Just do as a plan

CAN I STILL SEE YOU

Pagi yang dibasahi oleh titisan hujan membuatkan seorang namja masih membaluti badannya dengan selimutnya sambil menggapaikan tangannya di sebelah tempat tidurnya mencari kehangatan yang di kongsi semalam. Namun namja tersebut tidak dapat dia temukan susuk tubuh tersebut. Dia bingkas bangun setelah menyedari bahawa susuh tubuh yeoja tersebut telah tiada.

"Mana pulak dia ni?." Ujarnya. Dia bingkas bangun dari katilnya lalu menuju ke ruangan dapur apartment miliknya kerana dia pasti yeoja tersebut pasti sedang menyediakan sarapan pagi untuknya. Itulah rutin yang sering mereka lalui setiap kali mereka cuti sekolah. Setelah dia menemukan susuk yeoja tersebut. Namja tersebut terus memeluk pinggang ramping yeoja tersebut sambil meletakkan dagunya di atas bahu yeoja tersebut yang hanya dialasi oleh kemeja yang dipakai oleh namja itu semalam.

"Awak dah bangun?." Ujar yeoja tersebut tanpa berasa terkejut dengan kehadiran namja itu kerana tadi dia terdengar langkah namja tersebut kearahnya.

"Mmm."jawab namja tersebut sambil menghirup wangian badan yeoja tersebut lalu mengucup bahu yeoja tersebut.

"Hajima Yixing ~ah. Dah pukul berapa dah ni. Pergi berus gigi lepastu datang balik kita makan. Ok?." Perintah Myeonnie kepada Yixing sambil melepaskan tangan Yixing yang membaluti pinggangnya. Myeonnie memalingkan tubuhnya kearah Yixing untuk melihat wajah namja yang dicintainya ini.

"Morning kiss?". Tanya Yixing kepada Myeonnie. Yeoja tersebut tersenyum.

"Ada. Tapi pergi berus gigi dulu. Ok?."jawab Myeonnie.

"Sekarang." Yixing membalas. "Lepas awak bagi baru saya pergi buat apa yang awak suruh." Myeonnie tidak mampu menolak permintaan Yixing lalu menghapuskan jarak diantara mereka. Bibir mereka bertemu. Mereka hanya tersenyum didalam ciuman pagi itu.

Selepas itu Yixing mula memperdalamkan ciuman mereka dengan mengiringkan kepalanya dan mula melumati bibir Myeonnie yang selama ini baginya merupakan bibir yang manis untuk dirasai dan dijadikan manisan paginya. Myeonnie hanya membiarkan Yixing melakukannya kerana dia tahu bahawa dia juga menginginkannya. Myeonnie mula membalas lumatan halus Yixing dengan ketenangan yang sama. Tangan Yixing dari hanya memegang pipi Myeonnie mula memegang leher jinjang Myeonnie dan tangan sebelah kanannya memegang paha halus Myeonnie yang tidak di baluti oleh apa apa. 

Myeonnie melepaskan ciuman tersebut lalu menolah Yixing sedikit sehingga terdapat ruang diantara mereka.

"Dah. Saya rasa awak patut pergi berus gigi sekarang. Nanti lain pulak perginya." Kata Myeonnie.

"Apa salahnya. Bukan selalu pun." Yixing memaparkan senyuman ertnya.

"Zhang Yixing. Awak memang ertkan?"

"Bukan selalu kan. Jom morning round?"

"Boleh tapi benda ni tak kan berlaku untuk masa 2 bulan boleh?" Jawab Myeonnie ujyuk menghentikan fikiran kotor Yixing.

"Saya pergi dulu". Jawab Yixing lalu terus berlari menuju ke bilik air.

"Yixing Yixing. Tak habis habis." Myeonnie menggelekkan kepalanya lalu meneruskan persediaan sarapannya.

 

 

 

 

 

"Baekkie ~ah!!!" Suara Hyunnie membuatkan Baekkie terbangun dari tidur cantiknya.

"Wae... aku mengantuk la. Bagi aq tidur 5 minit je lagi ye." Baekkie menarik selimut untuk meneruskan tidurnya namun Hyunnie menarik selimut tersebut. 

"Andwae. Baekkie ~ah pali irona. Hari ni kau kena hafal lagi. Nanti macam mana kalau kau salah. Habis plan kita yang kita dah bincangkan selama 10 bulan ni. Bangun!!!". Baekkie tidak mengendahkan adiknya dia hanya mahu tidur. Sepanjang kehadirannya di Korea dia belum dapat berjalan jalan. Kerjanya hanya menghafal kenalan adiknya di Korea ini.

"Unnie.. jebal mm." Baekkie dah agak bahawa Hyunnie akan menggunakan cara ini untuk memujuknya. Hyunnie tahu bahawa Baekkie akan menuruti segala keinginannya sekiranya dia memanggil Baekkie dengan panggilan Unnie dan dia hanya memanggil Baekkie dengan panggilan Unnie sekiranya dia menginginkan sesuatu dan di dalam keadaan terdesak.

"Ok ok aku bangun sekarang" jawab Baekkie.

"Thanks Unnie." Hyunnie pun beredar ke biik bacaan menunggu Unnienya tiba. 

"Ok Baekkie kau buat semua ni untuk Hyunnie.  Adik kau sendiri ok.. Let's go." Baekkie pun bingkas bangun dan menyiapkan dirinya.

 

 

 

 

Bunyi petikkan gitar memenuhi ruangan studionya. Chanyeol cuba menulis lagu baru untuk dijadikan koleksinya. Chanyeol sering menulis lagunya sendiri. Sebagai hobi dan inspirasinya untuk menulis hanyalah satu. Byun Hyunnie.

Tok! Tok!

"Chanyeol?. Boleh mak masuk?." Tanya omma Chanyeol kepadanya.

"Masuk la Omma." Jawabnya. Omma Chanyeol mendekati anaknya. 

"Anak omma ni masih mencipta lagu ke?".

"Mmmm.." jawabnya sambil tersenyum kearahnya.

"Belum siap lagi." Tambahnya.

"Bila la anak omma ni nak ciptakan lagu untuk omma?. Selalu tulis untuk Hyunnie je." Omma Chanyeol mengetahui bahawa Chanyeol mempunyai perasaan terhadap Hyunnie.

"Mana ada la omma." Jawab Chanyeol sambil terlihat pipinya memerah menandakan bahawa Chanyeol berasa malu dengan ucapan Ommanya itu

"Bila la anak omma ni nak kenalkan Byun Hyunnie dekat omma?"

"Omma!!!". Terik Chanyeol kepada ommanya yang sekarang ini telah melangkah keluar dari biliknya.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment