Miserable

Lost In Your Love
Please Subscribe to read the full chapter

Ran terjaga daripada tidurnya di tengah malam .. Dia memandang ke sebelah , tiada . Tiada Chanyeol disebelahnya . Dia duduk .

 

Sungguh tidurnya tak lena . Terasa berat untuk tidur sedangkan hatinya,fikirannya dicengkam pelbagai benda . 

 

Ran bangun dan berjalan keluar bilik , sunyi . Dia mengatur langkah longlainya ke arah dapur untuk membasahkan tekaknya yang terasa kering . 

 

Sewaktu berjalan ke dapur . Langkahnya terhenti apabila dia tersedar sesuatu di ruang tamu itu . Dia menoleh kepalanya ke arah sofa , dia membesarkan matanya sedikit apabila melihat Chanyeol sedang tertidur di atas sofa itu . 

 

Sayu hatinya . Keadaan menjadi terlalu sukar padanya,dia mendekati Chanyeol dan melutut di atas lantai untuk melihat Chanyeol yang tertidur di atas sofa yang rendah . 

 

Dia mengambil selimut di sebelah dan menyelimutkan badan suaminya . Dia tersenyum sebaik melihat wajah Chanyeol yang tenang sewaktu tertidur . Dia suka . Dia suke dengan wajah Chanyeol jika tenang . Bibit cemburu terbit di hatinya bila Chanyeol dapat tidur dengan nyenyak sedangkan dia separuh mati melelapkan diri . 

"Selamat malam , sayang", Bisiknya , kata-kata yang selalu Chanyeol bisik ke telinganya namun kini terasa lain kerana dia tak menerima kata-kata itu lagi . 

 

Ran menghulurkan tangannya mendekati wajah Chanyeol untuk diusapnya perlahan . Namun bila difikir Chanyeol membencinya , tangannya berhenti . Lebih sakit bila kita mengharap kepada sesuatu yang telah membenci kita dan lebih sakit , kita mungkin sudah tiada nilai di mata mereka . 

 

Ran memalingkan mukanya ,

"Dia dah benci aku", Ran berbisik pada diri sendiri dan bangun perlahan-lahan . 

 

Melihat Chanyeol untuk kali terakhir dan dia terus berlari masuk ke dalam biliknya tanpa mengambil air . 

"Today will be the night that we"re broken"

 

(--------------------------------------------------)

 

Ran bangun awal pagi dan bertapa di dapur untuk menyiapkan sarapan. Oleh kerana tak boleh tidur , dia berniat untuk tidak memaksa dirinya untuk terlelap . Nasiblah tak ada dark circle kat bawah mata . 

Tiba-tiba , Jihui turun dan berlalu ke dapur dan menyapanya . "Pagi",

 

"Nae . Pagi", Jawab Ran sambil menuang kopi di dalam cawan .. Jihui hanya mengangkat kening dan duduk untuk menikmati sarapan . Dia mencuri-curi pandang ke arah Ran yang sedang sibuk mengemas dapur lalu mengukir smirk . 

 

Dan , dia tersenyum sebaik melihat Chanyeol turun lengkap pakaian kerjanya .. Seperti biasa , Dia akan membetulkan bajunya di hadapan cermin besar di ruang tamu .

 

"Chanyeol, Sarapan?", Ujar Ran , dia hanya buat tak tau . Chanyeol memandangnya sekilas lalu menggeleng kepala .

 

 

"Aniya . saya sarapan kat luar", Ujarnya dingin lalu berlalu ke pintu tanpa banyak cakap . Ran terdiam terus . Dia tersenyum nipis dan mengangguk mengerti .

 

 

Melihat Chanyeol dah nak pergi , Jihui lekas mengikutnya masuk ke dalam kereta tanpa sedikit pun menjamah sarapan itu .

 

Akhirnya , mereka berdua pergi ke tempat kerja . Meninggalkan Ran disitu , kaku bersendirian . Hanya bunyi televisyen yang memecah hening . 

 

Ran mengangguk ..Dia mengerti , memang hubungan mereka tak dapat dipanjangkan lagi . Dia sudah penat dengan semua ini . Ya dia mengalah . Mengalah demi kebaikan mereka ..Jika menjauhi diri daripadanya dapat membahagiakan Chanyeol , dia mungkin akan mengundur diri dan biar takdir yang

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
oppabimbap
pls upvote hehe

Comments

You must be logged in to comment
xoxogirl2 #1
Erm.........
Nabieyhah #2
Chapter 44: a/n xleh bukk link lhh
allya_safia #3
Chapter 43: Dah habis dah~~ comel jaa kkyung tuuu >\\\\\< scene yg readers suka?saya suka semua scene :3 heheheh a/n fighting for your next ff^^
b2utyxoxo #4
Chapter 43: saya suka ff yang ada part pasal baby-baby cute nii...
best... buat la sequel...
MissLuhan #5
Chapter 43: Alolo comey nye kyung~~
tyra-99
#6
Chapter 43: Kesian ran, kyung x rapat sgt ngan dia.. Klau dia ada ank perempuan kn best.. Ada lh yg nk rpt ngan dia. So adil.. Chanyeol satu ran satu.. Yeay. Tapi bila lh?
Part yg plg suka ff ni part chanyeol suka sgt sakat ran. Lgi2 waktu lps gaduh yg ran mati2 percaya chanyeol kemalangan. Pstu ckp ran singa.. Hahaha.. Comel je diaorg.
zira_ira #7
Chapter 43: Sweet sgt family chanyeol ni. Alahai. Jeles iolls
babyotics
#8
Chapter 42: waaaaah !! this ff is so dae to the bak . author -nim nnti buat lgi cita mcm ni >.<
Jminiee #9
Chapter 42: Ahhh... Comelnya kkyung!