orientasi!

spirit of the coin

Dewan besar mula riuh dengan para peserta kem yang mula tidak dapat duduk diam akibat masalah teknikal. Entah kenapa, tiba-tiba mikrofon tidak dapat digunakan. Petang tadi ok saja semasa memberi sedikit penerangan kepada peserta dan ibu bapa masing-masing.

         Komander Jin sudah tidak betah melihat ragam para peserta yang semakin menjadi-jadi riuhnya! Ada juga yang sesuka hati saja keluar masuk kedalam tandas!

         “SEMUA MINTA DIAM ATAU LOMPAT KATAKLAH JAWABNYA!!” tempik komander Jin dengan lantang sekali. Semua peserta mula mendiamkan diri apabila dijerkah sedemikian. Mak ang, singa sudah tayangkan taringnya!

           Di dalam tandas, semua peserta yang segaja ‘hang out’ di rumah syaitan mula terkocoh-kocoh berlari masuk kedalam dewan besar semula. Mintak simpang 44lah nak lompat katak!

           “Ok, disebabkan mikrofon tidak dapat digunakan saya terpaksa memberi arahan secara semula jadi. So saya harap semuanya tidak akan membantah apa yang akan berlangsung sebentar lagi. Sila beri kerjasama dengan pihak kami juga ok?!” tempik komander Jin sambil bercekak pinggang diatas pentas.

           “Baik Tuan!!” tempik semua peserta dengan kuat. Komander Jin sudah tersenyum herot apabila para peserta sudah masak dengan peraturan disini. 

           "okey semua, mulai dari malam ni, saya akan bentukkan 12 group. kamu semua akan stay dengan group ni sehinggalah tamat latihan kamu disini, ada faham?!" tempik komander Jin lagi. Nasib baiklah ada strepsil, nanti tak adalah aku nak merana tak ada suara~

           "nampak sangat nanti geng kita berpecah kan?" perli Kai yang sememangnya tidak bersemangat dengan program orientasi yang ntah pa pa...

           "semestinya! memang kejam betul kem ni! tak berhati perut!" bentak Sehun pula yang bersependapat dengan Kai.

            Sementara para peserta dibahagikan mengikut group masing-masing, para pegawai yang berada dibelakang pentas bertungkus lumus untuk membaiki sistem audio dewan itu. 

           "haish..tadi mic ni jatuh erk?" soal seorang pegawai yang dari tadi asyik test microfon yang berada ditangannya.

            "tak adalah..kalau jatuh pun, takkan rosak punya sebab mic ni baru je beli semalam. Mahal pulak tu!" jawab seorang pegawai lagi yang sedang memeriksa wire. Tak ada pulak yang rosaknya~

           Seminit berlalu, akhirnya pegawai pertama tadi terdetik untuk memeriksa suis utama microfon itu. Baru sahaja buka pintu besi keselamatan itu, matanya sudah terpandang segumpal rambut yang besar tersumbat di suis utama itu.

            "sapa punya kerjalah ni?!" rungut pegawai itu lalu terus menarik gumpalan rambut itu. Secara tiba-tiba dewan itu digegarkan dengan bunyi jeritan yang sungguh nyaring. Nasib baik tak ada barang kaca didalam dewan itu sebab berkemungkinan boleh pecah!

           Para peserta mula terjerit kecil akibat terkejut. Dengan kuat mereka menekup telinga masing-masing kerana tidak tahan dengan jeritan itu.

            Komander Jin terus berlari kebelakangan dewan untuk melihat keadaan rakannya, meninggalkan peserta dibawah kawalan pegawai yang lain.

           "woi! kalau nak test mic pon janganlah nak menjerit macam tu!" tempik Komander sebaik sahaja masuk ke bilik audio itu. Terkebil-kebil dua pegawai itu melihat komander yang kemerahan menahan marah. Apesal pulak ni?

           "sorry sikit...sapa yang jerit ni? kalau kami nak test mic pun kami takkan nak jerit ok? kami pun ada otak juga nak fikir mana baik mana buruk!" tempelak pegawai kedua yang sememangnya hairan dengan komander itu. Dari tadi mereka berdua tidak dengar jeritan apa-apa pun~

            "bukan korang? habis tadi takkan korang tak dengar ada orang jerit tadi? bukan main kuat lagi..." kali ini, nada komander telah menjadi lembut sedikit. Rasa bersalah pulak sebab tengking rakan sekerjanya itu sedangkan bukan salah mereka tadi.

             "sapa yang nak jerit malam-malam macam ni?" jawab pegawai satu pulak. Rambut tadi sudah dibuang kedalam tong sampah sebelum pegawai itu mengambil semula mic tadi.

              "hallo..satu dua tiga..." dan ya! akhirnya boleh guna juga microfon nieh!!

              "cantiklah~ dah, kami nak chow dulu!" setelah menghulurkan microfon tadi kearah komander Jin, terus dua pegawai itu berjalan keluar dari bilik audio itu. Panas duh!

               Namun, komander Jin sudah tidak mampu tenang seperti tadi. Perkara tadi hanya dia seorang saja yang tahu bahawa sememangnya bukan manusia yang menjerit dengan lantang sebentar tadi!

 

             "wow, pegawai kat sini memang semuanya ada vokal yang hebat!" puji Rapmont yang sememangnya kagum dengan jeritan tadi. pitch yang paling tinggi pernah dia dengar!

 

How about my first update? k, keep waiting for another chap ;D yang warna purple tu bermaksud maybe ejaan tu salah...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
syasyabilly
sorry sbb lmbt sgt update citer ni :'(

Comments

You must be logged in to comment
ROVIXAYEE_96
#1
Chapter 22: Fanfic kamu sangat bagus dan kreatif. Tapi, majority semua idol dah takde, termasuk VIXX.......
ddddehyun #2
Chapter 36: Cerita ni memang best and seram but sedih jugak dengan keadaan diorng
cute_korean_girl
#3
Chapter 36: hoho nsib baik b.a.p ngan bts tak mati, tpi sedih jgklah ngan citer ni, dah boleh bayangkan yg dewan sekolah kmi tu tetiba je runtuh, sian yeollie sbb bacon dah takde
cute_korean_girl
#4
Chapter 36: hoho nsib baik b.a.p ngan bts tak mati, tpi sedih jgklah ngan citer ni, dah boleh bayangkan yg dewan sekolah kmi tu tetiba je runtuh, sian yeollie sbb bacon dah takde
nickyshanz #5
Chapter 36: Arhhh my Baekkie... Sedih cite ni.. Tpi best.. Sy suka
Nia_Akish #6
Saya memang tertunggu tunggu fanfics nie complete.. Best sangat :)
AsyiA_MiZuki
#7
Chapter 36: bravo a/n...
tapy cita ni sedih,but i like this story
Chanlu_kaihun
#8
Chapter 36: Hbis mcm ni je? T.T Nk lagi~ btw good job author!! I love it sooo much!! Tp sedih la ramai mati. Seram jngn ckp la. Rse nk ngis je. Saya vote ff ni!!! Ngeeeeeee ^^