MV 12

Mystery Villa
Please Subscribe to read the full chapter

[CONTENTID1] MV 12 [/CONTENTID1]
[CONTENTID2] JIMIN P.O.V

Setelah kelibat Jin, Jong Suk dan Eun Hyuk menghilang, aku memandang ke arah Taehyung: memberi signal kepadanya untuk memeriksa betul-betul mereka bertiga sudah jauh dari tempat ini kerana pintu masuk berada dekat dengan tempatnya. Dan Taehyung menganggukkan kepalanya.

“Taehyung, aku nak kau bangun dari kerusi tu sekarang jugak!” aku berteriak supaya dia memahami apa yang aku cuba sampaikan memandangkan jarak aku dengan dia 10 meter jauhnya.

“Tapi macam mana?” tanyanya.

“Dia tak ikat kau dengan kerusi sekali, kan?” mula-mula, aku dapat lihat yang dia seperti termangu sebentar dengan apa yang aku sampaikan. Kemudian, dia mula menganggukkan kepalanya dan berusaha untuk bangun daripada duduknya.

Walaupun sukar untuk bangun tanpa bantuan tangan dan kaki yang terikat, dia tetap berusaha sehingga berjaya. Aku tersenyum gembira. “Cuba kau tengok sekeliling? Ada kerusi lebih tak kat mana-mana?” tanya aku dan dia buat seperti yang disuruh.

“Kat sana ada satu!” bibirnya dijuihkan pada sebuah tempat yang sedikit gelap pada aku. Tempat yang kurang mendapat pencahayaan daripada obor yang tergantung.

“Okey, kau tolak kerusi tu sampai berada betul-betul dekat dengan obor api itu kemudian kau naik atas kerusi tu dan menghalakan tangan kau yang terikat ke atas api supaya ia terbakar dan ikatan kau akan terlerai,” terang aku dan dia buat seperti yang disuruh.

“Kenapa tak guna je kerusi ni?” tanyanya sebelum melakukan suruhan aku.

“Sebab kerusi kau...” tanpa sempat aku menghabiskan ayat aku, Jungkook menyampuk.

“rendah sedikit daripada kerusi tu,” dan aku dapat lihat Taehyung menganggukkan kepalanya. Mungkin faham dengan apa yang Jungkook sampaikan.

Ikatan Taehyung terlerai apabila dia mengikut suruhan aku sebentar tadi. Dia cepat-cepat membuka ikatan pada kakinya. Aku tahu memang sukar untuk melompat-lompat bagi menolak kerusi tersebut dan naik ke atas kerusi yang sedikit tinggi dengan kaki yang terikat.

“Cepat! Tolong bukakkan tali kami semua!” jerit Hoseok, tidak sabar untuk melepaskan dirinya setelah penat berhempas-pulas dengan tali yang diikat dengan ketat pada tangannya.

“Nae!” Taehyung terus berlari menuju ke arah Hoseok yang berada dekat dengannya berada setelah meleraikan tali yang mengikat kakinya.

Kini, semua ikatan sudah dibuka. Aku mengeluh lega. Hanya satu sahaja yang kami perlu bereskan. Menelefon polis dan menangkap Jin serta dua orang lagi rakan yang bersubahat dengannya. Eh, kejap! Hye Jin noona mana?

END JIMIN P.O.V

“Tuan bunuh Hye Jin? Tapi kenapa?” Eun Hyuk terkejut dengan berita yang disampaikan oleh Jin yang baru sahaja duduk di atas kerusi, tempat dimana Eun Hyuk sering duduk apabila berada di dalam perpustakaan yang dipenuhi buku-buku cerita.

“Sebab aku tak rasa yang dia boleh lakukan apa yang aku suruh,” balas Jin mudah.

“Tapi dia kan...”

“Ya, aku tahu!” Jin terus berdiri daripada kerusi dan mula berjalan ke arah rak buku yang berada di sebelah meja lal

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Ifahzira
Dah tamat dah cerita ni..

Comments

You must be logged in to comment
Yana_xoxo
#1
Hai awak, review cerita awak ini di Caramel Review Malay Shop telah pun siap. Boleh check di link bawah ni ^_^

https://www.asianfanfics.com/story/view/925195/9/caramel-review-malay-shop-malay-review-shop-reviewshop-storyreview
vixxobang #2
Chapter 18: Siapa sangka Jin yg berwajah handsome and lembut gitu jdi dalang utama pembunuhan?..Whoo! Mmg daebak aa..n for the first time on forever, ni fanfic pertama yg saya baca dgn hanya satu hari..x'D

P/s : Wow...Jin as an assasin princess...daebak!!
Marquise
#3
Chapter 18: oit macam tu je agaga adehh siapa lagi dua mayat tu? betul ke tu mayat jongsuk dengan hye jin? kan jin kata spekulasi diorg tu betul tapi tak semua. apa yang tak semuanya tu?
mpreggoland
#4
Chapter 16: dah agak mesti Jin yg jht tu sbb gmbr dia dikaburkn...my Jinnie, please let them go...
Helovemenot #5
Chapter 16: Waaaaaaaaaa =D
Daebakk
illymaisara #6
Chapter 15: Oh Jin...bertaubatla aq xnk tngok ko mti...aq syng ko ni Jin!!!aq pn xnk tngok ko msuk pnjara!!
najwanamani
#7
Chapter 14: Mmmm... Update again and again
Marquise
#8
Chapter 12: Kesiannya Jin.. :'((
illymaisara #9
Chapter 12: Oh why Jin?! Why u do this do me?! Kita yng hidup truskan jela biarla parents ko tu...
Marquise
#10
Chapter 11: I knew it... It's Jin...