Tearsforfearsobia

Lost In Your Love
Please Subscribe to read the full chapter
Ran pulang ke rumah dengan perasaan kesal dengan apa yang Luhan cuba buat padanya . "Dia ingat aku ni takde maruah ke apa hah?", Ran mencampak begnya di atas sofa dan meneguk air kosong . Nafasnya turun naik menahan marah yang terlampau .

Namun , dia mengambil nafas dan menenangkan perasaannya . Ran menggeleng kepala , "Tak. Luhan tu nothing dalam kehidupan aku ....", Dia mengambil keputusan untuk tidak memikirkan tentang itu lagi . Dia membuka ikatan rambutnya, membiarkan rambutnya terlepas . Jam dijelingnya , sudah hampir pukul 4 . Pukul 5 Chanyeol pasti pulang . Segera dia menukar pakaian dan berlalu ke dapur untuk menyiapkan makanan suaminya . Bila teringat Chanyeol , dia pasti akan tersenyum dan dapat melupakan segala masalahnya .

(-------------------------------------------------------)

Ran yang tertidur di atas meja makan kerana kepenatan memasak . Dia terjaga sebaik dia terdengar bunyi lori sampah mengutip sampah di depan rumah . Dia terpisat-pisat bangun dan memandang sekeliling . "Hah? Dah pukul 7?", Terbuntang matanya melihat jam sudah menganjak ke pukul 7 malam . Suasana dirumah 2 tingkat itu gelap dan sunyi .

Segera Ran menghidupkan lampu dan serta merta ruang tamu menjadi terang benderang . Ran blank . Dia memandang makanan yang sudah sejuk , dia mengeluh kecewa . "Eodiya? Kenapa Chanyeol tak balik lagi?", Bisiknya sendiri , dia mencapai telefon rumahnya dan mendail nombor Chanyeol namun belum sempat menekan butang 'Call' , sebuah kereta memarking di hadapan rumahnya .

Ran mengukir senyuman , Ya itu kereta Chanyeol . Segera dia berlari ke pintu dengan apron yang masih dipakainya . "Oppa....", Ran memanggilnya sebaik sahaja Chanyeol sedang menanggal kasutnya . Namun Chanyeol hanya membisu , selesai menanggalkan kasutnya , dia masuk ke dalam tanpa mempedulikan Ran. Ran terpinga-pinga dengan sikap Chanyeol itu , kenapa dia terasa dingin ?

Jihui meletakkan high heelsnya dan masuk ke dalam setelah melemparkan senyuman manis kepada Ran . Ran membalasnya dengan kelat . Gadis itu terus mendekati Chanyeol yang sedang membuka tali lehernya di hadapan cermin besar ruang tamu . "Chanyeol , biar saya tolong", Ran berdiri di hadapan Chanyeol dan memegang tali lehernya namun tak disangkan , Chanyeol menepis tangan Ran . "Takpe. Saya boleh buat sendiri", Balas Chanyeol dingin , dia sedikit pun tak memandang wajah Ran dan leka membuka tali lehernya . Ran terkedu namun dia tetap mengukir senyuman nipis . Dia cuba untuk bersangka baik bahawa Chanyeol mungkin mempunyai masalah dipejabat .

"Nanti lepas awak habis tukar baju, kita makan sama-sama eh? Saya dah masak makanan kesukaan awak", Ran terus berlari anak ke meja dan mengangkat semula lauk-lauk itu untuk dipanaskan di ketuhar . Chanyeol tak balas apa-apa lalu naik ke bilik mereka . Ran tergamam dengan layanan Chanyeol hari ini . Dia terus memanaskan lauk tanpa berfikir banyak , dia harus berfikiran positif . Walaupun hatinya agak terusik dengan layanan Chanyeol itu , namun dia sudah berjanji utk sentiasa kuat . Yang dia mampu adalah tersenyum walaupun Cha
Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
oppabimbap
pls upvote hehe

Comments

You must be logged in to comment
xoxogirl2 #1
Erm.........
Nabieyhah #2
Chapter 44: a/n xleh bukk link lhh
allya_safia #3
Chapter 43: Dah habis dah~~ comel jaa kkyung tuuu >\\\\\< scene yg readers suka?saya suka semua scene :3 heheheh a/n fighting for your next ff^^
b2utyxoxo #4
Chapter 43: saya suka ff yang ada part pasal baby-baby cute nii...
best... buat la sequel...
MissLuhan #5
Chapter 43: Alolo comey nye kyung~~
tyra-99
#6
Chapter 43: Kesian ran, kyung x rapat sgt ngan dia.. Klau dia ada ank perempuan kn best.. Ada lh yg nk rpt ngan dia. So adil.. Chanyeol satu ran satu.. Yeay. Tapi bila lh?
Part yg plg suka ff ni part chanyeol suka sgt sakat ran. Lgi2 waktu lps gaduh yg ran mati2 percaya chanyeol kemalangan. Pstu ckp ran singa.. Hahaha.. Comel je diaorg.
zira_ira #7
Chapter 43: Sweet sgt family chanyeol ni. Alahai. Jeles iolls
babyotics
#8
Chapter 42: waaaaah !! this ff is so dae to the bak . author -nim nnti buat lgi cita mcm ni >.<
Jminiee #9
Chapter 42: Ahhh... Comelnya kkyung!