chapter 5

Puaka Serigala 88
Please Subscribe to read the full chapter

Minseok P.O.V

 

Serigala 88?

Serigala 88?

Serigala 88?

 

Nama itu kerap menjadi sebutan pelajar sekolah selepas kes Eunhyuk semalam. Nama itu jugalah sudah berlegar legar di fikiranku. Tak lupa terserempak dengan lembaga badut yang mengerunkan lebih menambahkan bebanan dalam otak aku. Aku tertanya- tanya, apa yang berlaku semua ni... ada kaitan dengan aku? Entah kenapa naluri aku dapat rasakan sebegini rupa. Disebabkan itu jugalah kadang- kadang aku tak dapat fokus terhadap pelajaran.

 

Aku duduk bersendirian di tepi tingkap bilik sambil menghirup secawan kopi panas. Kai pula keluar pergi lepak dengan geng Exo di dewan kantin. Pada mulanya dia nak ajak aku. Namun aku tak berminat nak join sekali. Sebenarnya aku ingin bersendirian buat masa ini. Aroma kopi mula menusuk masuk ke dalam hidung aku. Ini membuatkan aku berasa agak tenang. Kelipan bintang bintang menghiasi suasana malam serta cahaya bulan penuh menenangkan jiwaku. Serentak aku dapat lupakan semua peristiwa yang memberi aku kesan berlaku di sekolah.

 

Heaven...

 

 

Secara spontan perkataan itu terluah dari mulutku. Semuanya terasa sangat....sempurna mungkin, sebelum,

 

 

 

Knock! Knock! Knock!

 

 

Aku tersedar dari lamunan apabila terdengar bunyi ketukan pintu dari bilik. Aku mengurut dadaku berkali- kali. Nasib baik aku tak ada penyakit jantung. Aish, mangkuk manalah yang potong line aku tengah feeling sorang sorang?! Tak semena-mena aku menyumpah dalam hati.

Tanpa membuang masa, aku meletakkan cawan di atas meja belajar dan berjalan ke arah pintu. Semasa aku membuka pintu, aku mengangkat kening. Hairan. Tiada sesiapa pun di luar. Baru sahaja aku ingin menutup pintu, mataku tertangkap satu bungkusan di bawah lantai depan pintu. Bungkusan itu saiznya agak besar hingga ke paras lutut aku. Bungkusan itu dibalut dengan kertas hadiah gambar berupa lebih kurang bentuk anjing atau musang atau serigala(?)...entah itu cuma tekaan aku.

Aku membelek- belek bungkusan itu sebelum dibawa masuk ke dalam. Di atas bungkusan itu ditulis nama aku, untuk aku tapi tanpa nama pengirim. Ah, ini mungkin dari peminat. Yelah, selama aku jadi kingka pun aku pernah terima banyak hadiah dari peminat tapi ini kali pertama aku terima hadiah sebesar bungkusan ini. Aku mengheret bungkusan hadiah masuk d

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Yana_xoxo
#1
Chapter 19: Kiranya, kyungsoo atau wifan yg puaka tu sebenarnya? hahaha menyeramkan betul ayat last kyungsoo tu... apapon cite authornim ni mmg terbaik tak pernah mengewakan...
sone_shawols #2
Chapter 19: Happy Birhday authornim and Happy New Year
NaliNaJK #3
Chapter 19: Happy birthday
pikahbajet #4
Chapter 19: thanks for the bonus chapter ...now I understand .....happy birthday to you...........
otakuromanticgirl
#5
Chapter 19: terima kasih utk bonus chapter ni.
baik betul luhan biarlah wi fan tu puaka pun.
happy birthday, cik author
Syifiqifa01 #6
Chapter 19: Happy birthday kak ema!!!!!!! Yeay dah abis :'( ... selamat tahun baru authornim, walaupun awal lagi nk mengungkap kata2 tu(ayat skema gitu)..
misz_dina #7
Chapter 19: happy birthday a/n!!siyes nk ckp,fanfic ni selalu buat sy meremang bulu roma...auuu