chapter 6

Puaka Serigala 88
Please Subscribe to read the full chapter

Minseok P.O.V

 

"AAAAHHHH!"

Dadaku naik turun dengan cepat seperti mengejar oksigen. Aku dapat rasa badanku banyak berpeluh dan menggigil. Aku masih terduduk di atas katil aku. Pada masa yang sama, mataku melilau sekeliling. Tiada sebarang bungkusan di dalam bilik ni. Keadaan sunyi seperti sediakala. Aku menarik nafas lega. Mujur itu cuma mimpi. Aku memandang tingkap dan ada kopi di atas meja. Wait,

 

Bukan ke baru sebentar tadi aku duduk di tepi tingkap sambil minum kopi, habis macam mana aku boleh tertidur kat atas katil ni?

 

 

Knock!Knock!Knock!

 

Degupan jantungku tiba-tiba berubah laju. Serentak bulu roma aku berdiri. Tiba tiba aku teringat mimpi yang aku alami sebentar tadi. Tak...tak mungkin benda yang sama bakal terjadi. Pintu diketuk semakin lama semakin kuat. Aku makin cuak!

 

 

"Weh Minseok! Bukak pintu ni!"

 

 

Suara nyaring Kai membuat aku tersentak seraya menarik nafas lega. Aku segera bangun dari katil dan melangkah laju ke arah pintu. Selepas aku membuka pintu, mataku membulat besar. Terlihat Kai bernafas tercungap-cungap. Wajahnya agak... pucat.

 

"Ke...kenapa ni?!" Aku bertanya cemas.

"Mr.Kibum...Mr.Kibum...dia..."

"Dia apa?!" aku mencelah.

 

Belum sempat Kai membuka mulut, mataku terpandang beberapa pelajar lain sedang berlari keluar dari bilik. Dan, ada juga di antara mereka sedang menjerit menyuruh mereka yang lain pergi ke sana. Seolah ada sesuatu yang terjadi di sana. Apahal ni?

Tanpa berfikir panjang, aku turut keluar mengikut jejak mereka berlari ke arah apa yang mereka maksudkan. Tak lama kemudian, langkahku berhenti. Aku terlihat dewan makan dipenuhi ramai budak-budak asrama. Pelajar perempuan tidak terkecuali. Riak wajah mereka seperti seseorang yang cemas dan keliru di mata aku. Kedengaran suara mereka seolah mendesak untuk tahu apa yang s

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Yana_xoxo
#1
Chapter 19: Kiranya, kyungsoo atau wifan yg puaka tu sebenarnya? hahaha menyeramkan betul ayat last kyungsoo tu... apapon cite authornim ni mmg terbaik tak pernah mengewakan...
sone_shawols #2
Chapter 19: Happy Birhday authornim and Happy New Year
NaliNaJK #3
Chapter 19: Happy birthday
pikahbajet #4
Chapter 19: thanks for the bonus chapter ...now I understand .....happy birthday to you...........
otakuromanticgirl
#5
Chapter 19: terima kasih utk bonus chapter ni.
baik betul luhan biarlah wi fan tu puaka pun.
happy birthday, cik author
Syifiqifa01 #6
Chapter 19: Happy birthday kak ema!!!!!!! Yeay dah abis :'( ... selamat tahun baru authornim, walaupun awal lagi nk mengungkap kata2 tu(ayat skema gitu)..
misz_dina #7
Chapter 19: happy birthday a/n!!siyes nk ckp,fanfic ni selalu buat sy meremang bulu roma...auuu