Our Love Journey : Chapter thirty-six

Our Love Journey
Please Subscribe to read the full chapter

Red

"The end," Baekhyun tersenyum pahit. Dia memandang Sumin yang sudah teresak-esak. Perlahan-lahan dia menarik tubuh Sumin dan memeluknya erat sambil mengusap rambutnya.

"Terima kasih. Kalau tak sebab awak mesti saya dah mati," ucap Sumin. Pelukan Baekhyun dibalasnya tanpa teragak-agak.

"So, saya dapat peluang kedua? Awak maafkan saya?" tanya Baekhyun.

"Tak. Saya tak maafkan awak," ucap Sumin. Baekhyun terkejut. "Sebab awak tak buat salah pun. Saya tak tahu apa yang saya perlu maafkan. Saya dah janji dulu dan sekarang saya akan kotakan janji tu," sambung Sumin.

FLASHBACK

"Sumin. Kalau salah seorang daripada kita buat perkara yang kecewakan hati kita berdua demi keselamatan dan kebahagian kita, Sumin boleh maafkan tak?" tanya Baekhyun tiba-tiba.

"Boleh. As long you love me," jawab Sumin setelah lama berdiam.

"Kenapa?"

"Kwaenchana, sarangiya! (It's okay, it's love)"

"Janji?"

"Janji,"

END OF FLASHBACK

Sumin tersenyum. Dia mendonggak dan memandang wajah Baekhyun. "Awak ingat lagi kan janji tu?"

"Of course saya ingat," jawab Baekhyun sambil mengingati janji mereka di bumbung sekolah (Chapter 21).

"So, first step hubungan kita termasuklah panggilan antara kita berdua. Oppa, Sumin. That's all," Baekhyun berkata. Sumin mengangguk.

"Oppa, I miss you. Saranghae,"

"Sumin-ah. I miss you. Saranghae,"

/klik/

Lelaki itu tersenyum melihat gambar yang baru diambilnya. Siapa sangka niatnya untuk mengambil angin di bumbung itu membawa keuntungan dalam kariernya. "Byun Baekhyun, Oh Sumin. Wow!" Lelaki itu tersenyum.

Berita yang akan mengemparkan satu dunia Kpop akan tiba!

"Next. Saya dapat request daripada Chanyeol dan Tao dari Exo. Mereka cakap Oh Sumin-ssi ada bakat menyanyi. So, dijemput Oh Sumin-ssi untuk naik ke pentas dan menyampaikan sebuah lagu," ucap pengacara majlis tersebut. Sumin dan Baekhyun yang baru sahaja hendak duduk terkejut dengan apa yang mereka dengar. Baekhyun tersenyum.

"Pergilah. Sumin fighting!" ucap Baekhyun.

"Chanyeol oppa. Tao oppa. You're dead!" ugut Sumin sebelum menuju ke pentas. Muka Chanyeol dan Tao mula pucat. Siapa suruh cari fasal!

"Saya akan sampaikan lagu Red oleh Taylor Swift. Suara saya tak sesedap Krystal unnie tapi saya try," muzik dimainkan.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
ExoLoveable
#1
Chapter 66: yeay~ author pon masuk contest tuh ? japp nk pi suscribe cepat2 ^^ goodluck dan jawapannya Tidak..hehhehe biar cerita sedih sikit >,<
hanbinhaera #2
Chapter 65: Serius, ff author gila daebakkkkkk. Saya nak sequel ngan special series! Nak jugak ff sehun tuuuuuuu. And update lah secret memoriesssss T_T kbai, sayang author❤
_Chestnut
#3
Chapter 64: Me ❤❤❤❤ i wanna special series
chichisakura99 #4
Chapter 65: Memang daebaklah citer ni. Sy mmg tabik la kat author-nim sbb blh bt ending mcm ni. Klau sy mmg sy x nk amik risiko bile hero dgn heroin akan bercerai sbb x tau nk satukan diorg mcm mane. Ape2 pun citer ni mmg TERBAEKKKK!!!!!!!
LyanaLya #5
Chapter 64: Wahh ending dia daebak!! Part yg paling best bila ex-schoolmate dorng datang untuk sokong baeksu couple. Waah terharunya! Serious, beruntung kalau ada kawan macam tu. hahaha! Anyway, saya setuju kalau awk buat special series xD
eunhye99
#6
Chapter 64: Meee . Sy nakk special series
ExoLoveable
#7
Chapter 64: sedih dh abis ....... saya sokong special series !! Im Yang Rae Haters !!
aty_izzaty
#8
Chapter 62: Chapter 40:Daebak la citer ni..masa Baekhyun dgn Sumin cerai tu,air mata melimpah keluar..sad part tu mmg best!ex-schoolmate tu,aq dpt bayang dorang,baeksu dgn org yg dlm tu ada dpn mata..serius best!fighting unnie!^^
dhiya_arisa #9
Chapter 63: saya rasa seronok baca cite awak