MV 2

Mystery Villa
Please Subscribe to read the full chapter

[CONTENTID1] MV 2 [/CONTENTID1]
[CONTENTID2] Sebaik sahaja mereka menjejakkan kaki ke dalam Villa tersebut, semuanya tergamam. Hiasan dalamannya menggunakan hiasan yang ringkas sahaja. Ia menggunakan konsep gothic yang amat menyenangkan mata sesiapa sahaja. Dekorasinya juga tidak kurang hebatnya. Barang-barang antik menarik perhatian mereka. Ya! Di Villa itu mengekalkan dekorasi yang ringkas tetapi kemas. Mereka semua mula melihat-lihat kawasan di dalam Villa itu. Ruangnya saja sudah besar. Di Villa itu juga mempunyai sebuah lif yang membolehkan pelancong yang menyewa bilik di situ dapat menuju ke tingkat atas tanpa menggunakan tangga. Hal ini kerana ingin menyelesakan lagi pelanggan yang berkunjung ke Villa itu untuk menginap.

"Annyeonghaseyo, maaf saya menganggu.Korang semua ni pelancong yang baru datang itu, kan? Silalah duduk terlebih dahulu di atas sofa itu," jari telunjuk lelaki yang menegur mereka ditunjukkan ke arah sebuah sofa yang memuatkan tiga orang, seorang dan dua orang.

"Ah, nae!" Namjoon yang sudah berkhidmat sebagai ketua selama dua tahun dalam bidang penyiasatan itu menjawab. Manakala ketujuh-tujuh anak buahnya terus menuju ke arah sofa itu lalu duduk.

"Sebelum itu, izinkan saya memperkenalkan diri saya terlebih dahulu," bibirnya menguntum senyuman manis. Mereka semua menganggukkan kepala mereka menandakan bahawa mereka izinkannya. "Nama saya Kim Eun Hyuk. Saya merupakan petugas yang akan menunjukkan bilik yang boleh digunakan dan tidak boleh digunakan," sambung lelaki itu kembali.

"Ada juga ke bilik yang tidak boleh digunakan?" suara daripada mulut J-Hope terkeluar. Jin yang berada di sebelahnya menyiku lengan lelaki itu. Malah dia menyuruh sahabatnya itu hanya mendengar apa yang akan diperkatakan oleh lelaki itu.

"Di dalam Villa ini mempunyai sebelas buah bilik. Di aras atas ada lima buah bilik dan enam lagi bilik tidak boleh saya tunjukkan sekarang ini," katanya.

"Kenapa?" Taehyung yang berdiri di sebuah pasu bunga yang hampir dengan ketinggiannya, menanya soalan. Tangan sebelah kanannya memegang sekuntum bunga mawar merah yang tersedia di dalam pasu tersebut. Aroma bau itu membuatkan Taehyung rasa sedikit tenang. 

"Nanti korang akan tahu sendiri," balas Eun Hyuk dengan senyuman misteri...

 

Setelah Eun Hyuk mengagihkan bilik buat mereka, masing-masing masuk ke dalam bilik atas niat ingin merehatkan badan mereka daripada kepenatan berjalan. Sesungguhnya, mereka bertujuh memang tersangatlah penat akibat tayar kepada teksi yang disewa oleh Tuan Bang tiba-tiba pancit selepas sahaja mereka melepasi jambatan yang akan menuju ke arah Villa tersebut. Jarak dari jambatan itu dengan Villa lebih kurang satu kilometer. Jadi mereka terpaksa mengangkut semua barang yang mereka bawa menuju ke Villa yang jauh dari teksi yang disewa Tuan

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Ifahzira
Dah tamat dah cerita ni..

Comments

You must be logged in to comment
Yana_xoxo
#1
Hai awak, review cerita awak ini di Caramel Review Malay Shop telah pun siap. Boleh check di link bawah ni ^_^

https://www.asianfanfics.com/story/view/925195/9/caramel-review-malay-shop-malay-review-shop-reviewshop-storyreview
vixxobang #2
Chapter 18: Siapa sangka Jin yg berwajah handsome and lembut gitu jdi dalang utama pembunuhan?..Whoo! Mmg daebak aa..n for the first time on forever, ni fanfic pertama yg saya baca dgn hanya satu hari..x'D

P/s : Wow...Jin as an assasin princess...daebak!!
Marquise
#3
Chapter 18: oit macam tu je agaga adehh siapa lagi dua mayat tu? betul ke tu mayat jongsuk dengan hye jin? kan jin kata spekulasi diorg tu betul tapi tak semua. apa yang tak semuanya tu?
mpreggoland
#4
Chapter 16: dah agak mesti Jin yg jht tu sbb gmbr dia dikaburkn...my Jinnie, please let them go...
Helovemenot #5
Chapter 16: Waaaaaaaaaa =D
Daebakk
illymaisara #6
Chapter 15: Oh Jin...bertaubatla aq xnk tngok ko mti...aq syng ko ni Jin!!!aq pn xnk tngok ko msuk pnjara!!
najwanamani
#7
Chapter 14: Mmmm... Update again and again
Marquise
#8
Chapter 12: Kesiannya Jin.. :'((
illymaisara #9
Chapter 12: Oh why Jin?! Why u do this do me?! Kita yng hidup truskan jela biarla parents ko tu...
Marquise
#10
Chapter 11: I knew it... It's Jin...