E P I L O G

H U J A N
Please Subscribe to read the full chapter
Hujan.
EPILOG BGM : BAEKHYUN - BEAUTIFUL (MUSIC BOX VERSION)

“Jadi macam tulah macam mana appa boleh kenal dengan omma kamu.” Bibir Kyungsoo melakar senyuman tenang sambil dia mengusap rambut si anak kecil yang khusyuk mendengar cerita lama. Perbuatan si ayah turut menghadirkan senyuman sama pada si pemerhati yang duduk bersila bersama di ruang tamu; Luhan dan Chanyeol.

“Appa, hujan dah turun!” Si anak kecil memeluk leher si ayah sambil menunjuk ke arah pintu kaca. Bunyi hujan menyirami bumi kedengaran memenuhi isi rumah itu. “Mesti omma pun rindukan appa kan?”

Luhan menunduk seketika dengan baki senyuman yang menawar sebelum kembali memandang si anak kecil.

“Mestilah.. Sebab appa selalu rindukan omma.”

“Haesoo pun rindukan omma jugak!” Makin erat dia memeluk leher si ayah yang juga mendakap tubuh genitnya.

“Habis, Lu-ge dan Pakcik Chanyeol ni Haesoo tak rindu ke?” Luhan mula mengusik, enggan suasana berubah menjadi sugul. Hanya ingin biarkan ia menjadi malam yang tenang.

“Pakcik?” Suara menyoal Chanyeol Luhan endahkan.

“Setiap hari tau kami berdua datang teman Haesoo bermain. Masih tak rindu kami ke?” Perhatian Luhan hanya pada si anak kecil.

“Haesoo pun rindukan pakcik!”

Luhan dan Chanyeol serentak mendepakan tangan dan sempat menolak lengan sesama sendiri, sebelum Haesoo memeluk kedua-dua manusia itu.

“Aku nak pergi masak makan malam kejap.” gumam Kyungsoo yang sudah bangun dan menuju ke dapur. Dua pakcik itu hanya mengangguk dan mengajak Haesoo bermain dengan permainan-permainan yang tak terkira jumlahnya.

 

Kyungsoo sedang memasak kuah spaghetti di dalam kuali leper tatkala suara anak perempuannya yang girang tertawa diikuti suara lelaki garau meletus di ruang tamu. Kyungsoo berpaling dan menjenguk dengan senyuman di bibirnya.

“Appa!” Haesoo berlari ke arah Kyungsoo lalu memeluk kakinya. Dia cuba menyorokkan badan genitnya di sebalik kaki si ayah.

“Pakcik dah dapat kamu!” Chanyeol mengagah si anak kecil itu lagi lalu kembali meledakkan ketawa girangnya. Kyungsoo juga turut tersengih.

“Haesoonie, appa kamu nak masak tu, mari main dengan Lu-ge kat sofa ni!” Pintaan Luhan dari ruang tamu segera si anak kecil itu turutkan. Dengan pantas, dia berlari diekori Chanyeol yang berjalan itik dengan payahnya di belakang .

Kyungsoo menggeleng kecil sebelum menyambung perbuatannya.

 

Usai selesai makan malam, Haesoo beria untuk membantu Kyungsoo mengemaskan meja dengan membawa pinggan ke da

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
kuchens
(HJN) bonus pt 2 akan ada nanti. maybe xP

Comments

You must be logged in to comment
taenovella
#1
Bestnyaaa! Comel betul hubungan Haera dgn Kyungsoo. Betul pendapat author-nim tu, watak Kyungsoo mmg sesuai dlm cerita ni
seuteoko #2
Chapter 13: awak!!!knape ff awak best sgt??huhuhu...menangis baca...dh lah D.O ni bias saya..awak,nanti awak buatlah fanfic D.O lagi yee...saya setia membaca..ehehhe...btw..congrats for the ff n keep fighting to make many ff that are daebakk like this..
MeikoM01 #3
Chapter 13: Baekhyun... wrong timing
MeikoM01 #4
Chapter 11: T_T how can you write so beautifully? I'm touched
starlightkim_
#5
Chapter 13: Barulah saya tahu kenapa haera bersikap sedemikian pada kyungsoo..tapi chapter ni sedih..entah-entah haesoo dengan baekhyun tak??
Park_Rafa88
#6
Omooo! Saya berperang dengan emosi baca ff ni! Playlist pula asyik main lagu ballad sampai je lagu For You terus ahhh! Apapun tahniah awak berjaya buat saya gila dengan ff D.O untuk pertama kalinya dan saya baca ff ni as permulaan kepada ff D.O yg lain who knows right? Dan lagi selali a good story eventhought saya agak keliru tapi its ok saya faham dan tahniah! Hope dapat baca ff yg lain especially Luhaeeennn! Saya ada utk awak tak payah tunggu mak Haera carikan ahahaha~ Author-nim fighting! *Panjang pula komen ><*
MeikoM01 #7
Chapter 1: Nice start. I think I can handle this
lugege_
#8
Chapter 12: Kenapa sedih sgtttttt? Haera meninggal sebab apa? Buat lah bonus part 2 please hehe