Forgive me Hana..

Our Love. (malay)

Puan Kim dan Encik Kim duduk di sisi Hana. Kepala Hana yang berbalut serta wajah pucat gadis itu ditatap dengan penuh kasih sayang. Satu-satu anak tunggal perempuannya berada dalam keadaan bahaya. Mata Puan Kim dan Encik Kim berair.

Hana tersenyum segaris. Dia mengesat air mat mama dan papanya yang menitis itu, "mama dengan papa janganlah menangis.. Hana kan dah okay ni," Hana menghadiahkan senyuman pahit. Kepalanya berdenyut-denyut dan seboleh-bolehnya dia cuba menahan kesakitan itu.

Hana mengalih pandangannya. Dia memandang ke arah Luhan dan Sehun yang berada di sudut bilik. Tak mampu nak pandang wajah Luhan yang dah hancurkan hatinya itu segera dia memandang kembali wajah Encik Kim dan Puan Kim.

Hana mencapai jari jemari Puan Kim dan Encik Kim dan diramasnya. Dia menarik nafas dengan agak dalam sebelum melepaskan keluhan yang berat. "Ma, pa.. Hana.. Hana ready untuk pembedahan tu," kata Hana perlahan. Wajahnya menunduk. Tak mampu rasanya nak angkat muka menghadap wajah kedua ibu bapanya.

Sehun yang berada di sudut bilik terus meluru ke arah Hana. Wajahnya pucat. "Hana... kau, kau dah fikir masak-masak? Peluang kau untuk hidup 50/50 je. Kemungkinan operation tu berjaya dan kemungkinan jugak operation tu tak berjaya"

Hana memandang wajah Sehun, "kan aku dah cakap aku ready untuk hadap semua ni!" Dia mengesat air matanya yang menitis, "mama, papa pergi sign borang tu untuk Hana.. jebal..." rayu Hana.

"Tapi Hana..." 

"Papa... wae? Kenapa nak kena berfikir secara negatif? Ingatlah papa, masih ada 50% operation tu berjaya so why you guys must think like that? Nyawa Hana bukan terletak kat tangan doktor!" ceramah Hana. Dia memandang wajah Sehun, Encik Kim dan Puan Kim bersilih ganti.

Puan Kim memandang wajah Encik Kim. Cuba meminta kepastian. Perlahan-lahan kepala Encik Kim mengangguk. Encik Kim menarik tangan Puan Kim dan menuju ke bilik Doktor Jae.

Kini tinggallah mereka bertiga di dalam bilik rawatan tersebut. Rakan-rakannya yang lain sudah pulang sejak 30 minit yang lalu. Hana mengeluh perlahan.

"Hun.. kalau aku mati..." Belum sempat Hana ingin menghabiskan kata-kata, jari Sehun sudah berada di bibirnya. 

"Aku tak nak dengar perkataan macam tu Hana.. aku tak nak kehilangan kau.. aku sayang kau tau tak?" kata Sehun perlahan.

"Kalau aku mati pun aku tak kisah Hun.. hati aku dah hancur.. punah!" ujar Hana. Dikesatnya air mata yang tumpah.

"Hana.." ujar Luhan yang sedari tadi hanya mendiamkan diri.

Sehun memandang wajah Hana dan Luhan. Dia kemudian beredar dari bilik rawatan Hana. Kini tinggal Hana dan Luhan di dalam bilik tersebut. 30 saat telah berlalu. Masing-masing mendiamkan diri.

"Hana.. oppa.." 

"Kenapa awak buat saya camni Luhan? Dah berapa lama awak curang dengan saya?!" Hana memotong percakapan Luhan.

"Dekat 6 bulan.. oppa mintak maaf Hana.. Tolonglah maafkan oppa," kata Luhan perlahan. Dia mencapai tangan Hana. Tapi Hana menepis.

"Belum tentu saya dapat maafkan awak! Cinta pertama saya berakhir dengan kekecewaan Luhan.. saya percayakan awak tapi kenapa awak balas macam ni," kata Hana. Air matanya menderu laju turun di pipinya.

Luhan cuba untuk memeluk tubuh Hana tapi Hana menolak badan Luhan sehingga Luhan terjatuh dari katil. Biarpun pinggang Luhan sakit tapi dia buat tak endah. Hati Hana lebih sakit dari pinggangnya itu.

Tiba-tiba Hana memegang kepalanya. "Argh..."

Luhan terus meluru ke arah Hana. "Hana wae? Wae?" 

Sehun terus meluru masuk ke dalam bilik setelah mendengar Hana menjerit. "Hyung buat apa ni?!" marah Sehun kepada Luhan.

"Aniyo.. hyung tak buat pape pun," kata Luhan. Wajahnya pucat. "Hana.. awak okay tak?" 

"Keluar Luhan! Saya tak nak nengok muka awak! Awak keluar!!" jerit Hana.

Perlahan-lahan Luhan berundur. Dia kemudian meninggalkan bilik rawatan Hana.

 

 

 

SM University Seoul...

 

Xiumin menunggu seseorang di cafe. Dia mengerling jam di tangannya. Haih dah lebih 15 minit.. mana minah ni? Dasar tak punctual! Cuba jadi macam aku ni ikut budaya orang Jepun. Datang 15 minit awal sebelum waktu berjanji. Xiumin membebel dalam hati. Menyempat pulak si Xiumin ni puji diri dia.

"Xiumin.." tegur seseorang.

"Hah Gyuri! Kau ni memang tak reti punctual ke? Naik berjanggut aku tunggu kau kat sini.. harap je perempuan. Lain kali cuba datang awal," bebel Xiumin sebaik Gyuri duduk di hadapannya.

Gyuri tersengih, "alah yang you nak bebel ni kenapa? Takyahlah marah I sangat.." 

Xiumin merengus, "ada apa kau nak jumpa aku? Cepat sikit bagitahu.. aku takde masa nak duduk kat cafe ni lama-lama dengan kau.. takut Luhan nampak pulak,"

"Luhan absent today, dia pergi hospital" ringkas Gyuri memberitahu.

"Why?" wajah Xiumin penuh dengan tanda tanya.

"Hana masuk hospital.." kata Gyuri. Wajahnya tenang bila berkata.

Mata Xiumin membuntang. "What? Why? When?"

"Yes Hana masuk hospital. Why? Sebab I nak langgar dia tapi sasaran I tak mengena pulak dekat dia. When? Lepas I langgar dia terus I dapat berita dari Baekhyun yang Hana dah masuk hospital.. dan nasib dia betul-betul malang.. you nak tau tak apa yang malangnya? Hana disahkan menghidap kanser otak tahap 1! Hahahaha kesiannya budak tu, I simpati.." Gyuri ketawa sekali lagi.

Manakala Xiumin tersentak. "Apa kena dengan kau ni Gyuri? Kau dah gila ke?"

"Ye memang I gila. I gilakan Luhan.. you tau tak yang Luhan belum break dengan Hana? Salah ke Xiumin I nak Luhan jadi milik I sorang je. Salah ke?" Air matanya menitis. Tak lama kemudian Gyuri tertawa.

Xiumin yang melihat naik seram dibuatnya. Perempuan ni betul-betul gila hagaknya. Nasib aku tak buka cerita pasal ganjaran yang Gyuri janjikan dulu kalau tak... kena pancung agaknya kepala aku. Nasib keadaan appa dah beransur pulih takdelah aku asyik nak contact perempuan gila ni.

"Dahlah aku nak blah ni," Xiumin terus meninggalkan Gyuri keseorangan. 

Rahsia kau berada dalam tangan aku sekarang ni Gyuri!

 

 

 

2 hari telah berlalu...

 

Hari pembedahan telah pun tiba. Hana lengkap dengan pakaian hospital. Badannya dibaringkan. Matanya tidak lepas memandang syilling bilik rawatannya. Lagi 20 minit dia akan memasuki dewan bedah.

Mama dan papanya sentiasa di sisi. Sehun turut ada memberi sokongan. Mummy dan daddy Luhan turut serta. Ya, family Sehun dan Luhan memang dah lama kenal dengan Hana. Malah mereka memang rapat. Dan apabila Puan Oh dan Encik Oh dapat tahu Hana masuk hospital, mereka amat terkejut.

Luhan duduk di sudut bilik. Dia meraup wajahnya. Hana jangan tinggalkan oppa.. Oppa tak sedia untuk kehilangan Hana...

"Mama, papa... maafkan segala kesalahan Hana selama Hana hidup," kata Hana memecahkan kebisuan suasana. Encik Kim dan Puan Kim menangis tatkala Hana berkata sebegitu.

Sehun terasa air matanya tumpah bila berdepan gadis tersebut. Hana memandang ke arah Sehun. Dia tertawa.

"Yah Oh Sehun! Takyah menangislah.. buruk betul rupa kau bila nangis.. hahahaha" 

Sehun tertawa kecil kemudian dia menundukkan wajahnya. 

20 minit berlalu...

Nurse yang bertugas menolak katil Hana menuju ke dewan bedah. Sehun, Luhan, mama dan papanya serta Encik Oh dan Puan Oh mengiringi pemergian Hana ke dewan bedah.

Tiba di depan pintu dewan bedah Sehun berlari mendapatkan Hana dan katil yang ditolak oleh nurse tadi terhenti.

Hana memandang wajah Sehun, "wae?"

"Hana.. Hana aku nak kau tau yang aku sayangkan kau.. tolonglah Hana, aku mintak kau bertahan.." kata Sehun tersekat-sekat. Air matanya menitis. Dia mengenggam dengan erat tangan Hana.

Hana tersenyum dia mengesat air mata yang jatuh di pipi Sehun, "aku pun sayangkan kau Sehun," genggaman tangan Sehun dieratkan.

"Maaf Encik.. kami terpaksa bawa pesakit masuk ke dalam dewan bedah sekarang.." kata nurse yang bertugas itu. Mereka terus menolak katil Hana.

Genggaman tangan Sehun dan Hana perlahan-lahan terlerai. Sehun memandang Hana yang telah masuk ke dalam dewan bedah itu. Perlahan-lahan dia jatuh terduduk, "aku cintakan kau Kim Hana..." bisik Sehun.

Luhan menyandarkan tubuhnya di dinding. Tuhan... Selamatkanlah Hana!

Manakala Hana yang berada di dalam dewan bedah itu di bawa ke sudut yang penuh dengan gunting dan pisau. Doktor Jae menghidupkan lampu dan cahaya itu benar-benar silau. Hana memejamkan matanya. Di mulutnya sudah memakai penutup yang terus menggabungkannya dengan oksigen. Tangannya terasa perit. Dia membuka matanya walaupun cahaya itu menyilaukan matanya. Tiba-tiba matanya mengantuk.

Dirinya terasa berada di awang-awangan. Akhirnya dunianya menjadi kelam. Dia langsung tak sedar apa yang terjadi di sekelilingnya.

 

 

 

To be continue....

 

(A/N) Annyeonghaseyoooooooo

Hi another update! Yehet! Thank you kepada subscribers baru *bow*

Saya akan update lagi okay? Kbabaiii! Annyeongggg~

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
fna_shn
Maaf kalau ff saya ade persamaan antara korang punya ff. Mungkin kite mempunyai buah fikiran yang sama. Err hehe, ok bai!

Comments

You must be logged in to comment
youngminbfminwoo
#1
Chapter 24: I ❤your storyyyy
Dragneel09 #2
Hai awak.... blh x tag kan malay sahaja...Supaya nanti ramai yg perasn cerita ni...^^
_fs_abby
#3
Chapter 23: kalau aku jdi c hana nii, mmg aku x balik2 kat luhan nii. aku cuma dh serik kene mkn hti selalu, dhlaa die prnh curng. mak aaaih
_fs_abby
#4
Chapter 21: saya jumpa hrinii, dh abis semua chapter saya dh bace, hahaha, update lgi yee! saya suka sangat!
youngminbfminwoo
#5
Chapter 17: cantiklah poster! I love it! Boleh tolong ajarkan cara nak buatnya??? hehehe.... Saya suka sangat dengan cerita awak!
parkyura98
#6
Chapter 17: baiknya...sehun....rasa cam jatuh cinta pulak ngan dia
XD
farahayusofea #7
Chapter 13: Ni je ker cerita ye??? Mane penamat nye? Ending??
youngminbfminwoo
#8
Chapter 9: fighting! buat banyak chapter lagi, saya tunggu!
layna_ #9
Chapter 9: Eonni!! Wahhhh well done..
youngminbfminwoo
#10
Chapter 8: update soon! daebak1!