chapter 3

Puaka Serigala 88
Please Subscribe to read the full chapter

8 hari sudah berlalu. Kejadian tragis ahli kumpulan BTS masih dalam siasatan buat masa ini. Kejadian tragis itu juga masih menjadi buah mulut pelajar sekolah.

Namun, perbualan hangat cerita BTS semakin berkurang berikutan pada ketika itu, semua pelajar termasuk kumpulan Exo dijemput hadir ke parti malam bersama persembahan Eunhyuk, seorang pelajar kingka dan juga ahli silap mata terbaik sekolah. Show magik Eunhyuk bakal berlangsung pada malam ini di bangunan dewan eksklusif sekolah. Sebenarnya dewan itu hanya digunakan untuk majlis tertentu terutamanya private party vvip. Dewan mewah itu kini dibuka secara umum memandangkan parti khas untuk semua pelajar yang bakal hadir pada malam ini.

Disamping aktiviti sekolah, semua pelajar termasuk guru turut sibuk membuat persiapan untuk ke parti malam ini. Begitu juga dengan Minseok dan ahli kingka Exo. Mereka merancang mengenakan pakaian tuxedo untuk parti malam ini namun itu satu rancangan yang menghampakan bagi Minseok. Mereka semua sudah menyediakan tuxedo masing masing sementara Minseok masih lagi belum kesempatan untuk membeli tuxedo di saat akhir. Lebih mengecewakan, pelajar asrama seperti dia tidak dibenarkan sama sekali keluar dari asrama kecuali pada hari Sabtu dan Ahad. Jadi, dia tidak berpeluang lagi untuk membeli tuxedo memandangkan parti itu bakal berlangsung pada hari Jumaat.

 

Selesai melepas hajat, Minseok keluar dari kubikel tandas dan mencuci tangan seperti biasa. Sapu tangan dikeluarkan dari poket dan mengelap tangan sehingga kering. Satu keluhan berat dilepaskan. Perasaan kecewa dan hampa menusuk masuk ke jiwanya kerana tidak sempat menyediakan baju tuxedo untuk malam ini. Sebenarnya dia ada baju tuxedo di rumah. Rasa menyesal pula kerana tidak membawa baju tuxedo sekali ke asrama.

Bahunya ditepuk lembut secara tiba tiba. Tindakbalas refleks dengan sepantas kilat dia menoleh ke belakang. Terpandang satu figura sedang tersenyum manis ke arahnya.

"E-eunhyuk?" Minseok terkejut.

"Usah fikir apa persiapan kau untuk malam ini. Kau memang dah bersiap pun," ucap Eunhyuk sambil matanya

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Yana_xoxo
#1
Chapter 19: Kiranya, kyungsoo atau wifan yg puaka tu sebenarnya? hahaha menyeramkan betul ayat last kyungsoo tu... apapon cite authornim ni mmg terbaik tak pernah mengewakan...
sone_shawols #2
Chapter 19: Happy Birhday authornim and Happy New Year
NaliNaJK #3
Chapter 19: Happy birthday
pikahbajet #4
Chapter 19: thanks for the bonus chapter ...now I understand .....happy birthday to you...........
otakuromanticgirl
#5
Chapter 19: terima kasih utk bonus chapter ni.
baik betul luhan biarlah wi fan tu puaka pun.
happy birthday, cik author
Syifiqifa01 #6
Chapter 19: Happy birthday kak ema!!!!!!! Yeay dah abis :'( ... selamat tahun baru authornim, walaupun awal lagi nk mengungkap kata2 tu(ayat skema gitu)..
misz_dina #7
Chapter 19: happy birthday a/n!!siyes nk ckp,fanfic ni selalu buat sy meremang bulu roma...auuu