...5

My Daughter's Father
Please log in to read the full chapter

 

Pagi ini perhimpunan pagi sekolah K-Iris dimulai dengan ucapan daripada kapten sekolah, Suho dan dikuti bacaan ikrar oleh naib kapten, Kris. Yeri sudah mula mengantuk mendengar ucapan Suho itu.

“Woi, bangunlah. Tidur pulak dia.” Tegur Seulgi yang berdiri di belakangnya.

Joy hanya mampu menggelengkan kepala dan dia mencuri-curi pandang ke arah kelas 6 Commerce 1. Kelihatan ibunya sedang tekun mendengar ucapan daripada Suho. Joy ketawa kecil melihat telatah ibunya.

“Ibu ni lawak la.”

 

 

Joy dan Haeryung berjalan seiringan ke kelas. Mereka tidak mahu lewat ke kelas Kimia kerana mereka tahu sesiapa saja yang lambat akan didenda lakukan star jump di luar kelas. Malu kot.

“Sooyoung, awak sudah ambil kedatangan belum?” tanya Cikgu Hanbin apabila dia terserempak dengan guru kelasnya. Dia terlupa!

Joy tertunduk malu. “Maafkan saya, cikgu. Saya pergi ambil sekarang.” Dengan sepantas kilat, dia pergi ke pejabat sekolah untuk mengambil buku kedatangan.

Joy cuak apabila dia melihat buku kedatangan 5 Civil 1 tiada disitu. Tidak mungkin Jimin yang mengambilnya kerana dia sedia maklum Jimin sedang bercuti ke Malaysia bersama keluarganya. Siapa pula yang berani mengambil buku kedatangan kelasnya.

Gadis berambut blonde itu sempat mengerling jam. Sudah pukul 7.30 pagi! 10 minit saja tinggal sebelum kelas kimia dimulakan. Dia tidak mahu dimarahi oleh Cikgu Yoona yang sedia maklum garangnya semacam namun guru kimia itu mempunyai hati yang baik.

“Aduh, mana ni?” Joy masih lagi mencari di sekitar pejabat sekolah. Tiada! Dengan perasaan malu, dia berjalan ke bilik guru untuk menemui Cikgu Hanbin.

“Cikgu, buku kedatangan –“

Cikgu Hanbin terkejut dengannya lalu menunjukkan buku kedatangan kelas 5 Civil 1. Joy hampir menjerit melihat buku kedatangan tersebut.

“Macam mana boleh ada dekat cikgu? Bukan cikgu mintak ke tadi?” tanya Joy bertubi-tubi namun masih sopan didengari. Yelah, seorang murid harus menghormati gurunya bukan?

Cikgu Matematik Tambahan itu tertawa kecil. “Kamu ni lawak la, Joy. Saya dapat buku ni pun sebab ada budak kata awak nak bagi dekat saya.”

Joy mengangkat kening. Budak mana pulak ni? Bila?

“Sudahlah tu, Sooyoung. Apa kata awak masuk ke kelas sekarang? Sudah pukul 7.40 pagi, awak tahu.”

7.40 pagi! Joy hampir menjerit lagi. Tidak… star jump…

 

 

Disebabkan peristiwa buku kedatangan kelas, Joy terpaksa menanggung malu melakukan star jump di luar kelas. Malu kot.

Haeryung mengusap lembut bahu Joy. Joy menekup mukanya ke meja dan tidak mahu makan tengahari walaupun dia sudah berjanji ingin makan bersama ibunya.

Mujurlah Haeryung setia menemani Joy disitu. “Sudahlah tu, Joy. Benda macam ni kejap je, nanti diaorang lupa lah.”

Joy memuncungkan mulutnya seperti itik tok wi. “Malu wei. Mana nak letak muka? Sobs… sobs…”

Haeryung mengeluh sebelum mencubit pipi teman baiknya itu. “Jangan nak ngadalah, Jung Sooyoung. Benda kecik je. Haritu kau yang suruh aku kuat kan.”

Semenjak mereka berdua menjadi rakan sekelas, Haeryung telah menjadi teman baik Joy sekaligus cara perbualan mereka juga berubah. Tiada lagi saya awak antara mereka.

“Yelah, yelah.” Akhirnya Joy mengalah.

Please log in to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
jeonnamjoo
waiting for the bts~^^

Comments

You must be logged in to comment
chichisakura99 #1
Chapter 18: Serious citer ni best, daebak, awesome, terbaik sampai x tau nk tls ape lg. Jalan citer author-nim mmg best dan agak sukar dijangka. Gaya penulisan autjor-nim pon best. Mcm baca novel dan senang utk faham ape yg author-nim sampaikan. Sy harap author-nim akan bt citer yg best dan gempak lg ;)
xoxogirl2 #2
Chapter 18: Best cite dia.....ni nangis maybe haha btw tahniah
misz_dina #3
Chapter 19: Oh terlupa nk ckp.authornim,citer ni memang dae to the bak!
misz_dina #4
Chapter 19: Happy family..sejahat2 krystal,last2 dia tlg jugak kakak dia
amani123
#5
Chapter 17: Kita dah agak sebenarnya jungkook x suka joy and chanyeol tu sebenarnya ayah joy btw update soon
seyounglove #6
huaa nice story..
lagi asyik streaming diyoutube eh nemu trailer cerita ini... I Like your fanfict... :)
kyuhyunnie98
#7
best citer nie!! nanti kalau dah siap trailer lagi satu tu bagitau kat dorm tau ;)
Love_Rush
#8
Chapter 14: What a lovely story! Can't wait for the future chapters, man.
Mrs_Hana02
#9
Chapter 13: Jahatnya Krystal =,=