hibernasi

spirit of the coin

“arghhh!!!” cepat-cepat semua pelajar berlari keluar dewan akibat terkejut dengan mayat petugas kem itu yang sudah tidak berkepala!

       “damn it! Kau tengok sekarang Minho! Kalau bukan sebab kau dengan geng-geng bodoh kau…”

         “kau jangan nak sesuka hati panggil diorang bodoh Leo! Yeah, memang salah diorang tapi benda dah nak jadi…kita kena cari jalan nak keluar dari tempat ni secepat mungkin!” tempik Jaehwan, memintas Leo.

         “nak lari macam mana? Hijacked kereta petugas kat sini and blah macam tu je?”

sementara yang lain sibuk berbalah sesama sendiri...geng BTS telah mengambil bendera kem lalu menutup mayat petugas tu.

        "aku rasa tak sedap hatilah tengok mayat ni..." rungut V sambil menggosok-gosok lehernya.

 

Tersed-sedu Hyerin menahan nafas akibat terlalu kuat menangis. Seumur hidupnya, inilah kali pertama dia melihat mayat berdarah sebegitu. Tambah-tambah lagi jatuh betul-betul dihadapannya jugak!

           “nak balik…nak balik juga….” Rungut Hyerin dalam tangisannya. Siapa yang takut sekarang bila dah jadi macam ni?

             “Hyerin-ah…berhenti nangis…tak ada apa-apalah…unnie akan jaga hyerin sampai kita selamat keluar dari tempat ni!” pujuk Yura tenang. Keadaan diluar sekarang sudah semakin gelap kerana jam telah menunjukkan pukul 7 malam. Baru mereka teringat, perut mereka sudah lama tidak diisi~

               “haishh..time-time camni juga nak lapar..korang lapar tak?” Sojin bangun sambil membersihkan seluarnya dari pasir yang melekat.

             “unnie nak cari kat mana?” akhirnya MInah bersuara. Sojin hanya mampu mengeluh apabila teringat yang dia tidak bawa duit langsung! Macam mana nak beli makanan di vandiele machine.

              “guys…korang rasa patutkah kita tunggu Komander tu balik? Dah lama sangat ni kita tunggu dia…”

Semua member Girls Day mula memandang Yura dengan pelik.

             “kau nak buat apa?”

              “kau tak kira…macam mana ataupun betapa lama\, aku nak berjalan sampai jumpa balai polis. Maybe pekan baru tu tak beberapa jauh dari sini…jomlah kita berjalan je..”

             “ guys…kitorang nak ikut…boleh?” tersipu-sipu Chorong meminta sambil member Apink yang lain hanya tersenyum malu pada member Girls day. Siapa yang tak nak keluar dari tempat ni?

 

             “korang!! Boleh jadi matang tak sekarang?! Tak patutlah kita bergaduh sekarang!” tempik Sungkyu sambil cuba mendamaikan perbalahan diantara geng VIXX dan SHinee.

           “kau jangan nak masuk campur! Sekarang ni, aku nak kau ngan geng-geng korang pergi habiskan game ni!” tempik Leo. Satu tumbukan padu juga hinggap di perut Minho. Adoi..terkulai jugak Minho kalau macam ni.

           “macam mana diorang nak habiskan game kalau ahli tak cukup? Ke kau nak mulakan game yang baru?” bentak Kris yan dari tadi hanya mendiamkan diri.

          “korang…sudah-sudahlah bergaduh! Sekarang ni budak perempuan Cube ngan Girls day dah hilang!!” tempik Choa dengan lantang. Suasana yang tadinya tegang mula menjadi sunyi sepi.

 

 

          “bodoh..bangang…bengap!!” tempik yuri sambil tangannya dengan kuat menghayun kayu kearah mesin yang menjual makanan ringan. Asal dapat makan sikit pon jadilah..

           “haiiyoo..kebal jugak machine ni ye?” tempik Sunny sambil menendang machine itu. Keadaan dah jadi darurat…confirim tak ada sesiapa yang berani nak masukkan mereka dalam kes vandalism…

            “bodoh betul..kau turunlah!!” tempik Yuri dengan kuat sebelum menghentak machine itu bertubi-tubi dengan kayunya.

           “ guys…ada nampak Taeyeon tak? Dari tadi aku tak nampak batang hidung dia tau..” rungut Jessica yang dari tadi hanya duduk berlutut ditepi…nampak tak bermaya saja…

            “dia ikut sooyoung ngan yang lain kat tepi sana..nak ambil air tin.” Jawab Yoona.

Gedeganggg!! Secara tiba-tiba bunyi kuat datang dari machine itu. Yuri dan Sunny terus berhenti merosakkan machine itu sambil tunduk memandang kerook-keropok itu jatuh.

Namun secara tiba-tiba dua tangan yang mempunyai kesan terbakar keluar dari machine itu lalu terus menarik wajah kedua-dua pelajar SM itu kedalam machine itu!

            “Arghh!!!”

Dengan cepat Jessica dan Yoona menarik Yuri dan Sunny keluar namun secara tiba-tiba kedua-dua kawan mereka hilang dari pandangan mereka, atau yang paling tepat…mereka berdua telah masuk didalam mesin itu!!

 

Cepat-cepat Sungkyu, N, Jaehwan, Dongwoo dan Woohyun berlari kearah luar dewan apabila terdengar jeritan Yoona dan Jessica yang lantang itu.

       “Jess? Yoon?!!!” tempik mereka sambil cuba mencari mereka disekeliling kawasan dewan namun hampa…

        “korang..kat sana!” tempik Dongwoo sebelum berlari dengan laju kearah bangunan utama. Mereka yang lain terus mengekori Dongwoo dari belakang namun tiba-tiba mereka rasa seperti susah untuk bernafas. Rupa-rupanya mereka semua telah berlari kearas tasik!

        

 

~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~

Huhuhu…sekarang saya akan cuba nak me-minimize watak yang tinggal untuk acara kemuncak..maaf kalau saya buat bias korang ‘mati’ dalam cerita ni…lagipun nikan cuba fanfics…saya hanya meminjam nama mereka….hihi…enjoy urself~

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
syasyabilly
sorry sbb lmbt sgt update citer ni :'(

Comments

You must be logged in to comment
ROVIXAYEE_96
#1
Chapter 22: Fanfic kamu sangat bagus dan kreatif. Tapi, majority semua idol dah takde, termasuk VIXX.......
ddddehyun #2
Chapter 36: Cerita ni memang best and seram but sedih jugak dengan keadaan diorng
cute_korean_girl
#3
Chapter 36: hoho nsib baik b.a.p ngan bts tak mati, tpi sedih jgklah ngan citer ni, dah boleh bayangkan yg dewan sekolah kmi tu tetiba je runtuh, sian yeollie sbb bacon dah takde
cute_korean_girl
#4
Chapter 36: hoho nsib baik b.a.p ngan bts tak mati, tpi sedih jgklah ngan citer ni, dah boleh bayangkan yg dewan sekolah kmi tu tetiba je runtuh, sian yeollie sbb bacon dah takde
nickyshanz #5
Chapter 36: Arhhh my Baekkie... Sedih cite ni.. Tpi best.. Sy suka
Nia_Akish #6
Saya memang tertunggu tunggu fanfics nie complete.. Best sangat :)
AsyiA_MiZuki
#7
Chapter 36: bravo a/n...
tapy cita ni sedih,but i like this story
Chanlu_kaihun
#8
Chapter 36: Hbis mcm ni je? T.T Nk lagi~ btw good job author!! I love it sooo much!! Tp sedih la ramai mati. Seram jngn ckp la. Rse nk ngis je. Saya vote ff ni!!! Ngeeeeeee ^^