pengakhiran pada penderitan hutan!

spirit of the coin

30 minit berlalu dan akhirnya semua peserta dikehendaki untuk keluar meninggalkan kawasan hutan. Permainan tamat! Berpusu-pusu semua pasukan masuk kedalam dewan semula dan berbaris mengikut kumpulan masing-masing.

         “macam mana dengan aktiviti kamu yang kedua disini? Seronok?!”

Krikk..krikk..krikk… tak ada sesiapa pun yang menyahut kerana terlampau letih!

          “ok, kalau saya tak dengar sebarang jawapan, malam ni smeua tidur kat sini!”

        “YAAA!!!! SERONOKKK!!!” tiba-tiba sahaja dewan itu digegarkan dengan jeritan semua peserta.

Komander Jin tersenyum dnegan reaksi yang diberikan oleh semua peserta. Tahu takut!

          “ok, sekarang saya nak kamu semua letak barang yang kamu jumpa kat depan group kamu!” arahan dari komander Jin terus dituruti. Dengan bangga sekali kumpulan Jamaica, Costa Rica dan Zimbabwe meletakkan barang mereka yang dijumpai seperti wisel, kasut but dan topi dihadapan. Boleh tahan banyak juga yang mereka jumpa.

          Tetapi kumpulan yang lain hanya meletakkan peserta yang dijumpai oleh mereka didalam hutan kehadapan. Apa lagi, bukan main terkejut yang lain bila sudah tahu bahawa ahli pasukannya yang hilang berada dipihak lawan! Dasar pembelot!

            Komander Jin sudah tersenyum bangga yang kebanyak group yang lain cekap berfikir dalam menyelesaikan tugasan yang diberikan. Yang paling penting, kumpulan Ethiopia menjumpai Minhyuk, Jongshin dan Yonghwa yang kebetulannya dari sekolah yang sama! (hehe…cnblue..)

           “bagus! Oklah, untuk pengetahuan yang lain, peserta yang hilanglah merupakan barang paling berharga buat kem ini. Tanpa kamu semua, macam mana kem ni nak berlangsung kan?! So, saya rasa korang semua sudah maklum akan pasukan yang berjaya dalam misi ini kan?” pandangannya terus dialihkan buat group Ethiopia

            “komander, tapi kenapa saya tak nampak pun leader group kami?!” jerit Ken dari kumpulan Canada itu. Hairan yang sejak dari tadi dia mencari dalam dewan, nampaknya batang hidung Jessica tiada didalam dewan itu!

              Komander Jin terus menepukkan tangannya lalu beberapa ahli pasukan yang tidak berjaya diselamatkan masuk dan berdiri diatas pentas dengan penutup mata yang masih lagi tidak terbuka. Namun, siapa sangka, diluar sana semua pegawai sibuk mencari Jessica dan Chorong yang disangka hilang tanpa petunjuk. Pegawai yang memegang jawatan koperal pula sibuk mencari Baekhyun  yang masih lagi tidak dijumpai.

            Semasa sesi ‘mengutip’ para peserta yang diikat, mereka sedar bahawa satu lagi petunjuk dari gelang itu masih lagi berada didalam hutan. Setelah memeriksa nama, barulah mereka sedar seorang dari  mangsa diikat itu telah hilang!

            Dewan besar itu mula kecoh apabila mangsa itu disuruh berdiri diatas pentas. Semua sibuk mengira ahli pasukan mereka dan masa itulah mereka baru sedar bahawa ahli pasukan mereka tidak cukup 7! ADeh, game dah habis baru nak sibuk ahli pasukan ke?

          “haha..terkejut tengok mereka kat atas pentas tu? Itulah tujuan saya buat game ini pada hari ni juga sebab saya nak kamu semua sebati dengan group baru kamu ni! Tapi tengoklah, pasukan sendiri kena tangkap pun korang tak sedar?”  tiba-tiba Komander Gae datang lalu mencuit bahu Komander Jin yang sedang menghandlekan peserta di dewan itu.

            “habislah..jumlah kat dalam dewan ni tak bcukup! Nampaknya kalau campur dengan dua budak perempuan dari Canada tu, 6 orang telah hilang dalam hutan! Bila saya check list budak yang kena tanggkap, cukup kalau ditolak dengan budak yang bernama Baekhyun tu!” bisik Komander Gae ditelinga Komander Jin. Cukup berhati-hati agar peserta yang lain tidak mendengar maklumat yang baru sahaja diterimanya.

           “ Haha!! Ok..keputusan untuk malam ni saya akan tampalkan pada papan kenyatan ok. Semua boleh masuk bilik masing-masing. And, mangsa yang kena tangkap..please tunggu sekejap!” arahan Komander Jin terus dituruti. Arahan ni tak payah nak ambil masa lama untuk mereka yang lain bergerak sebab mereka semua memang nak sangat panjat katil sekarang!

          Dengan pantas Komander Jin memeriksa list nama peserta semasa semua peserta diminta keluar dari dewan mengikut group manakala Koamder Gae pula terus membuka gelang alat penjejak itu dan mengarahkan peserta yang ditangkap beratur dibelakang sekali. Satu persatu nama diperiksa mengikut kumpulan sebelum mereka dilepaskan keluar dari dewan itu untuk mengetahui nama peserta yang telah hilang.

          “adeh..nak check apa lagi? Bagi ajelah kita keluar teruih kan? Mata ni dah tak boleh nak bukak ni!” rungut Zelo seorang diri. Key yang berjalan dibelakang Zelo hanya mengangguk-anggukkan kepalanya tanda setuju dengan pendapat Zelo.

          10 minit berlalu, akhirnya mereka semua telah mendapat nama yang telah hilang didalam hutan tanpa alat penjejak. Chorong dan Jessica dari pasukan Canada. Mina dan Suga dari pasukan Korea. Jhope dari pasukan Costa Rica dan Dongwoo dari pasukan Bangladesh.

         “adoi..manalah budak-budak ni pergi?!” rungut Komander Jin lalu terus berlari keluar dari dewan dan masuk kedalam hutan bersama-sama dengan alat kecemasan.

         “perhatian!! Seorang budak lelaki yang ada alat penjejak telah ditemui!” tiba-tiba semua alat wlakie-talkie itu digegarkan dengan berita gembira dari Koperal Hyun.

          Koperal Hyun menarik nafas dalam-dalam sebelum melangkah dnegan lebih dekat kearah Baekhyun yang kelihatan seperti hilang akal. Menjerit seorang diri sambil merengkot diatas tanah! Walkie-talkie yang baru sahaja digunakan olehnya terus disemat di poket seluarnya lalu dia terus mencengkam kaki kanan Baekhyun.

           Apa lagi, secara serta merta Baekhyun bangun sambil terganga luas seperti tidak suka dengan perlakuan Koperal Hyun itu. Koperal Hyun sudah dapat mengagak bahawa kini dia bukan berhadapan dengan Baekhyun, namun makhluk halus~

            Disudut hutan pula, dua Sarjan kini sibuk bertarung dengan Suga yang sedang memanjat pagar pemisah itu. Kekuatan Suga yang luar biasa itu memang memerlukan tenaga mereka sebanyak yang mungkin untuk menarik Suga turun dari pagar itu.

            Jeritan Suga semakin kuat dari biasa apabila dua Sarjan itu berjaya menarik Suga turun. Meronta-ronta Suga untuk melepaskan diri dari pelukan dua Sarjan berbadan tegap itu namun apakan daya, dua Sarjan itu lebih berpengalaman untuk mengendalikan orang yang dirasuk.

          Koperal Seo terus berjalan dengan lebih jauh kedalam sambil menjerit dengan kuat memanggil nama peserta yang hilang.Menerusi walkie-talkie, dia sudah dimaklumkan bahawa Baekhyun dan Suga sudah selamat dibawa ke dewan untuk proses seterusnya, iaitu memisahkan roh yang merasuk dengan mereka berdua.

           “To…too…” tiba-tiba telinganya berjaya menangkap bunyi seperti orang meminta tolong. Dengan pantas Koperal Seo berlari kearah bunyi itu dan yeah..Koperal Seo mampu menghela nafas lega apabila terlihat Jessica sedang terketar-ketar duduk dicelah-celah akar banir.

            “shuu..awak selamat sekarang…jom…” dengan pantas Jessica merangkul tubuh wanita itu sebelum menangis di bahu Koperal Seo.

           “saya takut…nak balik…” terketar-ketar Jessica berkata sambil itu Koperal Seo hanya mengiakan sahaja apa yang diminta oleh Jessica. Terkejut bagai nak rak bila tiba-tiba dia sudah tersedar bahawa dia berada seorang diri didalam hutan! Lampu suluhnya entah terbang kemana sudah. Dia langsung tidak mengingati apa yang berlaku padanya sebentar tadi~

 

:D  maaflah sebab ambik masa yang lama utk update citer ni...anyway, utk tebus my mistake, saya update dua skaligus! hahaha...saya happy, anda gembira~ ;*

         anyway, sajalah nk citer yg sebenarnya aktiviti masuk hutan tu truih buat selepas diorang semua dh siap bg nama untk group... huhu..kot2 lah ada yg terlepas pndg kan? hehehe~

         klu x da aral melintang, sy akn update the next chapter esok~ kalaulah .....hahahaha....nothing~ klu sy x update sok tu maknanya mmg ada cikit masalah ..mianhee....

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
syasyabilly
sorry sbb lmbt sgt update citer ni :'(

Comments

You must be logged in to comment
ROVIXAYEE_96
#1
Chapter 22: Fanfic kamu sangat bagus dan kreatif. Tapi, majority semua idol dah takde, termasuk VIXX.......
ddddehyun #2
Chapter 36: Cerita ni memang best and seram but sedih jugak dengan keadaan diorng
cute_korean_girl
#3
Chapter 36: hoho nsib baik b.a.p ngan bts tak mati, tpi sedih jgklah ngan citer ni, dah boleh bayangkan yg dewan sekolah kmi tu tetiba je runtuh, sian yeollie sbb bacon dah takde
cute_korean_girl
#4
Chapter 36: hoho nsib baik b.a.p ngan bts tak mati, tpi sedih jgklah ngan citer ni, dah boleh bayangkan yg dewan sekolah kmi tu tetiba je runtuh, sian yeollie sbb bacon dah takde
nickyshanz #5
Chapter 36: Arhhh my Baekkie... Sedih cite ni.. Tpi best.. Sy suka
Nia_Akish #6
Saya memang tertunggu tunggu fanfics nie complete.. Best sangat :)
AsyiA_MiZuki
#7
Chapter 36: bravo a/n...
tapy cita ni sedih,but i like this story
Chanlu_kaihun
#8
Chapter 36: Hbis mcm ni je? T.T Nk lagi~ btw good job author!! I love it sooo much!! Tp sedih la ramai mati. Seram jngn ckp la. Rse nk ngis je. Saya vote ff ni!!! Ngeeeeeee ^^