Mikki

No Brain Malay Roleplay Oneshots~~

Otak Dua: Mikki Wu Yeon Ju

 

Mikki hanya mampu melihat ke hadapannya sekarang,tidak tahu apa yang patut dibuatnya sekarang. Apa yang sedang berlaku sekarang ni? Matanya melilau mencari kelibat seorang pemuda yang sejak dari tadi ditunggunya namun tidak juga tiba.

"Mana pulak Ingoh ni?"

Tanya Mikki kepada dirinya sendiri, melihat sekelilingnya lagi. Kafe No Brain itu kelihatan sedikit lengang dengan ketiadaan orang pada petang itu. Entahlah. Sememangnya Mikki kebosanan menunggu. Mocha latte yang dihadapannya itu dihirup sedikit demi sedikit, sengaja dibiarkan rasa kopi itu masuk ke dalam sistem badannya, menghilangkan rasa gemuruh yang sejak dari tadi bertandang di dalam hati.

'Rasanya boleh ke aku lakukan benda tu?'

Kata hati kecil Mikki sendiri, melihat ke arah jam tangannya lagi. Mikki baru sahaja ingin menghabiskan hirupan terakhir mocha latte dihadapannya itu apabila sejambak bunga dihadapannya, mengejutkan gadis itu sepenuhnya.

"Mikki-ah! Mianhae.. Jae lambat lagi! Mian! Mian!"

Kata satu suara dari tepi Mikki, sambil tunduk meminta maaf, atas kelewatannya. Membuatkan Mikki tersenyum melihat tingkah laku comel pemuda kesayangannya pada waktu itu.

"Jae lambat lagi.."

Kata Mikki lembut, sambil bibirnya muncung akibat kelewatan Sung Jae untuk temu janji mereka. Bukan Mikki tak memahami kelewatan teman lelakinya itu. Namun entah mengapa, bibirnya itu seperti diseru-seru untuk dimuncungkan. Tindak balas refleks. Hanya membuatkan Sung Jae mengukir senyuman melihat gadis itu.

"You look kind of cute when you are angry, Mikki-ah.."

Kata Sung Jae, menyebabkan pipi Mikki tak semena-mena bertukar kemerahan. Mungkin malu akibat apa yang dikatakan oleh Sung Jae tadi. Sudahlah muka dia mudah menjadi merah, menyebabkan Sung Jae tersengih memandang wajah Mikki yang kini sudah tertunduk memandang ke bawah. Itulah penyebabnya barangkali kenapa dia lebih suka menyakat gadis itu.


"Mikki..."

Pelukan kemas Sung Jae dari belakangnya mengejutkan Mikki pada waktu itu, membuatkan senduk yang dipegangnya jatuh ke lantai, menyebabkan bunyi yang agak bingit disitu.

"Jae!! Tengok dah jatuh dah senduk Mikki ni!"

Marah Mikki, memungut senduknya yang telah jatuh ke lantai rumahnya itu, hanya untuk ditarik oleh Sung Jae lagi. Kemas dalam pelukannya.

"Jae tak nak lepaskan chagiya.." kata Sung Jae lagi, menyebabkan pip Mikki menjadi merah lagi. Sama seperti waktu dahulu. Sung Jae baru sahaja merapatkan dirinya kepada Mikki untuk mencium gadis itu apabila--

"Eomma!!!! Tengok Kiki-oppa ni!! Dia buli Minah!!"

Jerit anak mereka Minah sambil berlari menyorok di belakang Mikki, menyebabkan keduanya tersentak dari situasi mereka sekarang. Ki Kwang jugak perlahan-lahan menuju ke arah mereka, menyebabkan pipi keduanya berubah menjadi merah pada saat itu juga. 

"Yang eomma dengan appa ni kenapa pulak blushing ni??" tanya Ki Kwang, pelik melihat perangai kedua ibu bapanya begitu.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
oggifishy #1
Chapter 23: Hurmmmmmmmmmm........
K....
Well
Menarikkkk la jugakkkk~
Renger
#2
Chapter 5: Aku tak ingat ap2 pasal ni e_e //amnesia
hayoung14
#3
Chapter 10: waaaaa !! *tepuk tgn kuat2*

-younggie-
AdiaLovesKpop
#4
Chapter 23: Bestlah juga....


-suho...
4Dwindflower
#5
Chapter 23: *blink* *ternganga* oppa ketinggalan sebab hiatus... *blank*
Aqismyname
#6
Chapter 23: LOL it's good XD haha

#Jimin
ooPanda
#7
Chapter 23: one word;

unique.

#Minseok
ooPanda
#8
Chapter 22: huehuehuehuehue betul la..... GuG

+Minseok
icecreambubbletea
#9
Chapter 22: CHEN!!!! QAQ