CHAPTER 5 - Because I love you...

Please Love Me...

 

"Jongie ah, please forget about me wouldn't you? Awak dah kahwin, so awak patut beri sepenuh perhatian terhadap isteri awak dan bukannya buang masa dengan saya." pinta Young Jae sewaktu dia dan Jong Up keluar makan.

 

"Why don't you love me? Saya dah buat macam-macam untuk ambil hati awak, sepanjang 2 tahun ni. Apa lagi yang tak cukup? Atau awak nak saya ceraikan Dae Hyun, baru awak nak terima saya?" Young Jae tersentak mendengar kata-kata Jong Up itu. "Saya akan ceraikan dia kalau itu yang awak nak." sambung Jong Up lagi. Young Jae tercengang. Dia tidak menyangka yang Jong Up begitu mencintainya sampai macam ni.

 

"Kalau awak ceraikan dia, saya akan membenci awak selama-lamanya!" tegas Young Jae dan ini membuatkan Jong Up tersentak.

 

"I don't love him! Kenapa awak nak saya bersama dengan orang yang saya tak cinta? Stop pushing me!" Jong Up mulai bengang.

 

"You stop pushing me either! I don't love you! Sayapun taknak bersama dengan orang yang saya tak cinta. Don't you get it?" marah Young Jae yang semakin bengang dengan sikap Jong Up yang memaksa. "Awak nak saya buat apa supaya awak percaya yang saya tak cintakan awak?" soal Young Jae.

 

Sementara itu, Dae Hyun dan Hyung Sik sedang berjalan di kaki lima sambil berbual. "Thanks, hiong! Sebab temankan saya lagi." ucap Dae Hyun sambil menikmati ais krimnya. "Hiong nak?" soal Dae Hyun sambil menyuakan ais krim itu kepada Hyung Sik.

 

"Boleh juga! Itupun kalau kamu tak kisah kita bercium secara tak langsung." gurau Hyung Sik dan Dae Hyun segera mengalihkan mukanya ke arah lain. Dia merasa malu kerana ada betulnya kata-kata Hyung Sik itu. Hyung Sik tersenyum melihat muka Dae Hyun yang kemerah-merahan. "Hiong makan, ni." ucap Hyung Sik lalu dia memakan ais krim yang masih disuakan kepadanya. "Mmm, sedapnya! Tak pernah hiong makan ais krim yang sesedap ini. Mungkin sebab bibir kamu yang manis tu." Hyung Sik cuba mengusik Dae Hyun lagi.

 

"Yer la tu..." Dae Hyun mencubit manja lengan Hyung Sik sambil tertawa. "AH!" teriak Dae Hyun sambil memegang perutnya. Hyung Sik mulai risau. "Are you okey?" soal Hyung Sik dan Dae Hyun hanya mengangguk. "So, bila awak nak beritahu Jong Up tentang, ni?" soal Hyung Sik. "As soon as possible. He has the right to know." balas Dae Hyun.

 

Sedang mereka berbual, mereka terdengar suara orang berteriak. Dae Hyun dan Hyung Sik segera menoleh ke arah datangnya suara itu dan kelihatan Young Jae sedang memanggil seseorang dari kaki lima. Dan yang paling mengejutkan Dae Hyun, dia terlihat Jong Up berjalan sambil berundur menuju ke tengah jalan raya yang penuh sesak. 

 

"Jongie!" teriak Dae Hyun dan ais krim yang dipegangnya terjatuh ke tanah. Dia segera berlari menghampiri Young Jae diikuti Hyung Sik. "What's going on? Kenapa dia buat macam, tu?" soal Dae Hyun yang hampir menangis.

 

"Dae Hyun, baguslah awak datang! Tolong pujuk dia! Dia dah gila!" ucap Young Jae dengan cemasnya.

 

"Kenapa tu?" soal Hyung Sik yang merujuk kepada tindakan Jong Up itu.

 

"Saya cuma tanya dia, apa yang dia nak saya buat supaya dia percaya yang saya tak cintakan dia. Lepas tu, dia terus buat macam tu." jelas Young Jae.

 

"Youngie! Kalau betul awak tak cintakan saya, jangan cuba selamatkan saya! Just let me die!" teriak Jong Up yang melepasi pembahagi jalan dan dia menghentikan langkahnya dengan harapan dia akan dilanggar oleh kenderaan yang lalu lalang.

 

Dae Hyun tersentak. 'Dalamnya cinta awak terhadap dia, sampai awak sanggup bergadai nyawa macam ni...semata-mata cinta awak ditolaknya. Kalaulah awak sanggup buat macam ni untuk saya...' Air mata Dae Hyun mula mengalir. 'But it's okey...awak tak buat untuk saya, tapi saya akan buat untuk awak, Jongie ah. I won't let you die, cuz i love you...' Dan dengan perlahan, Dae Hyun mula melangkah menuju ke arah Jong Up tanpa mempedulikan kenderaan yang lalu lalang. Hyung Sik, Young Jae dan Jong Up tergamam melihat tindakan Dae Hyun itu.

 

Sewaktu Dae Hyun semakin menghampiri Jong Up, dia terlihat sebuah kenderaan yang meluncur laju ke arah Jong Up. "Jongie!!!" teriak Dae Hyun lalu dia segera berlari ke arah Jong Up dan menolak Jong Up ke tepi jalan. Dae Hyun dilanggar oleh kenderaan itu sehingga dia terbaring di atas jalan dengan berlumuran darah.

 

"Dae Hyun!!" teriak Jong Up yang segera mendapatkan Dae Hyun. Hyung Sik dan Young Jae segera menghampiri mereka. Orang awam yang menyaksikan kejadian itu segera menelefon ambulans. "Dae Hyun, why did you do that?" soal Jong Up yang mula mengalirkan air mata. Dia memegang tangan Dae Hyun.

 

"I-I did, be-because i love you, Jongie ah...awak minta Young Jae supaya jangan selamatkan awak sebab dia tak cintakan awak, tapi saya...selamatkan awak sebab...saya cintakan awak. I won't let you die..." Jelas Dae Hyun dengan lemahnya. "Ahh..." teriak Dae Hyun dengan perlahan sambil memegang perutnya yang terasa sakit.

 

"Dae Hyun, bertahanlah! Ambulans dalam perjalanan." pinta Jong Up yang menggenggam erat tangan Dae Hyun.

 

"Jongie ah, mianei...saya gagal lindungi anak kita..." ucap Dae Hyun apabila dia terasa sesuatu yang mengalir dari tubuhnya.

 

"A-apa?" soal Jong Up yang kurang faham, dan dengan perlahan Dae Hyun mengambil tangan Jong Up dan diletakkan di perutnya. Jong Up memandangnya.

 

"I-I'm pregnant...but now...our baby is...gone..." ucap Dae Hyun dengan tergagap sebelum dia mula tidak sedarkan diri selepas ayat terakhir dituturnya. Tangannya yang dipegang Jong Up terkulai dari pegangan.

 

"No, Dae Hyun! Please, stay awake! Dae!" teriak Jong Up, namun tiada balasan dari pasangannya itu.

 

Ambulans tiba di tempat kejadian dan mereka segera membawa Dae Hyun menuju ke hospital ditemani suaminya.

 

"Dae, please be safe...I need you. I'm sorry for being such a bad husband to you. Saya janji, saya akan layan awak seperti yang sepatutnya. Please, give me a second chance, Hyunnie. I'll try to love you." ucap Jong Up sambil memegang tangan Dae Hyun yang masih tidak sedarkan diri. Air mata kekesalan mula mengalir.

 

 


 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
mpreggoland
terima kasih kpd sume yg komen n subscribe citer ni >_

Comments

You must be logged in to comment
Bluetearsbluesorrow
#1
I'm sorry this story seems great will you make a English version I can tell a lot of people likes it
angel2001 #2
Can you write this in english?I'm sorry :( I really really really like arranged marriage fanfics..But I want happy ending..Can I authornim?Sorry :(
limchiayi
#3
Chapter 5: Hmm... Jong up tak layak untuk dae hyun
nalulol #4
Chapter 4: daehyun tu laki ke pompuan ? 0.0
ELFlisa #5
Chapter 9: nakal betul si zelo ni...
put_up
#6
Chapter 25: ahhaha XD sempat plk daehyun pengsan~