Chapter 10

CRUSH ON YOU
Please Subscribe to read the full chapter

 

“Arghhhhhhh..... Tolong aku....... Arghhhhhhh.... Arghhhhh....” Jerit Nana. Bila Sun dengar Nana menjerit dia terus melulu masuk ke dalam bilik Nana. “Nana bangun Naa bangun.” Sun mengoncang tubuh Nana supaya sedar dari tidurnya. “Naaa.. kau kenapa ni??” tanya Sun risau melihat rakan baiknya itu. “Kau mimpi apa sampai menjerit-menjerit ni? Mimpi ngeri ke??” tanya Sun  bertalu-talu melihat Nana berpeluh.

 

“Aa-aku.. aa-aku..” itu sahaja yang keluar dari mulut Nana. Dia sedang mengigil ketakutan memegang kedua belah lututnya. Melihat keadaannya begitu mengingatkan Sun kepada sesuatu. Iye mesti ini akibat dari kisah Nana yang lalu. Nana kembali teringat benda-benda yang menakutkan dalam hidupnya Sun memeluk Nana mententeramkannya.  “Nana... Jangan takut ye aku ada kat sini jaga kau. Jangan risau tiada apa-apa berlaku kat kau. Cuba kau tengok sekarang ni. Kau ada kat bilik kan?” Nana mengangguk lemah tidak lagi mengigil seperti tadi. “Aku tahu kau kuat jadi jangan takut ye. Janji dengan aku.” kata Sun cuba memberi Nana kekuatan dan semangat. Nana hanya mampu menganguk lemah tanda dia berjanji..

 

“Naa.. aku pergi ambil air ye. Kau tunggu kat sini okay? ” ujar Sun dengan lembut. “S-Sun ja-jangan tinggalkan a-aku sorang-so sorang. A-aku takut.” kata Nana tersekat-sekat dan memegang tangan Sun suapaya tidak pergi meninggalkan dia .“Naaa.. Kau dah janji tadi kan? So tunggu je sini okay. Aku janji pergi ambil air sekejap je.” balas Sun serta menginggatkan Nana yang semuanya selamat. Nana menganguk serta melepaskan tangan Sun. Sun beredar dari situ. Tak sampai 3 minit dia datang kembali dengan segelas air dan ubat penenang. Itulah yang yang dia lakukan setiap kali Nana jadi begitu. Tapi dah lama Nana tak jadi macam ni tak silap lebih dari 3 tahun lepas dan kini Nana kembali jadi macam tu.

 

Sun tak sedar selama beberapa bulan ini Nana sembunyikan semua itu darinya supaya Sun tidak risau. Tapi baru kali ini Sun perasan yang Nana kembali jadi macam tu. Jadual dorang lain-lain, lagi Nana dah makin sibuk so jarang berjumpa pada waktu pagi. Dorang berjumpa pun kat dalam SM je.

 

“Yeboseyo? Haa kenapa ni?” jawab seseorang di talian. “Yeboseyo? Oppa, ini Sun.. Nana dia jadi balik macam hari tu.” balas Sun dan dia menerangkan segala apa yang berlaku pagi tadi. Sungyeol menahan geram dan risau mendengar apa yang diceritakan Sun itu. Sungyeol mesti berjaga-jaga memastikan keadaan Nana terkawal.

 

-SKIP-

 

“Annyeonghaseyo semua.” *bow 90 darjah* Kata Nana dengan ceria menyembunyikan ketakutan dengan mengingatkan dirinya mampu dan kuat. “Annyeong noonaaa!!!!!...” jerit Sungjong gembira berjumpa dengan Nana. “Aishhh kau ni kalau ye pun excited sangat jumpa noona kesayangan kau ni jangan la buat telinga kita orang pekak. Owh annyeong! Nana.” kata ahli Infinite yang lain dalam pada m

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
butterfly_kiss
Chapter 32 update!! Mohon baca ye dan tinggalkan comment.

Comments

You must be logged in to comment
misz_dina #1
Chapter 26: //Sambut bunga// a/n,saya taknak suho!!!nak sehun....anyway,betul ke rumour tu?sian nana.tapi betul ker?saya masih x caye.ermm yiyi tu wu yifan ek?ke zhang yixing?bila nak dedah kan yiyi gege?
misz_dina #2
Chapter 23: Saya rasa sye dh tau sape crush nana...citer ni meeeeeemang jjang..semakin panjang chap nye
izyana #3
Chapter 21: Author update cepat.nk thu crush nana sape?