Extra: When ChanRan having a baby :)

Lost In Your Love
Please Subscribe to read the full chapter

Mereka telah dikurniakan dengan seorang cahaya mata . Dan Chanyeol lebih banyak menghabiskan masanya Ran yang sarat mengandung dan cukup 9 bulan, Ran melahirkan seorang bayi and it's a baby boy .

"Anak papa tidur lagi ke?", Chanyeol mengatur langkah ke dalam biliknya dan mendekati katil bayi yang terletak di tepi katil mereka .

Dia tersenyum melihat sekujur tubuh yang kecil sedang tertidur nyenyak . Tiba-tiba dia merengek comel sambil mengusap matanya . 

"Aum cakkk dah bangun dah dia", Chanyeol membuat peek-a-boo sebaik sahaja baby kecil itu membuka mata.

Kkyung mengelip mata beberapa kali .

Dia terkedu

dan

Menangis .

"ngee uwaaaaaaa" , Kkyung menangis kuat dan kuat , bergoyang-goyang katil tu dibuatnya.

"Laaa terkejut ke? Sorry baby", Chanyeol menggaru kepala , niat nak jadi comel, tapi berubah jadi hantu .

"Okay okay sini sayang", Dia memegang ketiak Kkyung dan mengangkatnya di atas lengan . Kkyung terus melingkarkan lengannya di sekeliling Leher Chanyeol . Chanyeol menepuk-nepuk pinggul Kkyung , menenangkan budak kecik itu . Nak tergelak pun ada bila kkyung tiba-tiba menangis , terkejut dengan kedatangan ayah yang bermata bulat .

"Abang,kenapa kat atas tu?", Ran memanggil daripada tingkat bawah . Dia pun pelik; tiba-tiba dengar suara anaknya menangis .

"Takde apa", balas Chanyeol lalu dia memandang Kkyung yang melentokkan kepalanya di atas bahu Chanyeol .

Kkyung terus berhenti  menangis and memandang Chanyeol .

"Papa, ama ama", Tangan kecilnya bergoyang-goyang. Budak kecik tu tau Ran memanggil mereka .

"Ha tu mama dah panggil kita . Tak mo nangis-nangis dah eeh?", Chanyeol mengangkatnya tinggi di udara . Kkyung menyedut hingus dan memeluk leher Chanyeol membuat ayahnya ketawa kecil .

"Good boy . Lets go"; Chanyeol memberi sebuah kucupan di pipi gebu Kkyung . 

 

---

Ran terdengar suara Chanyeol sedang berbual dan diikuti dengan ketawa comel Kkyung . Dia memandang mereka yang menuruni tangga . "Selamat Pagi sayang sayang saya",Ujar Ran mengukir senyuman dan mendekati mereka berdua . "Amaaaaa", Kkyung terjerit comel dan bergoyang-goyang di atas tangan Chanyeol , eksited katanya .

Ran ketawa melihat telatah anak kecilnya .

 "Muah ciked", Ran mengucup bibir Kkyung sekilas . 

"Ehem yang ini?", Chanyeol berdehem dan menunding ke arah bibirnya . Ran mencebik lalu menjungkit sedikit dan memberinya ciuman sekilas di bibir .

"Morning sayang", Ujar Chanyeol memberinya ciuman di atas dahi pula . Ran senyum .

"Amaaaaaaaa!!!", laung Kkyung dan mengeliat untuk pergi ke dakapan Ran .

"Eh eh Kkyung", Chanyeol hampir hilang kawalan bila Kkyung mendepangkan tangannya ke arah Ran .

"Nak dengan mama ke ?aloloo", Ran mengambil Kkyung daripada Chanyeol . Chanyeol meregangkan tangannya kerana lenguh mendokong Kkyung .

"Emmmm sayang musyuk masyam", Ran mengucup pipi bayi tu berkali-kali , dia sangat cemburu dengan pipi gebu Kkyung itu . Kkyung ketawa sambil bermain dengan rambut Ran .

Chanyeol juga ketawa melihat mereka , dia membuka baju membiarkan dirinya hanya berseluar pendek .

"Anak mama ni busukkk lahh . Mandi tau?", Ran duduk di atas sofa dan meletakkan Kkyung di atas ribanya dan mula membuka baju dan seluarnya . Kini dia hanya berpampers . 

"Papa mana papa?", Ran memandang sekeliling , mencari Chanyeol kerana sudah menjadi rutin sehariannya , Chanyeol mandi bersama Kkyung . 

"Appppaaaaa", Kkyung bersuara comel dan pelat memanggil Chanyeol , bayi berusia 7 bulan itu hanya pandai bertutur 'amma' dan 'appa' . 

"Ya papa datang ni", Chanyeol keluar datang dari dapur dengan shirtless nya . 

"Biar papa mandikan Kkyung eh?Musyukkkk", Ran mencium perut Kkyung dan pass Kkyung kepada Chanyeol untuk didukung . Kkyung menghisap tangan kecilnya dengan muka innocent . Comel overload .

"Sini come to papa", bertukar-tukar tangan mereka mengangkat si Kkyung , Chanyeol mencampak Kkyung ke atas udara perlahan dan bermain dengan bayi kecil itu . Apa lagi; ketawa happy lah Kkyung bila dapat terbang macam Angry Birds . 

"Lepas tu kita sarapan tau sayang?",  Ran mengukir senyuman memandang Chanyeol , suka betul dia tengok Chanyeol bermain dengan Kkyung . Chanyeol mengangguk dan mengucup hidung Ran . Ran ketawa kecil .

"Lets go Kkyung . Jom main air", Chanyeol meletakkan Kkyng di atas bahunya dan melangkah ke bilik air . Ran geleng kepala tengok dorang , patut baby seawal ni takut air tapi si Kkyung ni suka pulak dengan air . 

Ran menyediakan sarapan ringkas untuk mereka bertiga , cukup pancake dan jus tembikai dan jugak biskut lembik untuk Kkyung yang masih belum tumbuh gigi sepenuhnya . 

Ran dapat mendengar suara Kkyung ketawa dari dalam bilik air disusuli suara Chanyeol dan percikan air . 

"Kkyung pukul monster tu cepattt", Suara Chanyeol dari bilik air membuat Ran ketawa kuat . Suka sangat ajar anak jadi superhero .

Ran sudah habis menyiapkan makanan tapi si budak berdua tu tak jugak keluar-keluar . Dia terus berjalan ke bilik air dan membuka pintu itu .

SPLASH !

Satu siraman air tepat-tepat terkena badannya dan dia basah .

Chanyeol dan Kkyung terdiam melihat Ran basah lencun dengan apron nya sekali .

"Boys!", Ran bercekak pinggang memandang Chanyeol dan Kkyung . Dorang bukannya mandi tapi main air macam kat Sunway Lagoon , baju pun tak bukak .

"Alamak

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
oppabimbap
pls upvote hehe

Comments

You must be logged in to comment
xoxogirl2 #1
Erm.........
Nabieyhah #2
Chapter 44: a/n xleh bukk link lhh
allya_safia #3
Chapter 43: Dah habis dah~~ comel jaa kkyung tuuu >\\\\\< scene yg readers suka?saya suka semua scene :3 heheheh a/n fighting for your next ff^^
b2utyxoxo #4
Chapter 43: saya suka ff yang ada part pasal baby-baby cute nii...
best... buat la sequel...
MissLuhan #5
Chapter 43: Alolo comey nye kyung~~
tyra-99
#6
Chapter 43: Kesian ran, kyung x rapat sgt ngan dia.. Klau dia ada ank perempuan kn best.. Ada lh yg nk rpt ngan dia. So adil.. Chanyeol satu ran satu.. Yeay. Tapi bila lh?
Part yg plg suka ff ni part chanyeol suka sgt sakat ran. Lgi2 waktu lps gaduh yg ran mati2 percaya chanyeol kemalangan. Pstu ckp ran singa.. Hahaha.. Comel je diaorg.
zira_ira #7
Chapter 43: Sweet sgt family chanyeol ni. Alahai. Jeles iolls
babyotics
#8
Chapter 42: waaaaah !! this ff is so dae to the bak . author -nim nnti buat lgi cita mcm ni >.<
Jminiee #9
Chapter 42: Ahhh... Comelnya kkyung!