Bab 11

Hey, Princess !
Please Subscribe to read the full chapter

BAB 11

 

“Siapa ni Seungcheol?”

Mata Sowon tertumpu pada susuk tubuh genit seseorang yang berdiri tak jauh dari mereka berdua. Kelihatan Seungcheol sedang merenung gadis cantik itu tanpa berkelip dan hati perempuannya seakan terusik. Mungkin cemburukan pandangan kekasihnya ke arah gadis asing di depan mereka itu.

Seungcheol terkedu. Kehadiran Rara yang sedang memandangnya bersama Sowon buat dia jadi serba tak kena. Rasa segannya pada Rara semalam masih belum hilang dan kini bertambah pula. Pasti Rara nampak adegan mesra dia dengan Sowon tadi. Seungcheol jadi malu. Lagipun, dia sebenarnya risau kalau Sowon tahu yang Rara tinggal bersamanya sekarang ini. Dia langsung tak pernah cerita tentang Rara kepada Sowon. Dia takut kalau buah hatinya itu salah faham dan fikir yang bukan-bukan. Perempuan bukan boleh nak dijangka. Betul tak?

“Ntah. Aku pun tak kenal.” tipu Seungcheol kepada Sowon.

Rara berubah riak. Jawapan Seungcheol buat dia terasa. Namun, Rara cuba tayang muka biasanya. Seungcheol dijeling seketika. Lelaki itu menghadiahkan pandangan tajam seakan memberi isyarat supaya dia beredar. Rara bengang. Yang dia pun satu, dah tahu diri tu tak diundang tapi masih lagi degil nak terpacak depan lovey-dovey couple (lah sangat) ni.

 

“Rara !”

Tiba-tiba, ada satu suara yang melaung memanggil nama Rara dari belakang. Tiga manusia itu serentak memandang ke arah suara tersebut. Muncul seorang lelaki berambut panjang paras bahu mendekati Rara. Beg plastik sampah yang dipegang Rara dicapai lantas dibawanya dengan rela hati.

“Jom, aku tolong kau.” lelaki itu berkata sambil menayang senyum manis kepada Rara yang terpinga-pinga. Langsung dia tak mempedulikan Seungcheol dan Sowon yang memandang dengan muka yang bingung. Tambah-tambah lagi Sowon. Dari tadi dia dikejutkan dengan kehadiran orang –orang asing. Awalnya si blonde yang bergaya acah-acah mat salleh dan sekarang, si lelaki yang berambut ala-ala iklan syampu pulak? Dari mana datangnya? Wajah Seungcheol dicuri pandang. Dia yakin, lelaki itu tahu sesuatu. Dari kerutan-kerutan yang terlukis di dahi Seungcheol, Sowon pasti. Pasti yang kekasihnya itu ada menyimpan benda yang memang sengaja dia nak sorok.

“Kau kenal ke diorang?” Soal Jeonghan kepada Rara. Dia sengaja berpura-pura tak tahu walhal dia sudah kenal Seungcheol melalui intipannya selama ini. Tak nak la nampak obvious sangat kan? Lagipun perempuan di sebelah Seungcheol itu memang dia tak kenal. Mana la tahu watak penting jugak, dia mesti kena tahu. Supaya kerjanya jadi lebih mudah pada masa akan datang.

Rara mengerling Seungcheol seketika sebelum mencebik.

“Ntah. Aku pun tak kenal.” ayat balas dendam keluar dari mulut Rara. Dia memaut tangan Jeonghan untuk segera beredar dari situ. Jeonghan sekadar tersenyum sinis ke arah Seungcheol dan Sowon sambil menuruti langkah Rara.

“Takpe ke kau bawakkan sampah sarap yang BERAT NAK MATI NI?” soal Rara sambil sengaja menekankan tiga perkataan pada hujung ayatnya itu. Saja nak perli Seungcheol memandangkan lelaki itu merupakan orang yang bertanggungjawab buat dia lakukan kerja-kerja buang sampah sebegini.

“Takpe la. Takkan aku nak biarkan kau yang perempuan ni buat KERJA-KERJA BERAT macam ni kan?” Jeonghan pun tak nak kalah. Sempat juga dia tumpang sindir Seungcheol. Tak tahu la apa motifnya cuma Jeonghan nak sangat lelaki itu rasa sakit hati. Saat Rara memaut tangannya di depan Seungcheol tadi, Jeonghan dah rasakan kemenangannya. Senyum sinis masih tak hilang dari bibir.

Kalau tadi mata Rara yang naik berbulu melihat pasangan kekasih yang bermesra di depannya, kini giliran Seungcheol pula. Mukanya masam mencuka melihat gelagat Rara yang bajet gadis manis di depan lelaki berambut panjang yang dia sendiri tak kenal itu. Tak silap, lelaki itu la yang dia jumpa bersama Rara tempoh hari.

“Tch…Kau buat balik perangai kau, Rara?” getus hati Seungcheol geram. Kalau dah namanya Kim Yoora.  Selamanya memang Kim Yoora.  Takkan berubah !

 

 

“Kau dengan lelaki tadi tu kenapa? Ada masalah ke?” Jeonghan membuka mulutnya sambil memandang ke arah Rara yang dari tadi sibuk mengasingkan sampah untuk dikitar semula. Namun, apa yang Jeonghan perasan, gadis itu seakan mengelamun jauh memikirkan hal lain. Buktinya? Rara langsung tak perasan yang dia dah letakkan kertas ke dalam tong sampah yang dikhaskan untuk kaca. Maka, terpaksalah Jeonghan ambil semula kertas-kertas tersebut dan dibuang ke tong yang betul. Entah apa la yang ada dalam fikiran gadis itu, Jeonghan pun tak pasti.

“Cik Rara oii.” sekali lagi Jeonghan menegurnya bila soalan tadi tak berjawab.

“Huh? Apa?” Rara tersentak lantas menoleh memandang Jeonghan. Lelaki itu tayang muka hampa seraya menjulingkan mata ke atas. Penat pula sembang dengan si Rara ni. Macam cakap dengan tiang lampu.

“Sorry.”pendek saja Rara berkata bila dia sedar yang dia dah buat Jeonghan macam bercakap dengan tong kitar semula. Muka lelaki itu buat dia rasa serba salah.

“Kau ni selalu termenung la, Rara. Kenapa ya? Kau ada masalah ke?” soal Jeonghan lagi. Kali ni soalannya ditukar danlebih susah sehingga Rara menggigit hujung bibir. Hujung rambut blondenya dipintal-pintal seketika sambil cuba merangka jawapan untuk soalan itu.

Jeonghan menghela nafas perlahan. Bahu Rara ditepuk perlahan. Lambat betul nak tunggu jawapan cik adik sorang ni.

“Kim Yoora, kalau kau ada masalah, kau cakap je dengan aku. Mana tahu aku boleh tolong.” ujar Jeonghan buat Rara terkedu seketika.

“Betul ke kau boleh dengar semua masalah aku? Kau tak kisah ke?”

“Apasal pulak nak kisah? Kita kan kawan. Kalau kau tak nak kawan dengan aku, kita boleh jadi lebih dari kawan.” sengih Jeonghan penuh makna.

“What?” Rara terjerit sedikit tanda terkejut mendengar ayat pelik Jeonghan. Apa yang lebih dari kawan? Amboi, dia pun menggatal jugak rupanya. Rara mula menghadiahkan pandangan maut ke arah Jeonghan.

“I mean, lebih dari kawan tu macam adik-beradik la.” dalih Jeonghan sambil menggaru kepalanya yang terasa gatal tiba-tiba. Mungkin kutu sampah dah hinggap masuk kepala kot. Perlu ke salon nampaknya.

Rara diam seketika untuk cuba menghadam kata-kata Jeonghan.

“Maksudnya macam unnie-dongsaeng? Macam tu?”soal Rara naif bercampur teruja. Teruja ok. Ini pertama kali ada orang offer nak jadi adik-beradik dia. Maklumlah, selama ni tak ada sapa-sapa yang sudi nak jadi saudara mara sebab perangai bongkak Rara tu. Ini kali pertama.

Senyum Jeonghan kendur saat mendengar perkataan ‘unnie’ yang keluar dari mulut Rara. Adoyai budak ni. Jeonghan pun tak pasti nak label dia lembap atau sengaja nak melawak. Lantaklah, asalkan budak Rara ni bahagia.

Jeonghan mengangguk ke arah gadis itu.

“Kau anggap je la aku ni ‘unnie’ kau. Err…walaupun aku sebenarnya lelaki.” tutur Jeonghan kepada Rara. Sengih janggal ditayang saat perkataan ‘unnie’ disebut. Tak pernah langsung dia terfikir nak jadi kakak tapi tak apalah, demi Rara !

“Betul ni?” Rara buat muka teruja dan sekali lagi Jeonghan mengangguk.

“Yeay ! Aku dah ada unnie.”

“Apa-apa je la Kim Yoora.”

 

 

 

 

“Wuarghh !”

Myungho menguap luas sambil membaringkan tubuhnya di sebelah Seungkwan yang sedang meniarap menonton music show yang tertera di kaca televisyen usang rumah mereka. Rara pun tak lepaskan peluang untuk menonton sama. Persembahan kumpulan idol kegemaran Rara, GOT7 ditonton penuh khusyuk. Adik bongsu Seungcheol, Chan duduk bersila di sebelah Rara sambil menguyah biskut kering yang dianggapnya sebagai jajan.

“Hensemnya Mark…” gumam Rara tanpa sedar. Matanya sedari tadi memaku ke arah salah seorang ahli GOT7 bernama Mark yang dah menarik perhatian Rara sejak dari awal lagi.

“Hai Kak Rara, berangan apa tu?” Seungkwan menegur membuatkan Rara tersentak. Satu sengih ditayang ke arah adik Seungcheol itu sebelum kembali memandang GOT7 di kaca TV.

“Kalaulah Daddy kakak ada kat sini, mesti kakak dah boleh jumpa GOT7 depan-depan. Tak payah tengok kat TV macam ni. Seronoknya kalau boleh jumpa Mark.” Rara mula berangan-angan membuatkan Myungho, Chan dan Seungkwan saling berpandangan.

“Wow ! Daddy Kak Rara boleh bawak kakak jumpa GOT7 ke?” Seungkwan menyoal seakan teruja.

“Biar betul Kak? Diorang kan artis terkenal. Tak mungkin senang-senang je nak jumpa diorang.” Myungho pula menambah.

Rara tergelak sinis.

Please Subscribe to read the full chapter

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Shadow_warriorangel #1
Chapter 24: Re-read... Rindulah cerita ni TT
kingbeta
#2
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
Chanyeol_Park02 #3
Chapter 24: uyai lama tunggu uhukhuk. BESTNYA HIDUP RARA DIKELILINGI LELAKI HENSEM OMAIGOWD jeonghan hensem gila dah potong rambut ni aikennot T T. hewhew tak pernah mengecewakan update author ni. jjang !
RajaSyafiqah2806
#4
<3 <3 <3
Shadow_warriorangel #5
Chapter 24: Kena la Seungcheol kwn dengan won.. dua² mulut puaka xD sesedap dia je gelar jeonghan macam².. oh.. lupa.. maybe dia frust selepas di'abg tiri'kan adik² sendiri.. tu yang dia dok kutuk 'unnie' rara.. Hot la pulak unnie rara tu lps potong rambut xD lama bebeno tunggu authornim update.. sy smpi lupa dah jalan cerita mcm mna xD kena lah baca semula dari chapter 1..
lilylunalove
#6
Chapter 24: Ya Tohannn lama bebenor saya tunggu cerita ni diupdate dan akhirnyaaaaa! Happy gila bila nampak noti Hey! Princess telah diupdate hehehe.
Em authornim, bogoshippeoseo! XD

Rindu jugak dengan Seungcheol yang kecoh, uri Princess Rara dan yang terbaru Rapunzel iklan syampu rambut :3

Kekekeke saya team Myungho! XDDD
starlightkim_
#7
Chapter 23: Ah,sudah.asal sowon ni kena muncul sekarang?masa mereka tengah happy?by the way,comel gile seungcheol dengan rara.haha,sempat lagi suruh basuh pinggan lepas berdrama?muka jun tu tak boleh blah.kelakarXD
k-hope
#8
Chapter 23: Mmg rindu dgn wonu..rindu sgt ..haih
Shadow_warriorangel #9
Chapter 23: Tak habis² dengan perangai teruk dia seungcheol ni la.. Mula² rasa terharu baca.. Tetiba gelak lps nampak Jun xD terbaek mula tu xD