You're change now

Our Love. (malay)

Hari ini adalah hari minggu dan seperti biasa Encik Kim dan Puan Kim tiada di rumah. Sebab apa? Sebab kerjalah... Hana membuka siaran televisyen untuk menonton rancangan kegemarannya iaitu Running Man.

Tiba-tiba Samsung S5 berwarna putih berdering menyanyikan lagu Overdose.

"Come in... warning warning warning..." Hana terus menjawab panggilan dari rakan karibnya Sehun.

"Yo man!" kata Hana. Memintas percakapan Sehun di talian.

"Sopannya bahasa?" perli Sehun. 

Hana hanya mencebikkan bibirnya. "Eleh hm yelah... Annyeonghaseyo Sehunnie oppa..."

"Eeee tolonglah jangan panggil aku oppa! Tak suka ah eee geli geli!" 

Sekali lagi Hana mencebikkan bibir. "Habistu? Sehunnie mangkuk?"

"Yah! Tu melebih ah tu.." kata Sehun. Dia sudah menarik muka masamnya.

Hana tertawa. "Yah yah! Mianhae jagiya..."

Sehun tersenyum dan tertawa mendengar perkataan 'jagiya' itu. Kalau perkataan camtu dibuat gurau pun dia tak kisah sebab ni kali pertama dia mendengar Hana memanggilnya sayang. Dan dia sendiri tahu Hana tidak maksudkan apa-apa.

"Ohoi! Diam pulak?" kata Hana pula.

Sehun berdehem. "Ahah aku ada ni.."

"Aku tanya ni kenapa kau call aku?" soal Hana.

"Hmm lepak jom?"

"Hm datanglah rumah aku.. parents aku takde ni hm semenjak dua menjak malah beratus menjak ni dorang asyik busy je tau.. susah nak nengok dorang bermesra-mesra macam time aku kecik-kecik dulu, kesian kawan kau ni.. dahlah anak tunggal kesunyian di rumah sensorang. Ada boyfriend tapi sentiasa busy sekarang ni..." sayu suara Hana meluahkan perasaannya pada rakan baiknya Sehun.

Sehun di talian hanya mendiamkan diri. Luhan bukannya busy sangat buat assignment tapi busy sebab asyik nak jumpa Gyuri noona yang perasan cantik tu! Eeee taknaklah aku dia jadik kakak ipar aku. Sejak kejadian petang tu Sehun dan Luhan memang jarang bertegur sapa. Puan Oh dan Encik Oh turut sedar keadaan yang agak janggal diantara kedua anak bujangnya.

"Hm takpelah Hana.. aku kan ada? Aku akan sentiasa bersama dengan kau tak kira waktu kau sedih, gembira, kesunyian... aku akan sentiasa di samping kau.." kata Sehun. "Okaylah Hana... aku letak dulu. Jakgi aku sampai okay... bye bye"

Hana meletakkan telefon bimbitnya di meja itu kembali. Sejurus itu dia terus menonton kembali rancangan Running Man di televisyen. Tiba-tiba loceng rumahnya berbunyi dan dia menyambut kedatangan Sehun.

"Wah sunyinya rumah kau!"kata Sehun sebaik menjejakkan kaki di dalam rumah Hana.

Hana memandang Sehun sekilas dan terus menghadap televisyen. Sehun turut menonton rancangan tersebut. Setelah 1 jam setengah, rancangan tersebut pun habis.

Perut Hana tiba-tiba berbunyi minta diisi. Sehun memandang wajah Hana.

"Lah kau tak makan lagi ke? Kenapa tak cakap? Tau tadi aku bawak ramen dari rumah aku..." kata Sehun.

Hana membuntangkan matanya. "Yah! Setakat ramen kat rumah aku ni pun banyaklah... lainlah kalau stik ke.."

"Hek eleh bersyukurlah sikit.."

"Haish yelah aku bersyukur. Hm aku nak masak ramen ni kau nak tak?" soal Hana. Dia sudah bergerak menuju ke dapur. Sehun hanya membuntuti langkah Hana.

Tanpa melengahkan masa Hana mengambil 2 paket ramen dari laci di dapur dan terus merebusnya. Bungkusan ramen hanya dibiarkan saja di atas meja. Sehun ingin mengambil paket tersebut dan ingin membuangnya tetapi dalam masa yang sama tangan Sehun dan Hana bersentuhan untuk seketika.

Sehun memandang wajah Hana. Mereka berbalas pandangan.

Hana tersentak. "Ahh takpe, biar aku buang. Kau.. kau duduk jelah kat depan errr kau kan tetamu.." dia terus mengambil paket tersebut dan terus membuangnya. 

Sehun hanya mengangkat bahunya dan terus menuju ke ruang tamu.

Manakala Hana yang keseorangan di dapur menyandarkan tubuhnya di dinding. Dia memegang hatinya. Apa perasaan ni? Kenapa jantung aku berdebar-debar? Selama ni takde camni... tapi bila aku pandang jauh ke dalam mata dia.... ada sesuatu yang agak lain. Mungkinkah Sehun suka dekat aku? Tapi apa kaitan dengan jantung aku sampai berdebar semacam dengan tenungan dia tadi? Adakah aku suka dekat Sehun? Oh no Hana... kau ada Luhan! Please setia macam mana Luhan setia dekat kau!

Hana bermonolog di dalam hati.

 

 

 

 

 

SM University Seoul...

 

Di padang di bawah sepohon pokok...

Lay menyandarkan tubuhnya pada girlfriendnya iaitu, Lee Niena. Dia meneliti kertas yang ada di tangannya itu.

"Jagiya..." kata Niena untuk menarik perhatian Lay.

"Ne jagiya.. Wae?" soal Lay. Tetapi matanya masih memandang kertas di tangannya itu. 

Niena terus bangun dan Lay jatuh terbaring di atas rumput. Niena menarik muka masamnya.

"Yah jagiya! Don't do that to me again okay?" warning Lay. Matanya kembali memandang kertas tersebut.

"Yah jagiya! Why are you like this? Hmm asyik busy nengok kertas tu je kenapa? Sampai hati tak nak layan saya kan?! Okay fine, saya pergi.." kata Niena. Kakinya mula melangkah untuk meninggalkan Lay yang terpinga-pinga di padang itu. 

Lay bangun dan terus memegang tangan Niena dan mencium kedua tapak tangan Niena. "Yah jagiya... janganlah merajuk.. nengok tu dah tak comel dah... emmm mianhae..."

Niena yang ingin merajuk itu hanya tertawa. Matanya melihat ke arah kanan dan tiba-tiba wajahnya berubah. Lay yang perasan riak wajah Niena itu menoleh ke arah yang sama. Dia sendiri terkejut.

"Jagiya... tu bukan Gyuri ke? Eh dia dengan Luhan couple ke?" soal Niena kepada Lay.

Mulut Lay ternganga. Dia hanya mengangkat bahunya tanda tidak tahu. Tak mampu berkata-kata selepas melihat keadaan Luhan dan keadaan Gyuri yang gedik tu bermanja-manja dengan chigunya.

"Tapi bukan ke awak pernah cakap dekat saya yang Luhan tu dah ada girlfriend? Sapa nama dia... Hana kan?" soal Niena sekali lagi kepada Lay.

Lay memandang lama wajah Niena. Dahinya berkerut, "hak ah.. memang Luhan couple dengan Hana. Tapi apa kaitan dengan Gyuri? Luhan dah putus dengan Hana ke? Apa masalah Luhan tu? Hana tu sayang gila dekat dia kot..."

Tiba-tiba Xiumin, Kris, Suho dan Baekhyun datang secara senyap.

"Hah! Kemain sweet noh korang ni aku nengok! Tahulah aku single tapi takyah ah sampai nak jeleskan aku camni..." sergah Suho.

Lay dan Niena terkejut dan memandang ke arah Suho dan rakan-rakannya. Pegangan tangan dilepaskan.

"Weh kalau datang tu takleh ke tak terkejutkan orang? Buatnya aku ada heart attack nanti, dah tak sempat nak kahwin dengan Niena.." kata Lay. Niena hanya tersenyum dan memandang kembali ke arah Luhan dan Gyuri.

"Niena.. kau nengok apa?" soal Xiumin. Kris turut menganggukkan kepalanya.

Niena menuding jari ke arah Luhan dan Gyuri. "Eeee seriously aku memang tak berkenan dengan Gyuri tu! Dahlah y gila perasan cantik pulaktu.. dress up dia peh mengalahkan lecturer pulak.. eeee geram pulak aku!" 

Automatik mata Kris, Suho dan Baekhyun terbuntang luas. Ceh kalah mata D.O! Mereka betul-betul terkejut melihat kejadian yang terjadi di hadapan matanya. Cuma seorang je yang tidak terkejut, Xiumin. Yelah, dia orang pertama dapat tahu yang Luhan dengan Gyuri tu couple so nak terkejut apa lagi? Heh buang masa je!

"Betul ke apa yang aku lihat ni weh? Lu.. Luhan dengan Gyuri? Bapak ah sweet noh!" ujar Baekhyun.

"Hana dah putus dengan Luhan ke weh? Eh apa ni? Kita tak tahu pape pun..." kata Kris tidak puas hati.

"Hm Luhan kan sayang gila dekat Hana tu.. punyalah lama dia tunggu Hana then takkan senang-senang dia nak lepaskan?" soal Suho. Mukanya kehairanan.

Baekhyun memandang wajah Suho. "Apa kau cuba cakap ni Suho?"

Lay mengerutkan dahinya. Dia memasang telinganya.

"Luhan curang dengan Hana..." pintas Xiumin. "Tu yang kau nak katakan Suho?"

Suho hanya menganggukkan kepalanya. "Aku cakap camtu sebab kita semua tahu yang Luhan betul-betul sayangkan Hana.. kita semua tahu yang dia bersusah payah nak dapatkan Hana... tak mungkin senang-senang dia nak lepaskan Hana tu. Lagipun Hana memang lawa gila kot.."

Kris menganggukkan kepalanya. "Mungkin jugak. Habistu sekarang macam mana? Hana tahu ke tak pasal ni?"

Niena mencebikkan bibirnya. "Amende kau merepek Kris? Dah tentu-tentulah dia tak tahu!"

Kris hanya tertawa mendengar kata-kata Niena.

"Papehal pun kita tunggu jelah penjelasan Luhan..." kata Lay.

Kesemua mereka menganggukkan kepala.

Xiumin hanya memandang sayu ke arah rakan-rakannya. Dan pandangannya beralih pada Luhan. Fikirannya melayang teringat kekasih Luhan iaitu Hana. Teringat senyum manisnya, tawanya apabila bersama Luhan. Berdosanya oppa pada awak Hana... Mianhae Hana.. maafkan oppa!

 

 

 

 

 

Keesokkan harinya...

 

Hana menghubungi Luhan. Tetapi Luhan tidak menjawab panggilannya.

Dia mencampakkan S5 di atas katil. "Huargh stressnya aku dengan Luhan ni! Mana dia ni? Takkan nak jawab call sekejap pun tak boleh?" Dia membaringkan tubuhnya dan kembali menghubungi Luhan.

Tut tutt.. Tut tutt..

"Yeobuseyo..." kata Luhan lemah di hujung talian.

"Yah oppa! Mana oppa pergi dua tiga hari ni? Tak call, text Hana pun. Hm Hana rindu oppa tahu tak..." kata Hana. Ditahannya air mata agar tidak tumpah.

"Ah Hana... mianhae jagiya.. oppa busy lah, assignment banyak sangat!" Luhan memberi alasan.

"Oh yeke? Hm Hana rindu oppa... jomlah jumpa. Sekejap pun takpelah oppa..."

"Errr jumpa? Hm besok boleh tak? Oppa tak sihat ni..." kata Luhan lagi.

"Tak sihat? Tadi oppa kata oppa busy.. suara oppa pun okay je Hana dengar.. tak menunjukkan oppa sakit pun," kata Hana. Rasa curiga mula menular dalam dirinya. Inilah kali pertama dia berasa pelik dengan perangai Luhan.

"Ahhh err bukan oppa tak sihat ahh emmm eh besok jumpa boleh tak? Kat Sungai Han eh? Your favourite and our favourite place!" kata Luhan mengalih topik.

Hana mengerutkan dahinya. "Besok? Hm boleh je.. awak nak amik saya eh?"

"Amik awak? Hm awak pergi naik kereta Sehun boleh tak? Saya ada kerja sikitlah..." kata-kata membuatkan air mata Hana bergenang.

"Hm ne... okay bye." Hana memutuskan talian. Dia mengesatkan air matanya yang tumpah. Dia melihat skrin Samsung S5nya dan membuat kiraan, "satu, dua, tiga.... Luhan tak call balik? Eeee kenapa dengan dia ni? Dialah orang paling expert kalau nak tahu aku merajuk ke tak! Eee kenapa dengan dia ni? Kenapa dia berubah?!"

Hana menangis teresak-esak sehinggalah bilik tidur itu sunyi dan hanya terdengar hembusan nafas Hana yang sedang lena dibuai mimpi.

 

 

 

 

 

To be continue...

 

(A/N) Annyeonghaseyo! Sorry for the short update. I know chapter ni hambar..

Selepas special appereance APink, saya buat Lee Niena pulak. Lee Niena ni bukan korean idol tau ini hanyalah imaginasi saya yang saya rancang bersama Ainaa Amanina.

Omo! Kengkawan Luhan dah tahu! So macam mana sekarang ni? Luhan berada dalam keadaan yang bahaya!

Dan semakin hari... perangai Luhan semakin berubah.

Apa akan jadik selepas ini? Let's see and wait for the next update!

Ok bye. Annyeonggggg~

 

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
fna_shn
Maaf kalau ff saya ade persamaan antara korang punya ff. Mungkin kite mempunyai buah fikiran yang sama. Err hehe, ok bai!

Comments

You must be logged in to comment
youngminbfminwoo
#1
Chapter 24: I ❤your storyyyy
Dragneel09 #2
Hai awak.... blh x tag kan malay sahaja...Supaya nanti ramai yg perasn cerita ni...^^
_fs_abby
#3
Chapter 23: kalau aku jdi c hana nii, mmg aku x balik2 kat luhan nii. aku cuma dh serik kene mkn hti selalu, dhlaa die prnh curng. mak aaaih
_fs_abby
#4
Chapter 21: saya jumpa hrinii, dh abis semua chapter saya dh bace, hahaha, update lgi yee! saya suka sangat!
youngminbfminwoo
#5
Chapter 17: cantiklah poster! I love it! Boleh tolong ajarkan cara nak buatnya??? hehehe.... Saya suka sangat dengan cerita awak!
parkyura98
#6
Chapter 17: baiknya...sehun....rasa cam jatuh cinta pulak ngan dia
XD
farahayusofea #7
Chapter 13: Ni je ker cerita ye??? Mane penamat nye? Ending??
youngminbfminwoo
#8
Chapter 9: fighting! buat banyak chapter lagi, saya tunggu!
layna_ #9
Chapter 9: Eonni!! Wahhhh well done..
youngminbfminwoo
#10
Chapter 8: update soon! daebak1!