chapter 9

Puaka Serigala 88
Please Subscribe to read the full chapter

"WHAT?! DIA? SIAPA?!" soal Minseok yang baru sahaja bangun dari lantai.

"Aku tak de masa nak explain. Kita balik bilik. Kat sini tak selamat!" Luhan segera bingkas bangun lalu mencapai tangan Minseok dan  cuba genggam seerat yang mungkin.

Tanpa banyak suara, Minseok turut mengikuti Luhan. Mereka segera turun ke tangga bawah pentas dan berlari ke pintu keluar. Sebaik sahaja mereka berjaya melangkah keluar dari dewan, bunyi salakan serigala mula kedengaran. Bunyi tersebut memenuhi gema yang terhasil di seluruh kawasan sekolah yang sunyi, agak mengerunkan.

 

"Gila! Dia dah datang!" kata Luhan terluah saat dia terdengar salakan serigala.

Minseok tersentak. Tangan Luhan semakin kuat mengenggam pergelangan tangan Minseok. Mereka berlari sekuat hati. Dalam keadaan masih terkejut dan bercelaru, Minseok tidak dapat berfikir panjang. Dalam kepalanya hanya muncul satu perkara saja. LARI.

Bunyi serigala menyalak masih berkumandang. Pada saat itu Minseok tidak berani sedikitpun menoleh ke belakang. Setiap langkah larian terasa ada 'sesuatu' yang sedang mengejar mereka. Seolah betul-betul di belakang Minseok. Perasaan takut makin kuat mencengkam ke jantung Minseok.

Bilik Luhan semakin mendekat. Entah kenapa, Minseok terasa macam jauh sangat jaraknya untuk sampai. Peluh deras sudah membasahi tubuh Minseok.

 

Sampai sahaja di depan bilik Luhan, dia segera menarik Minseok masuk ke dalam biliknya. Pintu di kunci secara tergopoh-gapah. Lalu telapak tangan Luhan bersandar di dinding, menahan imbangan badannya masih menggigil. Mereka tercungap-cungap mengejar oksigen pada masa yang sama. Roomate Luhan, Suho seakan tidak menyedari kedatangan mereka. Dia masih diulit mimpi barangkali.

 

Pandangan Minseok tiba-tiba jadi k

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Yana_xoxo
#1
Chapter 19: Kiranya, kyungsoo atau wifan yg puaka tu sebenarnya? hahaha menyeramkan betul ayat last kyungsoo tu... apapon cite authornim ni mmg terbaik tak pernah mengewakan...
sone_shawols #2
Chapter 19: Happy Birhday authornim and Happy New Year
NaliNaJK #3
Chapter 19: Happy birthday
pikahbajet #4
Chapter 19: thanks for the bonus chapter ...now I understand .....happy birthday to you...........
otakuromanticgirl
#5
Chapter 19: terima kasih utk bonus chapter ni.
baik betul luhan biarlah wi fan tu puaka pun.
happy birthday, cik author
Syifiqifa01 #6
Chapter 19: Happy birthday kak ema!!!!!!! Yeay dah abis :'( ... selamat tahun baru authornim, walaupun awal lagi nk mengungkap kata2 tu(ayat skema gitu)..
misz_dina #7
Chapter 19: happy birthday a/n!!siyes nk ckp,fanfic ni selalu buat sy meremang bulu roma...auuu