thanks dear love

aku suka kamu

 

"yoboseyo? Yaah, aku sampai kejap lagi. Ok charaa.. Ok ok.."

 

tiba tiba Donghae bercakap dengan telefon dengan seseorang. Dia tidak jelas dengan percakapan lelaki itu. Kemudian baru dia perasan, mereka melalui jalan yang dia tak pernah lalui.

 

" oppa..mana kita nak pergi ni?" Umaira kehairanan

 

"Seoul.." pendek jawapan Donghae tapi cukup mengejutkan Umaira

 

"mwo? Wey? Oppa, saya kena balik. Tolong hantar saya sekarang boleh?" Umaira gelisah. Apalah nak dibuatnya dekat Seoul nanti. Dahla dia tak bawa duit sesen pun. I/C,visa semua takde. Kotlah ditinggalnya sorang sorang dekat bandar Seoul tu macam mana dia nak balik. Aduhh.. Masalah ni..

 

"Maira kena ikut oppa. Oppa malas balik sorang sorang. Penat." Donghae mencuba menahan ketawa dari meletus melihat reaksi cuak Umaira

 

"tapi..saya nak buat apa dekat Seoul? Saya dah la tak bawa duit apa apa? Oppa marahkan saya ke sebab cakap macam tu? Mianhei..tapi tolongla bawak saya balik." Umaira kelihatan seperti mahu menangis sekali lagi. Entah kenapa dia rasa takut. Pelbagai kemungkinan buruk mula bermain di kepala.

 

"esok Maira tak ada kelas kan? Temankan oppa balik je. Nanti kita fikirkan cara macam mana nak Maira nak balik eh? Chebal?"

 

"hmm…baiklah.." dia cair bila saja mendengar suara rayuan Donghae.

 

"tapikan..oppa nak tanya sesuatu. Apa yang Maira cakap tadi, betul ke Maira chicha chuane?" dia mahu memastikan sekali lagi. Mana tahu kot tersalah dengar

 

Maira berpaling menghadap tingkap. Mukanya kemerahan menahan malu. Sudahlah merah akibat kesan menangis belum hilang. Dia senyap tanpa memberi apa apa jawapan. Donghae tersenyum melihat gelagat Umaira. Melihat cara Umaira sahaja dia sudah tahu.

 

 Dia meneruskan perjalanan mereka hingga tiba di sebuah bangunan. Rupanya Donghae membawa Umaira ke bangunan SM, tempat dia bekerja. Donghae mengajak Umaira masuk ke dalam bangunan itu. Jarum jam menunjukkan pukul 1 pagi. Patutlah tiada orang keluar masuk dari bangunan itu.

 

Setibanya mereka di hallway, Donghae mengatakan dia perlu ke tandas dan meminta Umaira menunggunya di bilik latihannya yang terletak di hujung blok. Umaira agak takut kerana lampu yang agak suram di koridor itu tapi oleh sebab Donghae memberi jaminan dia akan segera datang, dia memberanikan dirinya. Sekelip mata Donghae sudah berlari ke tandas. Terpaksalah dia memberanikan dirinya mencari studio B di mana tempat Super Junior membuat latihan tarian dan nyanyian.

 

Sukar juga untuk menemui Studio B. Setelah puas mencari akhirnya Umaira jumpa juga. Saat dia membuka pintu studio, dapat dilihat cahaya suram keluar daripada bilik itu. Tiba tiba dia mendengar satu suara. Donghae!

 

"saya tujukan lagu ini buat gadis yang saya sukai. Harap dia mengerti isi hati saya sekarang."

Ketika itu Donghae sedang duduk dihadapan sebuah piano. Di sekelilingnya terdapat lilin yang membentuk hati. Dia memainkan dan menyanyikan lagu ciptaannya sendiri yang dibuat dengan hanya memikirkan pasal gadis dihadapannya ketika ini.

 

That first time

When I saw you and I know there’s gonna be something between us

Yah, it’s true

I just cant remember when, how and why I love you

It’s just happens anyway

Deep inside, there’s only you

Believe me dear

How do I need to say that magic words?

Because I really cant

Be my side my dear

I just cant lose you

To see girl that cherish me this whole time with someone else

I just cant

My dear, listen me

I think Im already fall in love with you

Long time ago

And now it keeps digging inside my heart

I love you and it is the beginning of everything.

Its you.

It’s you

It’s only you

 Umaira terduduk. Dia menangis sekali lagi. Air matanya begitu murah malam itu. Kakinya lumpuh tidak mampu berdiri. Langsung tidak pernah bermimpi dia akan dilayan sebegitu rupa.

 

"Umaira..be my yeoja, will you?" sesudah sahaja Donghae menyanyi, dia melamar Umaira menjadi kekasihnya.

 

Dengan pantas dan linangan air mata, Umaira mengangguk angguk. Donghae tersenyum gembira. Dia mahu memeluk gadis itu untuk menenangkan hatinya tapi dia menahan hatinya sendiri.

 

"sshh..berhenti menangis. Oppa ada kat sini." Donghae mengajak Umaira keluar untuk menenangkan dirinya

 

Donghae membawa Umaira ke sungai Han. Tempat di mana dia selalu berada bagi menenangkan diri. Tempat yang tidak akan dijumpai oleh mana mana orang, termasuklah papparazi. Disini juga memori bersama dia dan Yoona tersimpan. Tapi sekarang memori itu disimpan kemas dan dikunci rapat di dalam hati. Dia mahu mencipta memori baru bersama kekasihnya kini. Dia memandang Umaira yang kelihatan sudah tenang.

 

"baby..tengok sini" Donghae memancing Umaira supaya memandangnya

 

"ne?" bulat mata Umaira. Dia terlalu gembira sebenarnya. Cintanya berbalas juga. 

 

Donghae memandang Umaira dengan penuh kasih. "dear, oppa minta maaf. Lepas ni oppa mungkin tak dapat layan Maira seperti mana lelaki lain buat pada kekasihnya. Oppa tak dapat bagi Maira couple ring sebab nanti peminat akan syak. Oppa tak dapat luangkan banyak masa dengan kekasih oppa ni. Banyak lagila kekurangan oppa. Oppa minta maaf."

 

"oppa..saya nak tanya sesuatu?" Umaira memulakan bicara setelah agak lama menyepi.

 

"kreomyeon.. malhaejur (tell me).."

 

"kenapa oppa pilih saya dari berjuta perempuan lain kat luar sana?" tanya Umaira

 

"kenapa eh? Hmm..sebab Maira lain dari perempuan lain yang oppa selalu kenal…" Donghae memberi jawapan panjang lebar sambil matanya terus merenung anak mata Umaira.

 

"oppa, semua orang tak sempurna. Saya tahu, bila saya terima oppa, saya harus berdepan dengan semua gadis yang gilakan oppa. Sejak dulu lagi masa kita mulakan perkenalan. Sebab itu saya sentiasa rahsiakan hubungan kita. Saya tahu, hubungan kita tak akan sama seperti mana mana hubungan kekasih yang lain. Kalau oppa minta maaf, saya pun minta maaf juga. Saya perempuan. Tipulah kalau saya tak mahu semua perhatian, dan benda yang sepatutnya hanya kita berdua yang ada tapi saya akan cuba latih diri ni supaya jadi wanita terbaik untuk oppa."

 

Donghae terharu mendengar kata kata Umaira.

 

" terima kasih untuk semua"

 

"untuk apa?'' Umaira kehairanan

 

"terima kasih sebab sudi bersama oppa"

 

"saya janji dengan oppa, walau apa pun yang jadi, saya tak akan lepaskan oppa. I will always cling on you. To the end. Masa tu oppa mungkin akan boring dengan saya. "

 

"ani, oppa lagi suka. Please, cling on me. " Donghae tersenyum.

 

"baiklah, saya tak akan lepaskan oppa walau apa pun jadi dalam hubungan kita lepas ni. Kecuali satu masa nanti, bila oppa sendiri keluarkan kata kata perpisahan tu, saya akan berundur."

 

"khalmane, jangan cakap kata perpisahan. Kita baru je start bersama. Oppa tak suka. Oppa akan jaga Maira baik baik. Kita akan hidup baik baik bersama. Oppa janji, oppa tak akan ucapkan perpisahan. Oppa, nomo nomo chua. Ani, oppa, saranghaemnida."

 

Umaira tersenyum. Donghae juga. Malam itu mereka menghabiskan masa bersama di bawah bulan dan menikmati awal musim luruh bersama.

 

'oppa janji, oppa akan jadi lelaki yang terbaik untuk Umaira' -Donghae 

 

 

'terima kasih kasih ya Allah atas anugerahMu yang tidak ternilai ini..' -Umaira

 

 


kyaa!!! akhirnya dah habis jugak novel ni..sorry again sebab sangat panjang and meleret... got so much to say..ni pun dah habis tapis dah..btw, someone told me that i should make sequel about them..yaahh...tengah difikirkan...:) sekali lagi..terima kasih sebab sudi baca fanfic yang panjang melebar ni..:)

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
dyamier
first time login..dengan tak tahu apa apa..maaf sekiranya banyak kekurangan..:)

Comments

You must be logged in to comment
SJblueBB
#1
Chapter 3: Hi there.. i really rare read ff in malay.. but this one is make me smile like an idiot.. hahaha maybe i m in love with that stupid fish too hahaha btw ths story is good.. keep writing ok