Still a secret

Love Child [malay]
Please Subscribe to read the full chapter

"No matter what you say, the answer is still NO!" Pn Lu menegaskan pendiriannya, alasan yang di berikan tidak memuaskan hatinya. Anak perempuannya terlalu muda dan tidak berpengalaman, selama ini dialah yang menguruskan segala keperluan hidupnya.

 

"Please ma~" Haewon merayu, keputusannya mahu berdikari, ditolak mentah oleh ibunya. Manakala ayahnya pula, mendiamkan diri, hanya membiarkan isterinya melemparkan beribu alasan kenapa anak perempuannya itu tidak boleh tinggal jauh darinya.

 

"No!, Mr Lu say something!" Setelah setengah jam bertelagah bersama anaknya, barulah si ayah diberi peluang untuk bercakap.

 

"Wonnie, do you really wanna do this?" Haewon mengangguk laju, matanya bertukar pandang diantara ibu dan ayahnya. Yang lelaki tersenyum manis, yang perempuan berpeluk tubuh, masih berkeras dengan keputusannya.

 

"Dont liste.." Mr Lu memandang isterinya, tanpa bersuara, hanya sekadar menggunakan renungan mata, Pn Lu tidak lagi berani bersuara. Bukan disebabkan takut, tetapi kerana rasa hormat sebagai ketua keluarga.

 

"Okay, tapi mama dengan papa tak nak masuk campur dalam hal ni. Do everything yourself" pada mulanya Haewon teragak agak, dirinya tidak memiliki sumber kewangan yang mencukupi tetapi masalah itu boleh difikirkan kemudian hari. Jadi selepas berfikir sejenak, Haewon memeluk kedua orang tuanya, berterima kasih dan berjanji tidak akan menyusahkan mereka

 

_________

 

"Tell me again, why are we doing this?" Masuk kali itu, sudah 15 kali Dahye mengutarakan soalan yang sama. Kedua tanganya sudah lenguh, sudah hampir tiga jam dia mengangkat kotak dari stor dan menyusun barang di rak yang kosong. Haewon pula bernasib lebih baik berbanding Dahye, dia ditugaskan mengira stok barangan, mengisi borang order dan menelefon pembekal, kurang menggunakan tenaga, lebih menggunakan kecekapan otak. Namun memandangkan tugasnya sudah selesaikan cepat, tuan kedai mengarahnya supaya membantu Dahye pula, sehingga tamat shif pada hari itu.

 

"Because you love me and i need the money.." Haewon bertukar posisi daripada melutut di lantai, kepada berdiri pula, mengisi botol botol syampu pelbagai jenama pada rak yang paling atas. Dahye juga melakukan perkara yang sama tetapi pergerakkannya terhenti secara tiba, kelihatan tidak ubah seperti patung.

 

"Hye-yah, janganlah main main. Cepatlah buat kerja!" Haewon dapat mengesan satu pergerakkan di sebalik rak dihadapannya, bila dia mengalih pandangannya kesitu, di sebalik celahan botol botol perapi rambut, Haewon nampak belakang badan seorang lelaki berjalan menyusuri lorong. Sesuatu yang normal, tidak apa yang pelik. Yang aneh cuma kawan baiknya, setelah tubuhnya di goncang berkali kali, akhirnya sistem tubuh gadis itu berfungsi semula. Tetapi mulutnya terkumat kamit tanpa mengeluarkan sebarang suara. Malas Haewon melayannya, tangannya kembali laju membuat kerja, takut dipecat oleh pengurus kedai jika dia tidak melakukan sebarang pergerakan yang produktif.

 

"Oh Sehun's here" kepala Haewon berpaling memandang Dahye bila mendengar nama 'teman lelaki'nya di sebut.

 

"And he looking at me, straight in the eyes..wahhhh!!" Dahye melompat kegembiraan, salah satu impiannya akhirnya sudah tercapai, anak mata Sehun yang berwarna coklat ke hitaman memberikan semangat baru untuknya hidup di dunia yang penuh pancaroba ini.

 

"Dahye! Haewon! Pejabat saya sekarang!" 

 

____________

 

"I think im in love~" mata Dahye ber

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
adhimaluanu #1
Chapter 1: MAY I GET ENGLISH
starlightkim_
#2
Chapter 12: Kalaulah kai tahu hal sebenar,macamanalah agaknya?sehun jumpa mak dan ayah haewon?diaorg ni sweetlah..hope for more update
starlightkim_
#3
Chapter 11: Ppali update!!
starlightkim_
#4
Chapter 10: Omo...siannya dahye..hope luhan tak buat apa2 kat sehun
starlightkim_
#5
Chapter 8: Sehun..baik betul hati kau kan??sanggup kau mengaku yang kandungan haewon tu anak kau??hmm..walau apapun..update soon
SeyoonExoBts #6
Chapter 6: best..palli update...
starlightkim_
#7
Chapter 6: Biarlah haewon kahwin dengan sehun aje..diaorg ni nampak sepadan
lugege_
#8
Chapter 6: Harap Sehun kahwin ngan Haewon huhu
starlightkim_
#9
Chapter 5: Update soon authornim..best sangat..