positif

Love Child [malay]
Please Subscribe to read the full chapter

"honey, breakfast ready!" sepantas kilat Haewon membersihkan sinki yang dipenuhi 5 batang 'pregnancy test', semuanya di campak ke dalam tong sampah. Tapi sesaat kemudian dia mengubah fikiran, kerana takut jika objek itu ditemui oleh ahli keluarganya, Haewon mengutipnya kembali dan di kumpulkan dalam satu plastik hitam untuk dibuang jauh.

 

"okay ma, be there in 10 minutes!" airmata di kesat tetapi matanya tetap nampak sembap, mungkin alasan kekurangan tidur boleh di gunakan jika ditanya. Namun kekeringan pipinya tidak bertahan lama, pabila ianya sekali lagi dilembapi airmata, mengenangkan nasib yang menimpa dirinya ketika itu. Lu Haewon baru sahaja berusia 20 tahun, pelajar jurusan bahasa Korea tahun kedua dan kini disyaki mengandung. Haewon sudah dapat membayangkan kekecewaan terpancar diwajah pada setiap seorang ahli keluarganya. Semua perancangan hidupnya selama ini hancur musnah, apabila melihat dua garisan berwarna merah muncul pada setiap batang 'pregnancy test' yang digunakan, seakan mengejek Haewon.

 

"i dont want this!" gadis kacukan China-Korea itu menepuk perutnya berkali kali, melepaskan kemarahannya pada ketulan daging yang mula membesar di dalamnya.

 

__________

 

"good morning honey...omo whats wrong? are you okay?" Haewon pantas membetulkan ekspresi mukanya, mula menghasilkan senyuman walaupun pahit. Nampaknya solekannya tidak dapat menutup kesembapan wajahnya dan menyebabkan kerisauan seorang ibu.

 

"Haewon okay ma...tadi tergelincir kat tandas and you know how i am when something like that happened right?" Puan Lu tersenyum bila mengenang sikap anak perempuannya itu, hanya dengan satu gigitan nyamuk sahaja, gadis itu akan menangis teresak esak selagi tidak di pujuk.

 

"lain kali hati hati, nanti mama bersihkan lantai tandas tu. Dah, sarapan cepat, papa dah tunggu kat depan tu." Haewon langsung tidak berselera, ditambah pula tekaknya kebelakangan ini sentiasa berasa loya pada waktu pagi. Bagaimanapun akhirnya, Haewon terpaksa juga menyumbat mulutnya sepotong sandwich telur kerana tidak mahu mensia-siakan penat lelah ibunya menyediakan sarapan. Tetapi selepas dua kali gigitan, Haewon bergegas lari ke sinki dan

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
adhimaluanu #1
Chapter 1: MAY I GET ENGLISH
starlightkim_
#2
Chapter 12: Kalaulah kai tahu hal sebenar,macamanalah agaknya?sehun jumpa mak dan ayah haewon?diaorg ni sweetlah..hope for more update
starlightkim_
#3
Chapter 11: Ppali update!!
starlightkim_
#4
Chapter 10: Omo...siannya dahye..hope luhan tak buat apa2 kat sehun
starlightkim_
#5
Chapter 8: Sehun..baik betul hati kau kan??sanggup kau mengaku yang kandungan haewon tu anak kau??hmm..walau apapun..update soon
SeyoonExoBts #6
Chapter 6: best..palli update...
starlightkim_
#7
Chapter 6: Biarlah haewon kahwin dengan sehun aje..diaorg ni nampak sepadan
lugege_
#8
Chapter 6: Harap Sehun kahwin ngan Haewon huhu
starlightkim_
#9
Chapter 5: Update soon authornim..best sangat..