CHAPTER 14 - New Friendship...

Please Love Me...

Setengah jam kemudian...

"Eh, mana diorang ni? Takkan pergi tandas lama macam ni?" ucap Young Jae yang mula berasa segan berdua-duaan dengan Hyung Sik.

 

"Itulah. Dah hampir setengah jam. Makanan pun dah sampai." Hyung Sik memandang Young Jae yang kelihatan tak selesa. "Awak dah lapar, ke? Kalau nak, kita boleh makan dulu."

 

"Hiong, makanlah dulu. Saya nak ke tandas cari diorang." Belum sempat Young Jae bangun dari kerusinya, dia mendapat panggilan dari Jong Up. "Hello? Apa? Korang dah balik?" mata Young Jae terbeliak apabila Jong Up kata dia dan Dae Hyun terpaksa balik dulu sebab Dae Hyun kurang sihat. Young Jae mengeluh dan talian dimatikan. Dia memandang Hyung Sik.

 

"Kenapa? Siapa yang dah balik?" soal Hyung Sik.

 

"Jong Up ngan Dae Hyun dah balik sebab Dae Hyun kurang sihat."

 

"Apa? Hyunnie kurang sihat?" Hyung Sik mulai panik kerana orang disayangi tidak sihat. Dia segera bangun dan ingin beredar, dan tiba-tiba iPhonenya berdering. Hyung Sik segera menjawab panggilan itu setelah melihat nama yang tertera di situ ialah Dae Hyun. "Hyunnie, awak okey ke? Apa dah jadi?"

 

"Hiong, i'm fine. Don't worry. Saya minta hiong jangan tinggalkan Jae. Saya tau hiong tentu nak datang sini sebab saya, kan? Well, saya ngan Jongie saja tinggalkan hiong ngan dia. Kitorang nak korang berkenalan dan cuba berkawan. Jae baik, dan saya rasa dialah calon yang terbaik untuk hiong gantikan saya. Hiong, please...hiong kena cari cinta yang lain dan lupakan saya. Saya tau hiong masih ada perasaan kat saya. Okeylah, semoga hiong berseronok malam ni ngan Jae. Dan saya minta maaf sebab buat macam ni. Ia untuk kebaikan hiong ngan Jae. Bye!" Dae Hyun mematikan talian.

 

Hyung Sik duduk semula di tempatnya dan mula makan. Young Jae hanya memandangnya dengan kehairanan. 'Tadi macam nak lari tinggal aku. Sekarang, hanya dengan satu panggilan, dia duduk balik. Kenapa?'

 

"Kenapa awak tengok saya macam tu? Ada apa-apa kat muka saya, ke?" Hyung Sik menyapu-nyapu mukanya.

 

"Taklah. Tadi saya tengok hiong macam nak lari balik. Lepas tu, hiong duduk balik. Siapa yang call?"

 

Hyung Sik senyum pada Young Jae. "Maaf. Saya tak patut nak tinggalkan awak tadi. Makanlah. Membazir jer kalau tak makan. Sedap tau."

 

"O-okey..." Young Jae mula makan.

 

Suasana kelihatan romantik dengan alunan muzik romantik. Kemudian, muncul pemain violin dan bermain lagu romantik untuk mereka.

 

'Apa ni? Ingat kitorang ni pasangan kekasih, ke?' Young Jae cuba buat-buat tak tau dan hanya terus menjamu selera. Tapi dia tak dapat sembunyikan perasaan malunya. Dia mulai 'blushing'.

 

"Kamu berdua nampak serasi. Semoga hubungan kamu berdua akan berkekalan." ucap pemain itu sebelum dia beredar selepas selesai kerjanya.

 

"Apalah pekerja tu. Dia fikir kita ni couple. Mengarut." ucap Hyung Sik.

 

"Yer. Mengarutlah dia tu." ucap Young Jae dengan malu-malu. Entah kenapa dia berasa malu. 'Betul ke kitorang nampak serasi bersama?'

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Selepas makan malam, Hyung Sik membawa Young Jae ke Amusement Park. Pada mulanya Young Jae enggan kerana mereka baru kenal dan Young Jae begitu segan dengan orang yang baru dikenalinya. Namun, dia bersetuju kerana dia memang teringin nak ke sana.

 

"Kalau awak memang teringin nak ke sini, kenapa tak datang?" soal Hyung Sik sebaik sahaja mereka tiba di situ.

 

"Well, saya takda teman. Takkan nak datang sorang-sorang, kan?" balas Young Jae. "Kawan baik saya hanya Jong Up dan lepas dia kahwin, kami jarang keluar bersama sebab saya taknak ganggu rumah tangga dia. Well, you know what i mean?" Young Jae menundukkan kepalanya.

 

"Yeah, i know..." Hyung Sik memimpin tangan Young Jae dan ini buatkan Young Jae tergamam. Dia memandang Hyung Sik. "Kita datang sini untuk berseronok. So, itulah yang kita akan buat. Lupakan semua masalah and having a fun! Come on!" Hyung Sik menarik Young Jae masuk ke dalam.

 

Mereka bermain semua permainan yang ada dan menangkap gambar untuk kenangan bersama. Mereka kelihatan begitu gembira dan mereka kelihatan seperti pasangan kekasih.

 

"Hyun Sik hiong, saya nak makan ais krim. Jom kita ke gerai ais krim." pinta Young Jae.

 

"Boleh juga. Jom!"

 

"Tapi kali ni, biar saya yang belanja. Semua permainan tadi saya tak keluarkan sesen pun. Hiong saja dok bayar semuanya, so kali ni biar saya yang belanja. Okey?"

 

"Kalau itu yang kamu nak." balas Hyung Sik dengan senyuman. Dan kali ini, Young Jae pula yang memimpin tangannya dan membawa dia ke gerai ais krim.

 

"Bagi saya ais krim perisa mint." pinta Young Jae kepada penjual ais krim itu. Kemudian dia memandang Hyung Sik. "Hiong nak perisa apa?" soalnya.

 

"Bagi saya perisa mint juga." pinta Hyung Sik kepada penjual ais krim itu. Young Jae tersentak.

 

"Hiongpun suka perisa mint?"

 

"Kenapa? Saya tak boleh suka, ke?"

 

"Taklah, bukan macam tu. Cuma...well seharian kita keluar bersama, sekarang baru tahu persamaan kita."

 

Setelah membayar, mereka beredar ke tempat lain.

 

"Kita nak ke mana lagi?" soal Hyung Sik.

 

"Hiong, saya nak naik roda ferris macam dalam drama 'Boys Over Flowers'. Boleh?"

 

Hyung Sik melihat jam tangannya. "Dah lewat malam ni. Tentu dah tutup."

 

"Ya tak ya juga." Young Jae mengeluh.

 

"Tapi kalau kamu nak, hiong boleh temankan kamu ke sana esok."

 

"Esok? Maksud hiong, hiong nak keluar dengan saya lagi?"

 

"Kenapa? Tak boleh ke? Hiong seronok keluar dengan kamu. Taktau kenapa. Hiong tak sangka, selain Dae Hyun ada juga orang yang boleh gembirakan hiong macam ni."

 

Young Jae tertunduk malu mendengar kata-kata Hyung Sik itu dan jantungnya berdegup kencang. Kenapa? Dia sendiri tidak pasti. Kata-kata Hyung Sik tu kedengaran ikhlas.

 

"Boleh tak kamu temankan hiong lagi esok?" soal Hyung Sik lagi apabila Young Jae masih lagi tidak berkata apa-apa.

 

"Okey..." balas Young Jae.

 

Hyung Sik menghantar Young Jae pulang ke rumahnya dan dia berjanji akan menjemput Young Jae di rumahnya esok.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Hari yang indah untuk diorang, kan? Semoga diorang jatuh cinta cepat-cepat...^_^

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
mpreggoland
terima kasih kpd sume yg komen n subscribe citer ni >_

Comments

You must be logged in to comment
Bluetearsbluesorrow
#1
I'm sorry this story seems great will you make a English version I can tell a lot of people likes it
angel2001 #2
Can you write this in english?I'm sorry :( I really really really like arranged marriage fanfics..But I want happy ending..Can I authornim?Sorry :(
limchiayi
#3
Chapter 5: Hmm... Jong up tak layak untuk dae hyun
nalulol #4
Chapter 4: daehyun tu laki ke pompuan ? 0.0
ELFlisa #5
Chapter 9: nakal betul si zelo ni...
put_up
#6
Chapter 25: ahhaha XD sempat plk daehyun pengsan~