Prolog

Hey, Princess !
Please Subscribe to read the full chapter

Prolog 

 

Ke hadapan Kim Yoora a.k.a Rara a.k.a PRINCESS,

 

Pernah dengar ayat ni?

“Hidup umpama roda. Kadang-kadang kita di atas dan kadang-kadang kita di bawah.”

Heh ! Betul la tu. Memang kehidupan kita macam roda. Sehari-hari, ia akan berputar selagi mana kita masih bernafas dan bernyawa. Bila ia akan ke atas? Dan bila masa pula dia nak ke bawah? Kita sendiri tak akan tahu benda tu.

Jadi,

Bila kita rasa kita berada di atas maka jangan sombong dan bongkak dan bila kita terasa yang kita berada di bawah, berusahalah ! Berusaha untuk naik semula ke atas dan jangan biar kita terus berhenti dan berada di bawah selamanya.

Faham maksud aku? Hahaha ! Aku sendiri pun tak faham. Okay ! Aku mengaku. Ayat atas tu aku copy dari buku. Tapi…aku tau ayat tu ada mesej yang bermakna. Bermakna untuk kau dan jugak untuk aku.

Rara,

Hidup ni memang banyak cabaran. Kau kena tempuhi semuanya dengan kuat dan cekal. Tak syok la kalau hidup ni mendatar saja kan? Kau akan mati dengan sia-sia kalau macam tu. Haha! Kau kena ingat, di setiap hujan pasti akan ada pelangi di penghujungnya. Macam tu jugak dengan kehidupan kita.

Mak aku pernah pesan,

Kita kena belajar dari pengalaman. Belajar dari kesusahan. Belajar dari kegagalan. Belajar dari kepayahan. Belajar dari penderitaan dan belajar dari kesilapan kita. Semua tu yang mematangkan kit

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Shadow_warriorangel #1
Chapter 24: Re-read... Rindulah cerita ni TT
kingbeta
#2
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
Chanyeol_Park02 #3
Chapter 24: uyai lama tunggu uhukhuk. BESTNYA HIDUP RARA DIKELILINGI LELAKI HENSEM OMAIGOWD jeonghan hensem gila dah potong rambut ni aikennot T T. hewhew tak pernah mengecewakan update author ni. jjang !
RajaSyafiqah2806
#4
<3 <3 <3
Shadow_warriorangel #5
Chapter 24: Kena la Seungcheol kwn dengan won.. dua² mulut puaka xD sesedap dia je gelar jeonghan macam².. oh.. lupa.. maybe dia frust selepas di'abg tiri'kan adik² sendiri.. tu yang dia dok kutuk 'unnie' rara.. Hot la pulak unnie rara tu lps potong rambut xD lama bebeno tunggu authornim update.. sy smpi lupa dah jalan cerita mcm mna xD kena lah baca semula dari chapter 1..
lilylunalove
#6
Chapter 24: Ya Tohannn lama bebenor saya tunggu cerita ni diupdate dan akhirnyaaaaa! Happy gila bila nampak noti Hey! Princess telah diupdate hehehe.
Em authornim, bogoshippeoseo! XD

Rindu jugak dengan Seungcheol yang kecoh, uri Princess Rara dan yang terbaru Rapunzel iklan syampu rambut :3

Kekekeke saya team Myungho! XDDD
starlightkim_
#7
Chapter 23: Ah,sudah.asal sowon ni kena muncul sekarang?masa mereka tengah happy?by the way,comel gile seungcheol dengan rara.haha,sempat lagi suruh basuh pinggan lepas berdrama?muka jun tu tak boleh blah.kelakarXD
k-hope
#8
Chapter 23: Mmg rindu dgn wonu..rindu sgt ..haih
Shadow_warriorangel #9
Chapter 23: Tak habis² dengan perangai teruk dia seungcheol ni la.. Mula² rasa terharu baca.. Tetiba gelak lps nampak Jun xD terbaek mula tu xD