The distance between us

Lost In Your Love
Please Subscribe to read the full chapter

Ran memandang wajahnya yang teruk di hadapan cermin . Kesan-kesan air mata masih menitis di tubir matanya . Biliknya sepi , bilik tidur nya sepi . Bukan biliknya bersama Chanyeol tapi biliknya sebelum dia berkahwin dengan Chanyeol . Dia memandang mukanya di cermin, melepaskan keluhan kecil , sepi sunyi kelam . Tiada apa yang patut dia lakukan di rumah Chanyeol, kini dia sedar , yang dia bukan pilihan lelaki itu , daripada terus dibenci oleh nya , dia mengambil keputusan utk keluar daripada rumah itu . 

 

Ran duduk di atas katil , nafasnya terasa tak keruan , hatinya gundah gulana , fikiran terganggu dengan apa yang terjadi . Memikirkannya , membuat hatinya berdebar dan akhirnya dia akan menangis seorang diri . ini menyeksa , ini menyakitkan . 

 

Dia duduk di tengah katil dan membisu .. Cahaya matahari masuk ke dalam bilik namun sedikit pun tak memberi apa apa kesan untuk harinya nnt . Ran memeluk lutut dan menarik nafas sedalam-dalamnya . 

 

Kenapa kita kene macam ni,Chanyeol? Kenapa?

 

Hatinya bersuara , sebak dada bila teringat segala kenangan mereka bersama . Dia tak kuat . Chanyeol sudah menjadi sebahagian daripada hidupnya , Chanyeol adalah nafas , hati perasaan , dan kekuatannya namun bila Chanyeol yang menyakiti hatinya , lututnya pasti terasa longlai dan lemah , seakan tak boleh berdiri lagi . Hati mana yang tak luluh bila seseorang yang telah menjadi sebahagian dalam hidup, dan semuanya berubah . 

 

Mata gadis itu tertancap pada cat di hujung dinding . Dia mempersalahkan tin cat yang sudah kosong itu . Ia memberikannya seribu satu kenangan bersama Chanyeol ..Ya , Chanyeol . Hatinya mula menjadi luluh kembali , dia mengetat pelukan di lututnya . 

Mindanya dipenuhi dengan kenangan Chanyeol dan dia sewaktu berada dalam bulan madu . Dia tak akan pernah lupa , kenangan mereka bermain cat .  Hari dimana , Chanyeol sudah memiliki hatinya . 

Perlahan-lahan , air mata mengalir ke pipi , dia terduduk dengan kecewa . 

 

Kenapa ? Kenapa awak buat saya macam ni? Kenapa ? 

 

Choi Ran menitiskan air mata , hatinya terseksa , jiwanya lumpuh . terlampau sakit di dada, 

 

I miss you

 

Kata-kata nya . Dia sangat merindukan Chanyeol , gelak tawa Chanyeol , pelukan Chanyeol . Dan kerinduan itu sakit . Dia terlampau berharap yang Chanyeol akan hadir di sebelahnya dan mengelap air mata itu dengan jari dan menarik Ran ke dalam pelukannya . Sewaktu itu lah dia akan menangis sepuasnya di dalam dakapan lelaki itu , merembeskan segala perasaan dan air mata yang hanya untuk Chanyeol . 

 

Tell me that we're not broken yet . Tell me !!

 

Dia mengenggam cadar putih itu sekuat hatinya sambil menutup mata menahan perit . Dia tak tahu sebegini sakit bila hati dirobek . 

 

Dia mengusap air matanya mengunakkan belakang tangannya bila biliknya diketuk seseorang . Dia tak mahu sesiapa nampaknya dengan rupa sebegitu ..

 

"Ah Ran . kamu okay tak?", suara ibunya, Puan Minhee dari luar . Wanita berumur itu terasa pelik sejak Ran datang mendadak ke rumah itu di tengah malam . Takut pun ada , Ran datang dengan muka yang merah tapi dia tak tahu apa yang jadi bila Ran terus masuk ke dalam biliknya . 

 

"O-okay", suara Ran yang sudah berubah , dia terus ke bilik air dan membasuh mukanya bagi menghilangkan bukti di muka . "Boleh mak masuk?"; Balas Puan Minhee , suaranya terserlah risau . 

 

"Ya ya , tak kunci pun", Ran menceriakan suaranya sambil mengelap muka yang basah . Dia terus berlalu ke pintu . 

 

Dia melemparkan senyuman ke arah ibunya sebaik sahaja Puan Minhee duduk di hujung katilnya . "Kamu ni okay ke tidak?", Dia bertanya , melihat raut wajah Ran yang lemah itu mengusarkan hatinya . 

 

Ran gelak . "Ran okaylah mak . kenapa mak tanya ?", Ran duduk di tepi maknya dan menyibukkan diri dengan mengemas katil . Puan Minhee membisu . 

 

"Takdelah , cuma ~~" 

"Ran okaylah mak . Takde apa apa pun", Ran memaksa diri untuk ketawa sedangkan hatinya berusaha untuk  bangun . Ran ketawa lagi , dia membelakangi ibunya serta merta wajahnya bertukar sebentar . Dia mengigit bibir , secara   faktanya memang dia akan lebih mudah menangis jika seseorang bertanya soalan itu . 

 

"Mianhei omma", Ujar Ran perlahan . 

 

Puan Minhee mengangkat kening . "Nae ? Kenapa?", Dia bertanya . "Sebab buat mak risau . tapi Ran okay", Dia tersenyum lemah .

 

Suasana menjadi sunyi . Masing-masing membisu . Kelam . Tak seperti sebelum ini . 

 

"Cepat turun bawah, kita makan sama-sama eeh?", Puan Minhee mengusap rambut gadis itu dan senyum . Tak tau kenapa hatinya juga tersentuh , naluri ibu tak pernah salah . 

 

Ran mengangguk dan memerhati ibunya keluar dari bilik . Bilik menjadi kosong . 

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
oppabimbap
pls upvote hehe

Comments

You must be logged in to comment
xoxogirl2 #1
Erm.........
Nabieyhah #2
Chapter 44: a/n xleh bukk link lhh
allya_safia #3
Chapter 43: Dah habis dah~~ comel jaa kkyung tuuu >\\\\\< scene yg readers suka?saya suka semua scene :3 heheheh a/n fighting for your next ff^^
b2utyxoxo #4
Chapter 43: saya suka ff yang ada part pasal baby-baby cute nii...
best... buat la sequel...
MissLuhan #5
Chapter 43: Alolo comey nye kyung~~
tyra-99
#6
Chapter 43: Kesian ran, kyung x rapat sgt ngan dia.. Klau dia ada ank perempuan kn best.. Ada lh yg nk rpt ngan dia. So adil.. Chanyeol satu ran satu.. Yeay. Tapi bila lh?
Part yg plg suka ff ni part chanyeol suka sgt sakat ran. Lgi2 waktu lps gaduh yg ran mati2 percaya chanyeol kemalangan. Pstu ckp ran singa.. Hahaha.. Comel je diaorg.
zira_ira #7
Chapter 43: Sweet sgt family chanyeol ni. Alahai. Jeles iolls
babyotics
#8
Chapter 42: waaaaah !! this ff is so dae to the bak . author -nim nnti buat lgi cita mcm ni >.<
Jminiee #9
Chapter 42: Ahhh... Comelnya kkyung!