Luhan

No Brain Malay Roleplay Oneshots~~

Otak Empat: Luhan Wu

 

Luhan. Sekali lihat wajah pemuda ini persis seorang gadis. Ataupun mungkin lebih cantik daripada itu. Yelah. Cuba diperhatikan. Kulit cerah yang mengalahkan sesetengah wanita, mungkin lebih cantik daripada noonanya, Mikki. Tapi, jangan salah sangka. Dia mungkin lebih berotot daripada adik beradiknya yang lain. Berkelakian. Namun wajahnya memang tidak dinafikan sangat cantik berbanding kacak.

[Jap lagi kita minum mocha latte sama-sama eh? -Mikki noona-]

Mesej yang dihantar oleh noonanya tadi ditatap lagi oleh Luhan. Entahlah. Itu dua jam tadi dihantar oleh gadis itu. Sudah berapa mug Milo dihabiskan oleh Luhan selama waktu itu entahlah. Mungkin yang ke-5. Mungkin yang ke-8. Luhan sendiri sudah hilang kiraan selepas mug Milo yang ke-3 tadi. 

"Manalah noona ni pergi?? Lambat betul dia.."

Kata Luhan kepada dirinya sendiri, sedikit risau dengan kelewatan noonanya itu. Mungkin ditahan oleh suaminya, Sung Jae barangkali. Entahlah. Luhan baru sahaja ingin mengorak langkahnya ke kaunter untuk mendapatkan satu lagi mug Milo apabila dia terlihat satu susuk tubuh yang cukup dikenalinya duduk membelakanginya di kafe tersebut.

Memandang ke arah pemuda itu, entah kenapa jantung Luhan mula berdegup kencang. Seperti ada kejutan elektrik yang mengalir di tubuh badannya. Matanya tidak boleh dialihkan dari memandang pemuda itu. Entahlah. Susah hendak dikatakan. Luhan seperti terkaku melihat kelibat lelaki yang sangat dirinduinya selama ini.

Si galah itu. Hmm. Betapa hati Luhan sangat merinduinya. Ketinggiannya yang hampir mencecah ketinggian appa Kris dan kulit putihnya yang mengalahkan kulit putih milik Luhan dan eomma Lay, mustahil tiada siapa yang tidak jatuh cinta dengan pemuda itu. Senyumannya yang derp seringkali menghiburkan Luhan saat dia berduka. Betapa dia merindui senyuman itu.

Luhan ingin sahaja mendapatkan pemuda itu sekarang, memandang ke arah pemuda itu dihadapannya. Terlihat mug Milo yang masih panas dihadapan pemuda itu juga. Sama seperti Luhan. Namun begitu, belum sempat Luhan mendapatkannya, pemuda itu telah berpaling dahulu, menyebabkan Luhan tersenyum malu memandang wajah tersebut.

Wajah insan yang bernama Park Chan Yeol...


"Milo-chun!!"

Panggil Minah dari belakang, mengejutkan Luhan dari lamunannya sebentar tadi. Dia bermimpi lagi rupanya. Luhan baru sahaja ingin memandang ke arah Minah yang sedang memandangnya dengan pandangan pelik apabila---

"Baek!! Pulangkan balik boxer aku!! Aku nak pakai la!!"

Kata Dong Woon, mengejutkan keduanya pada waktu itu juga. Tidak lama selepas itu, kelihatan Baek Hyun berlari menuruni tangga rumah mereka, dikejari oleh Dong Woon yang nampaknya hanya memakai tuala mandinya sahaja. 

"Korang, janganlah lari-lari dalam rumah! Nanti jatuh.."

Pesan eomma Lay juga, seperti biasa. Mengingatkan anak-anaknya yang sedikit (padahal banyak sebenarnya) degil. Luhan hanya tersenyum sahaja melihat telatah kedua adik-adiknya itu. Sekurang-kurangnya mereka ada menemaninya disini.

'I wish you are here, Yeol...' 

Kata Luhan di dalam hati, tersenyum sambil menunggu kehadiran Chan Yeol untuk pulang ke sisinya seperti dahulu lagi...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
oggifishy #1
Chapter 23: Hurmmmmmmmmmm........
K....
Well
Menarikkkk la jugakkkk~
Renger
#2
Chapter 5: Aku tak ingat ap2 pasal ni e_e //amnesia
hayoung14
#3
Chapter 10: waaaaa !! *tepuk tgn kuat2*

-younggie-
AdiaLovesKpop
#4
Chapter 23: Bestlah juga....


-suho...
4Dwindflower
#5
Chapter 23: *blink* *ternganga* oppa ketinggalan sebab hiatus... *blank*
Aqismyname
#6
Chapter 23: LOL it's good XD haha

#Jimin
ooPanda
#7
Chapter 23: one word;

unique.

#Minseok
ooPanda
#8
Chapter 22: huehuehuehuehue betul la..... GuG

+Minseok
icecreambubbletea
#9
Chapter 22: CHEN!!!! QAQ