CHAPTER 9 - Back together again???

Please Love Me...

"Kamu tak patut tinggalkan Jong Up macam tu, Hyunnie. Memang dia bersalah, tapi omma tengok dia betul-betul dah berubah. Masa kamu koma, dialah yang jaga kamu. Malah dia jaga kamu lebih teliti dari omma. Baliklah, Hyunnie." nasihat Pn. Jung.

 

"Omma halau saya, ke? Kalau omma tak suka saya tinggal kat sini, takper la. Saya boleh sewa rumah lain." ucap Dae Hyun seperti merajuk.

 

"Hyun, apa yang omma kamu cakap tu betul. Lagipun, tempat isteri di sisi suami. Walau sejahat manapun Jong Up, dia tetap suami kamu." nasihat Tn. Jung pula.

 

"O, jadi maksud appa, saya memang patut dilayan macam tu la? Dan dia sebagai suami, dia berhak sakiti saya macam tu? Itu maksud appa?"

 

"Tak bukan macam tu, Hyun."

 

"Sudahlah! Saya taknak cakap pasal dia lagi. Saya perlukan masa untuk fikir semula."

 

"Fikir apa? Fikir untuk maafkan dia atau tak? Tak perlu fikir lagi, Hyunnie. Omma yakin dia betul-betul sayangkan kamu sekarang ni."

 

Dae Hyun tidak mengendahkan kata-kata ibu bapanya itu. Dia segera naik ke tingkat atas dan masuk ke dalam biliknya.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

"Hyunnie, baliklah..." Jong Up mengigau. Dia betul-betul merindui Dae Hyun.

 

Dah hampir sebulan Dae Hyun masih lagi tak pulang. Jong Up tak tahu Dae Hyun ke mana. Kalau dia tahu, tentu dah lama dia pujuk Dae Hyun untuk pulang ke pangkuannya.

 

"Jongie, bangun! Awak mengigau. Jongie!" Young Jae cuba mengejutkan Jong Up.

 

Sejak Dae Hyun meninggalkan Jong Up, Young Jae lah yang sering menjaganya. Walaupun Young Jae masih menaruh hati terhadap Jong Up, namun dia pasrah. Dia dan Jong Up tidak berjodoh. Dan kini, dia hanya menganggap Jong Up sebagai kawan.

 

"Hyunnie!" teriak Jong Up yang mulai terjaga dari tidur. Dia memandang Young Jae yang duduk di sebelahnya. "Youngie..."

 

"Mari makan sarapan. Awak tentu dah lapar." Young Jae mengajak sambil menarik Jong Up turun dari katil.

 

"Awak tak kerja ke hari ni?" soal Jong Up sewaktu mereka berjalan menuju ke ruang makan.

 

"Awak ni macam tak biasa. Kan saya selalu datang ke sini untuk tengokkan awak sebelum saya pergi kerja." Young Jae mengeluh. "Baru sebulan Dae Hyun tinggalkan awak, tapi ingatan awak dah makin teruk." gurau Young Jae.

 

"Apa? Maksud awak, saya ni dah nyanyuk?"

 

"Uhuh..." Young Jae mengangguk sambil tersengih nakal.

 

"Jaga awak! Berani kata saya nyanyuk?" Jong Up mula mengejar Young Jae di sekeliling rumah apabila Young Jae mula melarikan diri.

 

Tiba-tiba, Young Jae tersepak sesuatu sehingga menyebabkan dia terbaring di lantai dan Jong Up yang sedang mengejarnya dari belakang tadi, terjatuh atas Young Jae. Mereka saling bertentang mata dan masing-masing mula berdebar. Young Jae menoleh ke arah lain dan dia mulai 'blush so hard' >////<...

 

Jong Up yang sememangnya pernah ada hati dengan Young Jae juga mulai 'blush'...dan dia segera bangun berdiri. "Err...mianei..." ucap Jong Up.

 

Young Jae juga perlahan bangun berdiri. Dia tidak memandang Jong Up, dia hanya menundukkan kepalanya. "Sa-saya pergi kerja dulu. Awak sarapanlah kalau lapar. Saya dah hidangkan." Young Jae segera melangkah keluar dari rumah JongDae couple.

 

Jong Up perlahan menyentuh dadanya. "Kenapa aku berdebar? Takkanlah aku masih ada hati kat dia? Tak mungkinlah!"

 

"Apa yang tak mungkin?" tegur seseorang dari arah belakang Jong Up. Dan Jong Up segera berpaling.

 

"Hyunnie! You're back!" Jong Up dengan gembiranya menghampiri Dae Hyun dan memeluknya. Namun Dae Hyun segera meleraikan pelukan itu dengan kasar. Jong Up memandangnya dengan kehairanan. "Why?"

 

"Why? Are you asking me 'why'? Saya yang patut tanya awak kenapa. Kenapa awak buat macam ni? Baru sebulan saya tinggalkan awak, awak dah berani bawa pengganti saya ke sini!" marah Dae Hyun dengan berlinangan air mata.

 

"Apa yang awak cakap ni? Saya tak faham."

 

"Tak faham? Biar saya jelaskan. Awak bawa kekasih lama awak ke sini dan bermesra dengan dia dalam rumah kita. So, tunggu surat penceraian dari saya. Sekarang awak faham?" Dae Hyun selesai bercakap dan dia mulai melangkah keluar dari rumah.

 

Jong Up segera mencapai tangannya. "Ia bukan macam yang awak fikirkan! Awak salah faham, Hyun. Kitorang takda apa-apa hubungan. Cinta saya hanya untuk awak, Hyunnie. Percayalah!" rayu Jong Up.

 

"Saya dah nampak dengan mata kepala saya sendiri. Apa lagi yang awak nak explain? Nothing!" Dae Hyun menyentap tangan Jong Up dan terus berjalan.

 

"Saya dah tak perlukan masa untuk fikir tentang hubungan kita lagi! Kita bercerai sajalah!"

 

"No! Saya takkan lepaskan awak, Hyunnie! Saya takkan bercerai dengan awak!" tegas Jong Up.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Jong Up mengikut Dae Hyun hingga ke rumah ibu bapa Dae Hyun. Pn. Jung dan Tn. Jung membenarkan Jong Up bermalam di situ. Mereka begitu berharap Jong Up dan Dae Hyun berbaik semula.

 

"Kesian Jongie...dia betul-betul nak kembali bersama Hyunnie semula." ucap Pn. Jung.

 

"Itulah. Macam mana nak satukan diorang semula?" keluh Tn. Jung pula.

 

Mereka hanya duduk di ruang tamu dan menonton 'drama live' yang dilakonkan oleh anak dan menantu mereka. Drama di mana Jong Up tak berputus asa nak berbaik dengan Dae Hyun. Dia mengikut ke mana saja Dae Hyun pergi dan cuba memujuknya. Dae Hyun pula tak habis-habis membebel supaya mereka bercerai. Ish ish ishh...

 

"Adik tau!" jerit Zelo iaitu adik Dae Hyun. Dia mula memberi cadangan.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Malam itu, Dae Hyun dan Jong Up 'make a love' apabila mereka termakan ubat yang dibubuh di dalam hidangan malam itu. Ubat itulah rancangan Zelo. Lepas ni, kalau Dae Hyun hamil sekali lagi tentu diorang tak jadi bercerai. Kan? Pintar Zelo!

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Semoga terhibur dengan chappie yg ngarut ni...

idea spontan je ni, tak dirancang

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
mpreggoland
terima kasih kpd sume yg komen n subscribe citer ni >_

Comments

You must be logged in to comment
Bluetearsbluesorrow
#1
I'm sorry this story seems great will you make a English version I can tell a lot of people likes it
angel2001 #2
Can you write this in english?I'm sorry :( I really really really like arranged marriage fanfics..But I want happy ending..Can I authornim?Sorry :(
limchiayi
#3
Chapter 5: Hmm... Jong up tak layak untuk dae hyun
nalulol #4
Chapter 4: daehyun tu laki ke pompuan ? 0.0
ELFlisa #5
Chapter 9: nakal betul si zelo ni...
put_up
#6
Chapter 25: ahhaha XD sempat plk daehyun pengsan~