MV 14

Mystery Villa
Please Subscribe to read the full chapter

[CONTENTID1] MV 14 [/CONTENTID1]
[CONTENTID2] Author: Maafkan saya sebab dah lama tak update story ni..  Idea saya kekeringan.. Tapi jangan risau sbb sy akan cuba untuk mengorek kembali idea  sy sehingga dapat.. Abaikan typo.. Kalau ada kesalahan tatabahasa atau penggunaan bahasa inggeris, saya betul-betul minta maaf.. Btw,  thanks kpd yg sudi subscribe cerita yang tak seberapa ni.. ;)  Enjoy this fanfic!

Pintu berwarna koko menghiasi pandangan mereka  bertiga yang merenung pintu itu seperti ragu-ragu untuk masuk ke dalam. Bukan! Keluar daripada lorong rahsia ini. Jimin yang berada di hadapan sekali mengambil keputusan untuk membukanya dan mula melangkah keluar diikuti dengan yang lain.

Ruang tamu kelihatan amat sunyi. Tiada suara malah bunyi kipas juga tidak kedengaran menandakan tiada sesiapa di ruang ini. Kelibat Hye Jin, pembantu perempuan kepada si pembunuh, Jin juga tidak kelihatan. Sepanjang mereka berenam ditangkap, langsung tiada tanda-tanda bahawa kelibat Hye Jin itu akan muncul.

Hoseok bertindak dengan lebih cepat iaitu terus bergerak menuju ke pintu utama. Mereka berenam berdoa di dalam hati supaya pintu itu tidak berkunci. Namun hampa apabila cubaan Hoseok untuk membukanya gagal.

“Berkunci,” kata Hoseok seraya mengeluh hampa.

“Jimin! Macam mana sekarang ni?” tanya Taehyung yang masih memapah Suga. Mereka semua ligat berfikir: mencari idea untuk keluar daripada sini sebelum Jin muncul di hadapan mereka.

Mata Hoseok memandang sekeliling. Tiba-tiba, matanya menangkap sebuah kotak yang mengandungi papan kekunci yang di atasnya mempunyai nombor yakni password yang dikhaskan untuk mengunci pintu. (Author tak tahu nama dia).

“Korang! Rumah ni ada password. Kalau kita nak keluar, kita kena tahu passwordnya,” ujar Hoseok, menerangkan. Masing-masing tercengang sebelum melihat sendiri papan kekunci yang terletak di sebelah pintu utama.

“Biar betul! Sekarang ni, macam mana kita nak keluar?’ tanya Jungkook seraya mendudukkan Namjoon di sebuah sofa yang terletak di ruang tamu. Wajahnya kelihatan penat.

“Kita kena cuba teka passwordnya lah,” sampuk Jimin.

“Seok, cuba kau try guna nombor ni. 2-0-1-6,” arah Suga yang sudah beransur sihat. Sakit di sendinya mula berkurang. Hoseok yang berada berdekatan menekan-nekan nombor di atas papan kekunci.

“Wrong password,” suara operator daripada papan kekunci tersebut kedengaran seusai sahaja dia menekan nombor tersebut. Mereka berenam mula mengeluh, hampa.

“Macam mana ni, hyung?” tanya Taehyung kepada Namjoon.

“Kita kena berusahalah. Bukan ke tu matlamat kita?” balas Namjoon supaya dapat menaikkan semangat kawan-kawannya.

“Ya, betul tu! Kita bukannya penyiasat yang mudah mengalah, right?” kata Jimin dengan semangat.

 “Korang takkan dapat punya password tu,” satu suara kedengaran dari arah pintu yang mempunyai ruang rahsia di dalamnya.

“J-Jin hyung?!”

 “Tuan, aku rasa mereka mungkin sedang cari jalan keluar dari sini,” ujar Jong Suk sebaik sahaja kelibat Eun Hyuk hilang dari situ. Jin yang baru sahaja melampiaskan kemarahannya pada Eun Hyuk terus memandang Jong Suk setelah ayatnya dihabiskan.

“Betul juga tu! Jom, kita kena pergi ke sana sebelum mereka dapat melepaskan diri,”  kata Jin terus bangun daripada duduknya. Kemudian, dia terus bergerak menuju ke arah pintu keluar.

“Err, tuan! Macam mana kalau mereka dapat jumpa jalan keluar dari sini?” tanya Jong Suk, perlahan. Resah sahaja dia memandang ke arah tuannya. Jin yang sudah berjalan beberapa tapak ke hadapan terus berpaling ke arah Jong Suk.

“Macamlah kau tak kenal aku. Ini Jin-lah. Mereka berenam tu takkan jumpa jalan keluar dari sini sebab aku tahu sangat pemikiran seorang penyiasat,” kata Jin dengan senyuman sinisnya.

Jong Suk hanya mampu berdiam diri. Jin sudah pun melepasi dirinya yang hanya terkaku. Setelah itu, dia terus mengikut langkah Jin kerana dia tidak mahu Jin mengesyaki sesuatu kerana dia bukanlah manusia macam Eun Hyuk yang berani menentang Jin.

Mereka berdua akhirnya tiba di sebuah pintu berwarna koko yang menjadi pintu masuk dan keluar daripada lorong rahsia ini. Jin baru sahaja mahu memulas tombol itu namun terhenti apabila dia dapat dengar butir bicara enam penyiasat tersebut.

“Kita kena berusahalah. Bukan ke tu matlamat kita?” Jin yang mendengar suara Namjoon itu hanya tersenyum mengejek.

“Ya, betul tu! Kita bukannya penyiasat yang mudah mengalah, right?” Kali ni, sua

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Ifahzira
Dah tamat dah cerita ni..

Comments

You must be logged in to comment
Yana_xoxo
#1
Hai awak, review cerita awak ini di Caramel Review Malay Shop telah pun siap. Boleh check di link bawah ni ^_^

https://www.asianfanfics.com/story/view/925195/9/caramel-review-malay-shop-malay-review-shop-reviewshop-storyreview
vixxobang #2
Chapter 18: Siapa sangka Jin yg berwajah handsome and lembut gitu jdi dalang utama pembunuhan?..Whoo! Mmg daebak aa..n for the first time on forever, ni fanfic pertama yg saya baca dgn hanya satu hari..x'D

P/s : Wow...Jin as an assasin princess...daebak!!
Marquise
#3
Chapter 18: oit macam tu je agaga adehh siapa lagi dua mayat tu? betul ke tu mayat jongsuk dengan hye jin? kan jin kata spekulasi diorg tu betul tapi tak semua. apa yang tak semuanya tu?
mpreggoland
#4
Chapter 16: dah agak mesti Jin yg jht tu sbb gmbr dia dikaburkn...my Jinnie, please let them go...
Helovemenot #5
Chapter 16: Waaaaaaaaaa =D
Daebakk
illymaisara #6
Chapter 15: Oh Jin...bertaubatla aq xnk tngok ko mti...aq syng ko ni Jin!!!aq pn xnk tngok ko msuk pnjara!!
najwanamani
#7
Chapter 14: Mmmm... Update again and again
Marquise
#8
Chapter 12: Kesiannya Jin.. :'((
illymaisara #9
Chapter 12: Oh why Jin?! Why u do this do me?! Kita yng hidup truskan jela biarla parents ko tu...
Marquise
#10
Chapter 11: I knew it... It's Jin...