Monster

Love Child [malay]
Please Subscribe to read the full chapter

"Who are we waiting for?" Telefon pintar di tangannya terlepas dari pegangan, menghasilkan bunyi apabila menyentuh permukaan lantai.

 

"Jongin?!" Sehun memandang sekeliling sebelum menetapkan pandangannya pada Kai. Sahabat baiknya itu hanya sekadar mengangkat bahunya sebelum memanggil pelayan untuk mengambil ordernya.

 

"Kau taknak phone tu ke ?" Kai berkata, setelah mendapati Sehun masih melopong melihatnya. Reaksi Sehun itu menimbulkan lebih banyak tanda tanya. Membuatkan rasa ingin tahu membuak buak dalam diri Kai.

 

"Kau buat apa kat sini?" Sehun cuba bersikap seperti biasa, tapi rasa cemas tetap ada, memandangkan bila bila masa sahaja Haewon dan abangnya akan tiba. Adanya Kai di sini akan memburukkan lagi keadaan.

 

"Nak jumpa girlfriend misteri kau tu.." senyuman sinis menghiasi wajah Kai, nampak bongkak bersilang kaki, matanya tajam merenung Sehun, menanti reaksi darinya.

 

"You will...someday..not now, so can you leave?" Sehun tidak bermaksud untuk bersikap dingin, tapi dia terpaksa. Terlalu banyak persoalan yang akan timbul jika Kai ada ketika perjumpaan itu berlangsung. Sehun sudah cukup resah, dia tidak perlukan Kai untuk menambah masalah yang sudah sedia ada.

 

"Aku kawan baik kau, aku berhak tau perempuan jenis apa yang kau dating, bukan dari rumours bodoh. She could be a that after your money" selamba sahaja Kai berkata, sedikit pun tidak timbul rasa bersalah menuduh seseorang tanpa usul periksa. Bagi Kai, semua perempuan yang mendekati mereka hanya mahukan kepopularitian dan duit mereka sahaja.

 

"I dont want to deal with you right now Jongin..just leave. And by the way, she's not a . Im not like you, sleep with everything that move." Tidak seperti Kai, Sehun rasa bersalah berbicara sebegitu, walaupun sememangnya apa yang baru sahaja dia katakan adalah satu kenyataan. Kai memang perlu diberi peringatan, bukan semua orang berperangai sepertinya. Disebabkan sering melakukan perkara tidak bermoral, menyebabkan seorang gadis tidak berdosa menjadi mangsa, menanggung derita seorang diri.

 

"Thats what you think of me all this time huh? Well congrat Sehun, i hope guys are happy!" Bunyi seretan kerusi mencemar pendengaran, Kai bangun. Sehun langsung tidak memberi sebarang reaksi, matanya tertumpu pada skrin iphone sebelum kembali memandang Kai.

 

"I'll talk to you later" Kai tersenyum sinis mendengar kata kata Sehun itu sebelum dia berjalan menuju ke pintu keluar.

 

" off!" Kai menyumpah apabila tersinggul bahu dengan seseorang dan manusia itu langsung tidak meminta maaf kepadanya. Terus meluru kearah Sehun dan menumbuk rakan baiknya itu.

 

_______

 

"That is for taking my sister's innocent!" Sehun mengerang kesakitan, terduduk di lantai apabila diserang tanpa diduga. Dari apa yang lelaki itu katakan, tahulah Sehun itu adalah abang kepada Haewon.

 

"And this fo-" Secara automatik Sehun memejamkan mata, menanti satu lagi impak yang bakal menyentuh kulitnya.

 

"What the-" sesuatu menhempap tubuhnya, menyebabkan badannya kini terbaring di lantai. Sehun terus membuka mata dan mendapati abang kepada Haewon berada di atas tubuhnya. Sehun keliru dengan apa yang sedang berlaku, kenapa lelaki itu tersungkur secara tiba tiba. Tapi tanpa Sehun sempat berbuat apa, abang kepada Haewon bingkas bangun.

 

"Son of bi-" Sehun terus melindungi wajahnya di sebalik lengan, tapi tiada apa yang berlaku.

 

"Ge!" Suara seorang gadis menyedarkan Sehun dan mendapati dua orang lelaki sedang bergelut, cuba mencedera lawannya.

 

"Jongin!" Sehun terus meluru kearah mereka.

 

"Stay away!" Sehun memberi arahan kepada Haewon, takut kekecohan itu akan mencederakannya. Haewon berdiri jauh dari mereka bertiga, mengeletar tanpa kawalan. Sehun ingin menenangkannya tapi adalah lebih penting bagi Sehun meleraikan pergelutan tersebut. Pertelingkahan itu telah menarik perhatian pelanggan yang lain dan bila bila masa sahaja pengurus Cafe boleh menghubungi pihak berkuasa jika masalah ini tidak ditangani dengan segera.

 

Sehun menarik kolar baju abang Haewon, berkesan membuatkan lelaki itu hilang keseimbangan diri, sekaligus menyebabkannya terduduk di lantai. Tapi Kai cuba mengambil peluang itu dengan menerpa kearahnya, namun sempat dihalang oleh Sehun. Secara tidak sengaja Kai telah mencederakan rakan baiknya itu apabila penumbuknya hinggap di perut Sehun.

 

"KAI, LEAVE NOW!" Kai tergamam, tidak menyangka sahabat baiknya sejak kecil menyebelahi orang asing, bukan dirinya. Lagipun lelaki itu yang mulakan dulu, menyerang Sehun secara tiba tiba. Bukan salah Kai, dia hanya cuba melindungi Sehun.

 

"Sehun..ni semua sa-" jelingan mata Kai matikan suara Haewon. Nampak jelas api kebencian menyala dalam diri Kai, membakar keyakinan Haewon. Lemah kakinya dirasakan, aura Kai sangat menakutkan.

 

"KAI! LEAVE!" Sehun bersuara sekali lagi bila merasakan tubuh lelaki yang dia cuba lindungi daripada Kai mula bergerak.

 

Kai membetul penampilannya, ekspresi wajah tetap tidak berubah. Dia memandang Sehun buat kali terakhir sebelum bergerak keluar meninggalkan Cafe tersebut. Sehun bingkas bangun dan mengambil jalan yang sama seperti Kai, bukan mahu melarikan diri, cuma mahu memastikan Kai selamat meninggalkan perkarangan Cafe tersebut.

 

'Im sor

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
adhimaluanu #1
Chapter 1: MAY I GET ENGLISH
starlightkim_
#2
Chapter 12: Kalaulah kai tahu hal sebenar,macamanalah agaknya?sehun jumpa mak dan ayah haewon?diaorg ni sweetlah..hope for more update
starlightkim_
#3
Chapter 11: Ppali update!!
starlightkim_
#4
Chapter 10: Omo...siannya dahye..hope luhan tak buat apa2 kat sehun
starlightkim_
#5
Chapter 8: Sehun..baik betul hati kau kan??sanggup kau mengaku yang kandungan haewon tu anak kau??hmm..walau apapun..update soon
SeyoonExoBts #6
Chapter 6: best..palli update...
starlightkim_
#7
Chapter 6: Biarlah haewon kahwin dengan sehun aje..diaorg ni nampak sepadan
lugege_
#8
Chapter 6: Harap Sehun kahwin ngan Haewon huhu
starlightkim_
#9
Chapter 5: Update soon authornim..best sangat..