MV 10

Mystery Villa
Please Subscribe to read the full chapter

[CONTENTID1] MV 10 [/CONTENTID1]
[CONTENTID2] "Namjoon! Suga!"

Laungan suara Jin yang cemas mengejutkan mereka berdua yang masih duduk-duduk di ruang makan tersebut: menunggu kehadiran Lee Jong Suk. Lantas kepala mereka ditoleh ke arah pintu ruang makan tersebut, dimana tempat Jin muncul sebentar tadi.

"Kenapa ni, hyung?" Tanya Namjoon risau melihat wajah Jin yang cemas.

"Jung...jungkook dan Taehyung hilang!" Tercungap-cungap Jin cuba menstabilkan pernafasannya. Wajah dua orang lelaki yang sedari duduk di situ tampak terkejut.

"Apa?! Macam mana boleh hilang?" Tanya Namjoon dengan suara yang sedikit tinggi menandakan dia amat cemas dengan situasi yang melanda mereka sekarang ini.

"Sabar, Namjoon. Sabar! Biar aku jelaskan. Sebenarnya, tadi kami cuba naik ke tingkat paling atas tapi aku rasa tak sedap hati pulak nak teruskan. Disebabkan kedegilan Taehyung dan Jungkook, aku terpaksa mengizinkan mereka naik ke tingkat atas berdua sahaja. Beberapa minit selepas mereka pergi, mereka hilang macam tu je. Aku tak tahu kemana mereka pergi," Jin meraup wajahnya setelah duduk di sebuah kerusi di hadapan Namjoon dan Suga.

"Kau dah cari mereka? Mana tahu mereka ada pergi ke mana-mana tanpa memberitahu kau," kata Suga ingin menyedapkan hati mereka semua. Lebih tepat adalah hatinya sendiri.

"Yup. Aku dah cari merata tempat. But, I still don't meet them at anywhere. Aku risaulah," jelas menunjukkan bahawa Jin benar-benar risau akan kehilangan ahli kumpulan mereka.

"Eh, Hoseok mana?" Tanya Jin secara tiba-tiba apabila perasan akan kelibat Hoseok tidak bersama mereka sedari tadi.

"Hoseok? Emm, tadi dia kata nak ke tandas. Sekarang ni, aku tak tahulah pulak ke mana dia pergi," jelas Suga teringat akan apa yang Hoseok memberitahunya sebentar tadi sebelum dia menghilang.

"Aku rasa ada sesuatu yang tak kenalah. Apa kata kalau kita pergi cari mereka berempat? Dan nanti kita cuba cari jalan keluar, okey?" Namjoon memberi cadangannya.

"Okeylah. Jom! Aku tengah risau sangat ni. Bimbang sekiranya perkara buruk berlaku ke atas mereka berempat tu," Jin bangun daripada duduknya dengan wajah yang beransur risau. Sebagai orang yang paling tua dalam kumpulan, dia tak nak lah mereka semua diapa-apakan.

"Jom!"

Pintu berwarna koko itu direnung mereka bertiga. Jin yang paling tua dalam kumpulan mereka memandang mereka berdua, Namjoon dan Suga. Ragu-ragu untuk masuk ke dalam ruang tersebut. "Korang yakin ke nak masuk dalam ni?" Jin nampak ragu-ragu.

"Aku rasa kita memang patut masuk dalam ni. Kalau tak, sampai tualah kita takkan peroleh jawapan daripada kes yang berlaku," Namjoon bersuara. Ada benar jugak katanya.

"Aku setuju!" Suga mula bersuara. Dia juga dapat rasakan sesuatu erkara buruk yang akan berlaku.

"Ikut suka korang berdualah. Lagipun, kita nak mereka selamat, kan?" kata Jin dengan senyuman yang hambar.

Namjoon membuka pintu tersebut apabila Jin menyuruhnya membukanya. Manakala Suga hanya mengikut langkah Namjoon yang sudah masuk ke dalam ruang rahsia itu. Jin yang berada di belakang sekali, berjalan lambat-lambat untuk masuk ke dalam. 

Kelibat Jongsuk dan Eun Hyuk muncul di hadapan mereka bertiga. Bukan! Mereka berdua. Namjoon dan Suga terberhenti secara tiba-tiba kerana terkejut dengan kehadiran dua orang pemuda itu. 

"Korang berdua buat apa k

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Ifahzira
Dah tamat dah cerita ni..

Comments

You must be logged in to comment
Yana_xoxo
#1
Hai awak, review cerita awak ini di Caramel Review Malay Shop telah pun siap. Boleh check di link bawah ni ^_^

https://www.asianfanfics.com/story/view/925195/9/caramel-review-malay-shop-malay-review-shop-reviewshop-storyreview
vixxobang #2
Chapter 18: Siapa sangka Jin yg berwajah handsome and lembut gitu jdi dalang utama pembunuhan?..Whoo! Mmg daebak aa..n for the first time on forever, ni fanfic pertama yg saya baca dgn hanya satu hari..x'D

P/s : Wow...Jin as an assasin princess...daebak!!
Marquise
#3
Chapter 18: oit macam tu je agaga adehh siapa lagi dua mayat tu? betul ke tu mayat jongsuk dengan hye jin? kan jin kata spekulasi diorg tu betul tapi tak semua. apa yang tak semuanya tu?
mpreggoland
#4
Chapter 16: dah agak mesti Jin yg jht tu sbb gmbr dia dikaburkn...my Jinnie, please let them go...
Helovemenot #5
Chapter 16: Waaaaaaaaaa =D
Daebakk
illymaisara #6
Chapter 15: Oh Jin...bertaubatla aq xnk tngok ko mti...aq syng ko ni Jin!!!aq pn xnk tngok ko msuk pnjara!!
najwanamani
#7
Chapter 14: Mmmm... Update again and again
Marquise
#8
Chapter 12: Kesiannya Jin.. :'((
illymaisara #9
Chapter 12: Oh why Jin?! Why u do this do me?! Kita yng hidup truskan jela biarla parents ko tu...
Marquise
#10
Chapter 11: I knew it... It's Jin...