oo6 : Yang Penting Confident!

⌈4S: Sekolah Setan-Setan Seantero!⌋
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

Bora, Nari, Minyoung dan juga Iseul berlari menuju ke bangunan utama sekolah itu yang terletak kira-kira 200 meter dari dorm mereka. Setibanya mereka di dalam bangunan sekolah itu, semuanya terhenti.

“Kat mana pulak dewannya nie??” Bora melihat sekeliling kawasan hall sekolah itu untuk mencari tanda. Seorang umat manusia pun takde nak tolong mereka. Dia melihat jamnya, sudah lebih pukul 11.30 pagi. Taklimat mesti dah lama bermula. Senior-senior yang banyak menolong masa proses pendaftaran tadi pun langsung tak nampak batang hidung.

“Tu! Ada sign kat dinding. Kita kena terus pastu ke kanan!” Minyoung menunjukkan kertas tanda arah yang ditampal dekat dinding berdekatan tempat mereka berdiri. Tanpa membuang masa, masing-masing pun memecut mengikut arahan. Mereka berlari dan terus belok ke kanan dan menjumpai pintu utama dewan tak jauh dari mereka.

Bora dengan konfidennya terus menolak pintu dewan itu dengan kuat. Mereka berempat berlari masuk bersama-sama namun langkah mereka serta-merta terstop. Sebabnya semua orang di dalam dewan tu memandang diaorang yang jelas dah lewat, main masuk je tiba-tiba. Jauh di atas pentas, kelihatan seorang cikgu sedang berucap pun terdiam menengok gelagat diaorang berempat. Minyoung, Nari dan Iseul tak pernah rasa semalu itu. Bora pulak tersengih-sengih sambil mengaru kepalanya yang tak gatal tu. Suasana di dalam dewan itu senyap terdiam. Terus jadi krik-krik-krik.

Sementara itu, di sebelah sinunnnn…

Apabila pintu dewan tu terbukak, Baekhyun dan Chanyeol automatic memusingkan kepala mereka ke belakang. Ada 4 bayang student yang terkocoh-kocoh masuk dewan tu dengan tanpa rasa bersalah. Semua orang yang berada dalam dewan tu memandang ke arah dieorang. Mesti malu gila! Nasib baik bukan aku, fikir Baekhyun. Dia dan Chanyeol pun tadi nyaris-nyaris dah terlewat.

Dia membesarkan matanya untuk melihat muka-muka student yang berani mati tu. Terbeliak matanya bila dia kenal salah seorang tuan empunya susuk tubuh tu. Baekhyun tergelak terus kat situ.

“Kenapa? Ko kenal dieorang ke?” soal Chanyeol yang duduk di sebelah Baekhyun. Mereka berdua baru je berkenalan tadi dekat bilik mereka. Masa Chanyeol sampai bilik dia, Baekhyun sudah ada tengah kemas barangnya. Lagi dua orang roommatenya tidak diketahui. Nampak 2 katil tu sudah ada tuan tapi tak tahu mereka di mana.

“Ha’ah. Tapi sorang je, Si Minyoung yang ikat tocang tu. Yang lain tak tahu,” jawab Baekhyun.

“Budak sekolah lama kau?” tanya Chanyeol lagi.

“Bukan. Kiteorang kenal sebab berlatih hapkido tempat yang sama,”

“Ooo, terer ke budak pompuan tuh?”

“Boleh tahan. Ada competition antara sekolah tahun lepas. Untuk kategori student perempuan, dia dapat no. 2, ”

“Oooo. Habis kau dapat nombor berapa?” soal Chanyeol dengan rasa ingin tahu yang Baekhyun ni hebat ke tidak.

“Confirm la nombor 1!” dengan berlagaknya Baekhyun balas.

Chanyeol mengangguk-angguk kepalanya, mengakui kehebatan kawan yang dia baru kenal tu. Dia mengamati 4 susuk tubuh budak perempuan tu yang tengah kelam kabut cari tempat duduk. Mereka berempat nampak bertolak-tolakkan sesama sendiri. Chanyeol tersengih melihat gelagat dieorang berempat tuh.

Sementara itu lagi, di dalam dewan yang sama, sebelah sanuunnnn…

Ternaik-naik kening Solbin bila dia tahu tahu Iseul adalah salah seorang 4 ekor budak yang baru masuk tadi. Mulutnya bergerak-gerak menahan ketawa. Padan muka, biar malu muka kau! Hai, Iseul tetap Iseul. Tak berubah dari dulu. Suka buat pasal. Attention seeker, tu yang Solbin gelarkan si Iseul ni. Dari sekolah rendah mereka dah kenal each other dan mereka memang tak ngam dari dulu. Solbin tak faham macam mana budak bengap macam Iseul still ramai ada ramai kawan. Dan dia pulak, terpaksa pura-pura jadi budak baik untuk dapatkan geng. Nasib baik bila naik middle school, dia tak payah sama sekolah dengan Iseul. Ayah dia masukkan dia dekat sekolah yang terkenal dengan kecemerlangan dalam bidang akademik. Macam kat 4S, sekolah idamannya. Namun gembiranya tak panjang bila dapat tahu dia kena satu sekolah balik dengan Iseul. Dekat 4S. DEKAT 4S!! Sekolah yang memang dia dah aim nak masuk dari dulu. Dan sekarang dia kena satu sekolah lagi dengan budak yang dia paling benci tu. Dia teringat bila bapanya beritahu tentang berita Iseul dapat masuk ke 4S seminggu sebelum ni.

“Ni mesti bapak Iseul bagi makan suap dengan cikgu sekolah tu!” ujar Solbin sambil menghentak meja ketika dia dapat tahu Iseul berjaya masuk ke 4S. Emak Solbin menenangkan anaknya. Mereka berada di rumah waktu itu dan bapa Solbin membuka cerita ketika mereka sedang makan malam.

“Ish, kamu ni. Jangan cakap macam tu depan rezeki,” emak Solbin bersuara pula.

“Eee…. Mak dengan ayah tak rasa pelik ke macam mana si Iseul tu boleh masuk 4S? Budak tu bukannya pandai pun! Dah tak satu sekola

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Iefa_San
Selamat datang pada readers baru dan Welcome Back to my old readers!! Please leave a comment for the new chapter, ye! Love you! <3

Comments

You must be logged in to comment
BabyBaekBacon
#1
Chapter 20: Huwaaaa!!! Takut jer kalau diorang bagi vid tu kat Solbin nanti dia sebarkannn ? !! Goodluck stinkies curi spender ?
Zitaopabo #2
Chapter 20: Cliffhangerrrrrrrr kak iefaaaa T.T oh goshhhhhh. Dia punya berdebor macam saya yang buat hahahahahah kenapa kak iefa kenapa dibiarkan tergantunggggg ;-----; berani betul budak2 busuk ni!! XDDDDD Kalau saya idaklah. Memang sanggup kena buli je gamaknya hahahahah cepat2 lah update ya! Thank you update tahun ni! Sekejap je rasa XDDDDD Anyway, Happy New Year Kak Iefa <3
Zitaopabo #3
Chapter 19: Yayyyyy! Selesai sudah misi! Fuhhhhh debaran yang susah nak diduga XD ni fav chapter ni :'))) geram weh dengan rombongan cik kiah blue ribbon tu. Walaupun sowon bias saya, dia punya annoying dalam ff ni tak boleh cerita. Menjadi-jadi annoying dia hahahahahaha. woahhhhhh kak iefa thanks for the updateeeeeeee :3 dang, preview for the next chapter buat saya suddenly goosebumps hahahahahah. Tak sabar! ><
BabyBaekBacon
#4
Chapter 19: Chapter 18: Thanks Author sebab sambung cerita ni ! THIS IS MY FAVORITE STORY IN ASIANFANFICS!!! 사랑해요!!!!!! ❤️