Our Love Journey : Chapter ten

Our Love Journey
Please Subscribe to read the full chapter

    I Hope It Is Forever 

Tiga hari. Selama tiga hari Sumin tidak membuka matanya. Baekhyun pula telah tiga hari tidak ke sekolah. Dia hanya menemani Sumin di hospital dan hanya meninggalkannya untuk makan. Selepas waktu persekolahan tamat, Exo dan Fx akan bergilir-gilir menjaga Sumin, dan waktu itulah Baekhyun akan pulang ke rumah untuk mandi dan berehat. Pada waktu petang, Baekhyun akan kembali ke hospital untuk menjaga Sumin semula selepas Exo dan Fx pulang. Itulah jadual hidup Baekhyun selama tiga hari.  

Hari sudah lewat malam. Baekhyun duduk di kerusi yang terletak di sebelah katil Sumin. Dia berbual sebentar bersama Sumin walaupun tiada balasan daripada gadis itu setiap kali dia bertanya soalan. Kadangkala dia akan ketawa kecil apabila teringatkan kisah lucu ketika mereka masih kecil dan menangis apabila teringatkan cara dia melayan Sumin dahulu.

"Sumin-ah. Dah pukul sebelas. Oppa nak tidur dulu eh? Oppa harap esok Sumin sedar,"

"..."

"Good night,"

"..."

Ketika Baekhyun hendak bangun untuk menuju ke sofa di wad itu, kadar degupan jantung Sumin semakin meningkat menyebabkan Baekhyun cemas. Dia menekan butang kecemasan. Ketika menunggu doktor dan jururawat sampai, mata Sumin perlahan-lahan terbuka dan kadar degupan jantungnya kembali normal.

"Sumin-ah!" Baekhyun memanggil dengan senyuman.

"O-oppa," panggil Sumin walaupun menghadapi kesukaran bercakap.Tangan Baekhyun digenggamnya erat. Beberapa orang jururwat masuk bersama seorang doktor. Mereka melakukan beberapa pemeriksaan dan bertanyakan beberapa soalan kepada Sumin.

"Encik, tahniah. Isteri encik telah sedar. Kami tidak mendapati apa-apa masalah jadi saya minta diri dulu," doktor itu berkata sambil tersenyum.

"Thanks doktor. Silakan,"

Setelah doktor itu pergi, Baekhyun menelefon Exo dan Fx untuk memberitahu perkara gembira ini. Dia masuk semula ke wad Sumin dan melihat Sumin sedang termenung memandang siling wad itu. "

Cantik sangat ke siling wad ni sampai suami kau yang handsome ni kau tak nak pandang?" Sumin terkejut.

"Saya ingatkan awak tinggalkan saya lepas tahu saya okey," air mata mengalir dari mata Sumin.

"Janganlah nangis. Aku call abang dan kakak kau dengan kawan-kawan kita tadi,"

"Berapa lama saya dekat sini?"

"Tiga hari,"

"Siapa jaga saya?"

"Aku, exo dan fx,"

"Awak?"

"Yelah,"

"Boleh percaya ke?" "

Percaya jelah,"

"Kenapa

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
ExoLoveable
#1
Chapter 66: yeay~ author pon masuk contest tuh ? japp nk pi suscribe cepat2 ^^ goodluck dan jawapannya Tidak..hehhehe biar cerita sedih sikit >,<
hanbinhaera #2
Chapter 65: Serius, ff author gila daebakkkkkk. Saya nak sequel ngan special series! Nak jugak ff sehun tuuuuuuu. And update lah secret memoriesssss T_T kbai, sayang author❤
_Chestnut
#3
Chapter 64: Me ❤❤❤❤ i wanna special series
chichisakura99 #4
Chapter 65: Memang daebaklah citer ni. Sy mmg tabik la kat author-nim sbb blh bt ending mcm ni. Klau sy mmg sy x nk amik risiko bile hero dgn heroin akan bercerai sbb x tau nk satukan diorg mcm mane. Ape2 pun citer ni mmg TERBAEKKKK!!!!!!!
LyanaLya #5
Chapter 64: Wahh ending dia daebak!! Part yg paling best bila ex-schoolmate dorng datang untuk sokong baeksu couple. Waah terharunya! Serious, beruntung kalau ada kawan macam tu. hahaha! Anyway, saya setuju kalau awk buat special series xD
eunhye99
#6
Chapter 64: Meee . Sy nakk special series
ExoLoveable
#7
Chapter 64: sedih dh abis ....... saya sokong special series !! Im Yang Rae Haters !!
aty_izzaty
#8
Chapter 62: Chapter 40:Daebak la citer ni..masa Baekhyun dgn Sumin cerai tu,air mata melimpah keluar..sad part tu mmg best!ex-schoolmate tu,aq dpt bayang dorang,baeksu dgn org yg dlm tu ada dpn mata..serius best!fighting unnie!^^
dhiya_arisa #9
Chapter 63: saya rasa seronok baca cite awak