Rakaman Video

Haters Gonna Love Mission

 

Finale Yifan;

 

Dating dengan Kris?

 

Bukanlah style anda, tetapi tak salah untuk mencuba bukan?

 

Malam itu, Kris mengajak anda untuk keluar makan malam bersama namun anda menolak keran mengingatkan Taehyung yang keseorangan berada di rumah.

 

[You have received an email]

 

From: [email protected]

Title: Cuba buka video tu

 

You have a video attachment

Click to open it.

-Time Boils The Rain by Wu Yi Fan-

 

Anda berasa terharu melihat video tersebut. Selesai Kris menyanyi, dia membuat ucapan pula.

 

“Kepada Princess Kim yang saya sayangi, saya ingin menyatakan sesuatu iaitu perasaan saya. Buat pertama kalinya dalam hidup saya, saya tak pernah rasa berdebar gila apabila bersama wanita. Awaklah orang pertama yang buat saya jadi begini.

Saya tahu awak tak pernah sukakan saya tetapi saya janji saya akan buat awak jatuh cinta dengan saya. Menjadi romantik bukanlah style saya tetapi disebabkan saya ingin mencuri hati awak, saya kenalah buat sedikit pengorbanan bukan?

Awak tahu tak? Saya tak pernah jatuh cinta dengan mana-mana wanita pun selama ini. Saya rasa bersyukur sebab awaklah orang pertama. Saya tahu awak sudah mempunyai kekasih dan terima kasih sebab sudi berkongsi rasa cinta ini dengan saya. Saya sayang awak, Princess. Terima kasih, sayang.”

 

Anda terpaku mendengar kata-katanya. “Saya… tak tahu nak kata apa.”

 

Anda sedar, kita tidak sepatutnya menjadi haters atau membenci seseorang itu tanpa mengenalinya dahulu. Apa yang anda belajar di Boston, hanyalah cara-cara membuat bangunan dan sebagainya. Anda tidak pernah terfikir pula sifat nilai murni yang ada dalam diri anda.

 

Bak kata orang, kalau kita benci gila dengan orang itu, satu hari nanti kita lah yang akan sayang gila dekat orang tu. Anda termalu sendiri kerana sudah kalah dengan pernyataan tersebut. Mungkinkah anda sudah jatuh cinta dengan Kris?

 

Anda mesti terfikir tentang teman lelaki anda… walaupun ini hanyalah satu misi, tidak salah untuk mencintai seseorang itu walau sesaat pun. Apa yang anda fikir sekarang ialah membahagiakan orang lain barulah bahagiakan diri sendiri.

 

Apabila mengimbas kembali perbuatan anda terhadap EXO, anda seolah-olah tidak percaya dengan diri anda sendiri. Anda bersifat kejam dan bertindak tidak berperikemanusiaan. Seolah-olah menghukum seseorang itu tanpa sebab.

 

Kris mengakhiri video itu dengan flying kiss.

 

“Saranghae. Jom pergi date sekarang?”

 

Anda pun mengangguk. Sepantas yang mungkin, anda mengambil dress yang pernah dibeli oleh Kris dahulu. “Cantik.” Gumam anda sebelum memakainya.

Sedikit mekap dicoletkan ke muka dan semburan minyak wangi lembut. “I’m done!” jerit anda gembira.

 

“Noona, good luck with your date!” ujar Taehyung sebaik sahaja anda terserempak dengannya di ruang tamu. Eh, macam mana Taehyung tahu ni?

Taehyung tersenyum jahat. “Hahaha, Kris hyung bagitaulah. Aduhai~”

Pipi anda terus memerah. “Aish, diamlah.”

 

Kris menunggu anda di hadapan rumah dengan motorbikenya. Kris kelihatan sungguh bergaya dengan pakaian kasualnya. Anda terus berkata, “Kacaknya awak hari ni.”

Kris tersenyum puas. “Saya tahu awak sukakanya. Jom pergi sekarang?” Kris menghulurkan tangannya. Tanpa menunggu lagi, anda terus menyambutnya.

Saranghae, Kris Wu Yi Fan.

 

-Mission Accomplished-

FINALE

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
jeonnamjoo
*Dating EXO! : Sambung esok maybe? *

Comments

You must be logged in to comment
BaeBacon__L #1
Chapter 35: Wow! I got chen. Selamat 3 juta won saya.
xoxogirl2 #2
Wah daebak
Illynay_SEB
#3
Chapter 36: Ohmygucci!! Ade sequel!!! Urgghh!!! Can't wait!! Fighting author-nim!!
zelomine
#4
Chapter 15: Author nim... maaf tanya... saya cuma nak tahu character haters dalam ff ni ader berapa erkk... saya pening sebab kejap haters tu ngan luhan... kejap ngan suho... maaf bertanya..
hyemipark
#5
Chapter 36: sequel sequel sequel ^^
FIGHTING!!!
kyuhyunnie98
#6
Chapter 26: aaaahhhh!! Chanyeollie!! can you not!! ~>v<~
I hope this was real, chingu~~
hwa_min98
#7
Chapter 36: sequel juseyo..:)
Illynay_SEB
#8
Chapter 36: Sequel for sure!! Fighting!! :)
5days_fin
#9
Chapter 36: Sequel r author nim... biar giler asal gempak
GreenDecember #10
Chapter 8: Mcm sama dgn eng version punya aje...itu awk punya jugak ke author nim?