CHAPTER 7 - Happy, but sad...

Please Love Me...

Kini genap 3 bulan, Dae Hyun masih dalam keadaan koma. Namun Jong Up masih tidak berputus asa dan sentiasa berharap agar Dae Hyun sedar secepat mungkin. Jong Up menggantikan bunga di dalam pasu dengan bunga yang baru dibawanya. Dia tidak melawat Dae Hyun dengan tangan kosong, dia sering melawat Dae Hyun bersama bunga kegemarannya itu, iaitu bunga mawar putih.

 

"Hyunnie, bila awak nak sedar?" soal Jong Up yang duduk di sebelah katil Dae Hyun. Dia memegang tangan Dae Hyun dan membelainya. Air matanya mula mengalir. "I miss you, honey... Please wake up! Awak tak kesian kat saya, ke? 3 bulan saya bersendirian di rumah."

 

Dae Hyun masih tiada reaksi.

 

"Saya tahu, saya banyak buat salah pada awak. Tapi kalau awak masih macam ni, macam mana saya nak buktikan yang saya betul-betul menyesal atas perbuatan saya terhadap awak selama ni?"

 

Dae Hyun masih kaku di atas katil.

 

"Semua orang suruh saya bersabar, dan jangan putus asa terhadap awak. Tapi, saya dah tak larat, Hyunnie. Saya taknak tipu diri saya lagi dengan berharap yang awak akan sedar nanti." suara Jong Up kedengaran sebak.

 

'Don't say it, Jongie! Wait for me! I'll try to wake...' air mata Dae Hyun mengalir, namun Jong Up tidak menyedarinya kerana dia menundukkan kepalanya sambil bermain dengan jari-jemari Dae Hyun.

 

"Kalau awak dah berkeputusan untuk macam ni sampai bila-bila, saya takkan halang. Saya memang patut dihukum macam ni, kan? Selama ini, saya abaikan awak dan biar awak berseorangan tanpa fikir perasaan awak. Sekarang baru saya faham perasaan awak waktu diabaikan saya."

 

'Yeah, i really am, Jongie...saya terseksa bila diabaikan awak. Tapi, saya tak salahkan awak. Saya sayangkan awak...just please, wait for me...don't do anything stupid.' Dae Hyun dapat rasa yang Jong Up akan melakukan sesuatu yang buruk melalui kata-katanya itu. 'Tolong jangan lakukan sesuatu yang buruk macam awak buat waktu Young Jae tolak cinta awak dulu.'

 

"Hyunnie, saya dah faham sebab awak masih macam ni. Awak tentu taknak bersama dengan saya semula, kan? Tapi, saya tak kisah Hyunnie. Asalkan awak sedar, saya sanggup buat apa saja. Kalau awak minta saya tinggalkan awak, saya rela. Just, please don't hurt yourself like this. Awak berhak untuk hidup."

 

Dae Hyun cuba menggerakkan tangannya, namun gagal. Tubuhnya terasa lemah.

 

"Hyunnie, awak nak saya buat apa supaya awak sedar? Awak nak saya tukarkan nyawa saya supaya awak sedar?" Jong Up menatap wajah Dae Hyun. "I will." ucapnya. "Ataupun, awak nak saya ikut awak ke alam koma awak?"

 

'Awak cakap apa ni, Jongie? Are you nuts?! Baru 3 bulan saya macam ni, takkan dah buat awak hilang akal?' Dae Hyun mulai berdebar.

 

"Sesaat tanpa awak, dah buat saya gelisah. Inikan pula 3 bulan, apa yang awak harapkan, Hyunnie? Saya dah hampir gila sekarang ni, Hyunnie. Awak tentu faham perangai saya, kan? Saya bukan jenis orang yang penyabar, kalau tak tentu saya tak cuba bunuh diri waktu cinta saya ditolak Youngie 3 bulan yang lalu."

 

Mesin degupan jantung di sebelah katil Dae Hyun menunjukkan kadar degupan yang pantas. Jong Up tersenyum melihat itu.

 

'Awak dengar cakap saya?' "Baiklah, straight to the point, Hyunnie. Kedatangan saya hari ni adalah kedatangan saya yang terakhir untuk melawat awak. Tanpa awak, hidup saya dah takda maknanya."

 

Jong Up melihat mesin itu, ada tindak balas.

 

'Wait for me, Jongie! I'll try to awake! Just wait!'

 

Jong Up mengucup dahi Dae Hyun. "Ini kucupan terakhir dari saya buat awak sebelum saya 'pergi' buat selama-lamanya."

 

'No, Jongie!' Dae Hyun cuba untuk sedar namun dia masih lemah.

 

"I love you, Hyunnie! Semoga kita akan berjumpa lagi di kelahiran yang lain dan waktu itu saya janji yang saya akan mencintai awak seperti awak cintai saya selama ini." Jong Up mengeluarkan pisau lipat yang dibawanya dan diletakkan di pergelangan tangannya.

 

'No! Don't die!' Dae Hyun hampir menggerakkan jari-jemarinya. Matanya pula hampir dibuka.

 

"Goodbye, my love!" Jong Up memejamkan matanya dan dia mula mengelar nadi di pergelangan tangannya dengan perlahan. Darahnya mula mengalir dari luka yang kecil itu.

 

Dan tiba-tiba...

 

"No, Jongie ah! Don't kill yourself!" teriak Dae Hyun yang mulai terjaga dari komanya dan dia bergegas turun dari katilnya lalu dia mendakap Jong Up seeratnya.

 

Jong Up tercengang. Dae Hyun dah sedar? Rancangannya berjaya?? Pisau yang dipegangnya tadi terlepas dari tangannya. Dia mula menangis. Dia membalas dakapan Dae Hyun seeratnya.

 

"Please, don't leave me Jongie! I'm here now. Don't kill yourself! I'm begging you!" rayu Dae Hyun yang masih tidak sedar dia telah bangun dari koma.

 

Jong Up tidak dapat berkata apa-apa. Lidahnya kelu. Dia begitu gembira kerana Dae Hyun telah sedar. Dan dia masih bingung dengan keajaiban ini. Dae Hyun kelihatan sihat.

 

Dae Hyun meleraikan dakapannya. "Jongie, are you okey?" soal Dae Hyun sambil membelek-belek pergelangan tangan Jong Up. "Yah, you're bleeding! Why did you have to hurt your self?"

 

Jong Up memandang wajah Dae Hyun seperti tidak percaya. Dia membelai wajah Dae Hyun dengan tangan yang terketar-ketar. Dia masih tidak dapat mempercayai yang Dae Hyun kini sedang berdiri di hadapannya sekarang.

 

"H-Hyunnie? Is-is this really you?" air mata Jong Up mengalir tanpa henti. Dia mulai senyum.

 

"Yeah, of course it's me!" Dae Hyun memegang tangan Jong Up. "Kenapa tangan awak terketar-ketar, Jongie? Awak macam baru nampak hantu jer."

 

"You're awake, Hyunnie! Finally! I-i miss you!" Jong Up memeluk Dae Hyun.

 

"Awake? Awake from what?" Dae Hyun meleraikan pelukan. "What happen, Jongie?" Dae Hyun memandang keadaan sekeliling dan dia kelihatan bingung. "Where am i? Jongie, is this hospital?"

 

"Awak tak ingat?"

 

Dae Hyun menggeleng. "Ingat apa?"

 

"Awak koma. Dah hampir 3 bulan awak koma."

 

"Koma???" Dae Hyun cuba mengimbas kembali ingatannya. Kemudian, dia memegang perutnya. "Jongie...where's my baby? It still inside me right?" air mata Dae Hyun mula mengalir. "Kemalangan tu...my baby still inside me right? Please say it, Jongie...please..."

 

Jong Up memegang Dae Hyun. "I'm sorry, Hyunnie...but we can have another baby..."

 

"Noooo!!!" Dae Hyun terduduk di katilnya sambil menangis teresak-esak. Jong Up cuba memujuknya, namun gagal. Tangisannya makin kuat dan dia mula mengamuk.

 

Kemudian, doktor muncul bersama pembantunya. Mereka cuba menenangkan Dae Hyun, namun gagal lalu doktor terpaksa menyuntik ubat penenang kepadanya. Dae Hyun mulai terlelap.

 

"Is he, okey?" soal Jong Up.

 

"He's fine. Dia dah melepasi tahap kritikal dan sekarang dia perlu berehat. Kamu boleh temankan dia. Tapi, tolong jangan cakap sesuatu atau ingatkan dia tentang perkara yang buruk. Dia masih sensitif sekarang ni." jelas doktor.

 

"I understand. Thank you!" ucap Jong Up lalu dia duduk semula di tepi katil Dae Hyun.

 

Doktor dan pembantunya mula beredar.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Finally update...

Fuhh, penat juga perah otak ini...hehehe...

Tapi demi para pembaca yang setia, saya tak kisah semua tu...

Hope you guys like this chappie that not so good... ^_^

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
mpreggoland
terima kasih kpd sume yg komen n subscribe citer ni >_

Comments

You must be logged in to comment
Bluetearsbluesorrow
#1
I'm sorry this story seems great will you make a English version I can tell a lot of people likes it
angel2001 #2
Can you write this in english?I'm sorry :( I really really really like arranged marriage fanfics..But I want happy ending..Can I authornim?Sorry :(
limchiayi
#3
Chapter 5: Hmm... Jong up tak layak untuk dae hyun
nalulol #4
Chapter 4: daehyun tu laki ke pompuan ? 0.0
ELFlisa #5
Chapter 9: nakal betul si zelo ni...
put_up
#6
Chapter 25: ahhaha XD sempat plk daehyun pengsan~