang yixing?bila nak dedah kan yiyi gege?
misz_dina #2
Chapter 23: Saya rasa sye dh tau sape crush nana...citer ni meeeeeemang jjang..semakin panjang chap nye
izyana #3
Chapter 21: Author update cepat.nk thu crush nana sape?