on no...aku kena rasuk tadi?

spirit of the coin

Dibilik rehat, Jessica dan Mina yang sudah sedikit ‘tenang’ telah ditempatkan dilik yang sama manakala yang lain masih ditempatkan bilik secara berasingan. Tahu kenapa, untuk mengelakkan dari kekecohan! Petugas yang bertugas untuk mengawal keadaan di setar bilik rehat rapi menjaga pintu masuk dari diserbu oleh peserta yang lain.

        Jhope mula terawang-awang melihat dirinya yang diikat rapi diatas katil yang empuk. ADeh, apasal aku kena ikat macam ni pulak!

         “anyone!! Tolong!!!” dengan kuat Jhope menjerit sambil tangannya cuba untuk melolos dari tali birat itu. Tak berjaya~

           Tiba-tiba pintu terkuak dari luar lalu muncul seorang petugas yang beruniform seperti askar. Air yang disediakan terus dipercik kearah wajah Jhope seperti mana yang diarahkan oleh pihak atasan apabila mangsa yang dirasuk ini sudah sedarkan diri.

          “apa ni main percik air pulak! Bukaklah..orang lapar…” rungut Jhope sambil cuba untuk mengelak dari dipercik air oleh petugas tadi.

Melihat reaksi Jhope yang seperti biasa itu terus melegakan hatinya. Takut juga kalau-kalau benda halus itu masih berada didalam badan budak lelaki itu. Sejam yang lepas tadi baru saja mereka bertarung dengan makhluk halus yang enggan untuk melepaskan Jhope.

            “budak ni kacau tempat aku!!!” masih tergiang-giang lagi suara garau yang keluar dari mulut Jhope itu. Dengan mata yang terbeliak luas, cukup menyeramkan kalau dia seorang sahaja yang mengawal kekecohan secara tiba-tiba oleh makhluk halus itu.

             “hello! Berangan pulak! Cepatlah!!”

Lamunan petugas tadi terus lenyap apabila ditegur oleh Jhope. Dengan pantas dia membuka ikatan tali itu sambil tersenyum lega. Sekurang-kurangnya sekarang dia tidak berhadapan dengan makhluk tadi.

            “erghh…sakit tekak saya tadi..anyway, actually setan mana yang masuk badan saya tadi erk?”

Soalan apakah itu? Lebih hebat dari soalan kbat ataupun hots!

            “err..penunggu hutan tu…kau ada usik ke something kat dalam hutan tu semalam?” soal petugas itu hairan. Macam mana pula budak ni boleh tahu yang dia dirasuk?

           “entah..saya just patahkan ranting yang block my way je..then tiba-tiba saya tak dapat nak control badan saya. Tiba-tiba je kaki  saya ni terus lari kedalam hutan, berpisah dengan group…masa tu saya dah takut dah kenapa…” memorinya padamalam tadi mula terawang-awang difikirannya. Siapa tak terkejut tiba-tiba je suaranya menjadi garau, bukan suaranya yang biasa.

            “patutlah..lepas ni jangan nak usik apa-apapun kat dalam sana, event kat luar sana nanti. Benda tu memang marah kalau ada orang buat hero kat tempat dia..” tegur petugas itu lalu terus mematikan suis aircond yang terpasang.

              “my mistake..saya pergi makan dululah!” perut yang sudah mengalunkan irama pop harus dilayan dahulu! Kalau kena serang gastric, kan parah jadinya~ selepas bersalaman dengan petugas itu, Jhope terus mengorak langkah menuju kearah kantin. Dia yakin pasti semua peserta sedang menjamah sarapan sekarang sebab jadual waktu disini sudah dikhatamnya semalam! Rajin sungguh~

            Semasa dia melintasi di sebuah bilik rehat, secara tiba-tiba pintu bilik nombor empat terkuak lalu muncul pula Suga yang sudah bersiap sedia hendak mengertak Jhope.

            “Warghhh!!!”

           “pungkuk hayun betuilah kau ni!! Terkejut kot aku!” dadanya yang berombak kencan segera diusap dengan lembut. Kus semangat!

            “hahaa…seronok aku tengok muka kau yang macam katak terkejut tadi!!” Suga masih lagi dengan sisa tawanya. Dah lama tak pekena kawannya yang senang terkejut ni. Lama kelamaan, baru dia terasa sedikit pedih pada wajahnya yang sememamngnya terdapat luka kecil akibat ditarik kebelakang secara meniarap. Terlampau asyik gelakkan orang, sampai diri sendiri yang pedih pun boleh terlupa~

            “fine..jomlah makan!” daripada dia sakit hati dengan peragai Suga, baik dia blah dulu.

 

 Semasa semua peserta sibuk untuk menyarungkan baju tshirt yang disediakan kem bersama dengan kasut but yang berat, mereka semua digemparkan dengan bunyi tiupan wisel dari Komander Jin. Terkecuh-kecuh semua peserta lari menuruni anak tangga sambil ditangan memegang kasut but. Ada juga yang baru pakai sebelah, tepaksa berlari dengan sebelah kaki berkasut, sebelah kaki berkasut ayam…kasut ayam? Haha, tak pakai kasutlah~

            “cepat wahai kadet!! Saya bagi setegah jam saja selepas makan untuk naik atas bersiap kan….!! Macam pondan bersiap!!” tengking Komander Jin melalui pembesar suaranya.

           Kini, satu persatu peserta mula membanjiri kawasan lapang dihadapan bangunan tempat tidur mereka. Semasa menunggu yang lain, inilah masa mereka untuk menyiapkan apa yang tergendala! Pakai kasut!

            “laa..baru nak pakai?! Adeh, kolot betullah korang semua ni.. Ni, beratur ikut grouplah..takkan saya nak kena pesan setiap hari?!!” tempikan Komander Jin itu berjaya mengejtkan mereka lagi sekali. Berserabut mereka memanggil nama group masing-masing.

           “cepat..group mana yang dah cukup ahli boleh duduk dan yang belum cukup ahli sila berdiri!” arahan Komander Jin terpaksa diakur oleh mereka. Ketua pasukan terpaksa mengira ahli goup berkali-kali untuk memastikan group mereka telah mencukupi sebelum duduk.

           Dua minit berlalu…kini hanya group Canada, Korea, Netherlands dan Bangladesh sahaja yang masih berdiri. Dengan beraninya V berjalan kehadapan lalu menghampiri Komander Jin yang berada dihadapan.

          “ komander...just dua perempuan yang hilang semalam je yang tak ada…macam mana?” bisik V tepat ditelinga Komander Jin.

           “oklah..kumpulan..urr..Canada and Korea boleh duduk! Saya faham, ladies~” Koamnder Gae yang berdiri disebelah Komander Jin hanya tersenyum kecil. Faham dah apa yang dilakukan oleh Komander Jin sebentar tadi.

             Dibelakang, tergopoh-gopoh Kris dan Tao berlari kearah mereka semua. Komander Jin tersenyum sumbing melihat dua peserta lelaki itu lambat. Kalah perempuan!!

            “kenapa lambat?jalan jem or mekap cair?”

Kris dan Tao hanya mendiamkan diri dibelakang barisan group masing-masing. Tidak berani untuk bertentang mata dengan Komander Jin yang memang menakutkan itu.

             “Komander Gae, tolak 5 point dari kumpulan Netherlands dan Bangladesh!!” jeritan kegembiraan dari kumpulan lain mula memecahkan keheningan pagi itu. Seronok bukan main!

              Yang lain mula memandang wajah Tao dan Kris dengan pandangan tajam. Haishh..menyusahkan betul!
            “baiklah, hari ni kita akan lakukan aktiviti time kicking! Semua peserta harus mengharungi rintangan kat hadapan korang ni secepat mungkin dan kumpulan yang mempunyai masa yang paling sedikit adalah pememang. 20 point untuk pemenang kali ini!”

Semua peserta terganga melihat rintangan yang dimaksudkan. Apa yang terbentang dihadapan mereka ialah seperti latihan ketenteraan!!

             “weihh..tengok groupJamaica ngan Peru. Semua member group tu kuat kot!” bentak Soryong pada Hongbin yang beratur dibelakangnya. Hongbin terus melihat semua wajah kumpulan Jamaica dan Peru itu.

         Jamaica: Minzy,Hyoyeon,Chanmi,Kai, Taemin,Hoya dan Jungkook.

         Peru: Cl, Hyuna,Yoona, Lay, Key, Zelo, Yonghwa

              “weihh…permainan ni memang berpihak kat dioranglah! Nasib baik Minho ada kat dua group tu..kalau tak..memang piap kita semua..” rungut Chanyeol yang kebetulan mendengar leteran Soryong pada Hongbin yang berdiri dihadapannya.

               Semasa semua kumpulan masih lagi terkulat-kulat melihat rintangan yang bakal mereka hadapi, mereka tidak sedar yang Jessica, Mina dan Chorong sudah masuk pada group masing-masing. Itu pun selepas Koperal Song yang mengarahkan mereka masuk kedalam group seara senyap-senyap agar kekecohan tak berlaku. Ialah, kumpulan Bangladesh dan Netherlands kena hokum, tapi sesenangnya group Canada dan Korea itu dilepaskan dari hukuman.

               “Komander..tapi kaki saya tergeliat…nak jogging bolehlah tapi nak panjat tali tu keatas rasanya tak boleh..!” terang Leo yang terjatuh dari pokok semalam. Nasib baik sikit je, kalau tak apalah yang dia nak buat seorang diri kat bilik.

               “ok…awak buat je apa yang awak boleh buat, and, salah seorang dari group awak kena gantikan turn awak yanga wak tak buat okey?”

Leo mengangguk laju dengan wajah yang masih serious.

               “kamu tak suka ke dengan kelonggaran yang saya bagi kat kamu, Leo?” hairan juga Komander Jin melihat reaksi Leo yang tidak berubah aabila diberi sedikit kelonggaran.

              “saya gembira sekarang..” jawab Leo dengan wajah yang masih serious, tapi bibirnya hanya terseyum kecil. Tak nampak langsung yang dia gembira!

             Komander Jin menggaru-garu kepalanya yang tak gatal dengan peragai Leo. Adeh, ada jugak manusia macam ni kat kem ni?

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
syasyabilly
sorry sbb lmbt sgt update citer ni :'(

Comments

You must be logged in to comment
ROVIXAYEE_96
#1
Chapter 22: Fanfic kamu sangat bagus dan kreatif. Tapi, majority semua idol dah takde, termasuk VIXX.......
ddddehyun #2
Chapter 36: Cerita ni memang best and seram but sedih jugak dengan keadaan diorng
cute_korean_girl
#3
Chapter 36: hoho nsib baik b.a.p ngan bts tak mati, tpi sedih jgklah ngan citer ni, dah boleh bayangkan yg dewan sekolah kmi tu tetiba je runtuh, sian yeollie sbb bacon dah takde
cute_korean_girl
#4
Chapter 36: hoho nsib baik b.a.p ngan bts tak mati, tpi sedih jgklah ngan citer ni, dah boleh bayangkan yg dewan sekolah kmi tu tetiba je runtuh, sian yeollie sbb bacon dah takde
nickyshanz #5
Chapter 36: Arhhh my Baekkie... Sedih cite ni.. Tpi best.. Sy suka
Nia_Akish #6
Saya memang tertunggu tunggu fanfics nie complete.. Best sangat :)
AsyiA_MiZuki
#7
Chapter 36: bravo a/n...
tapy cita ni sedih,but i like this story
Chanlu_kaihun
#8
Chapter 36: Hbis mcm ni je? T.T Nk lagi~ btw good job author!! I love it sooo much!! Tp sedih la ramai mati. Seram jngn ckp la. Rse nk ngis je. Saya vote ff ni!!! Ngeeeeeee ^^