Maybe his the one...

CAN I STILL SEE YOU

I am so sorry to the reader sebab dah lama tak update... sebenarnya saya baru je habis exam.. so I am so busy and my hand phone buat hal.. 

So I guess this is it... sambungan utk chapter yg lepas...

..........................................................................................

Baekkie pov

Aku melangkah masuk ke sekolah Hyunnie. Lengang... mungkin semua pelajar sedang menghadiri kelas. Aku teruskan perjalanku mencari ruangan pengetua sekolah. Aku beruntung kerana menemukan ruangan tersebut kalau tak alamatnya sesat la aku kat sini..

Aku menduduki kerusi Pengetua.

Selesanya......😍

Aku sudah lama tidak duduk di kerusi ini.. Tiba -Tiba aku merasakan Ada orang melangkah memasuki ruangan ini..

"Kamu siapa???"

Tnya suara orang yang baru memasuki ruangan ini. Sudah lama Aku tidak mendengarkan suara ini. Lalu aku pun membuka kacamata yang kupakai dan menatap kearah namja yang menanyakan tadi..

"Aneohasaeyo samchun." Sapaku.

"Byun Baekkie??. Byun Baekkie ke ni?." Tnya namja itu kepadaku..

"Yes I am."jawabku.

"Lama tak jumpa samchun.. samchun still the same.. tak nampak tua langsung"..

Aku bingkas bangun dan memeluk samchunku.. 

"Kamu pun sama cuma tambah ketinggian.. hahaha.kenapa Kamu datang sini??.. Tanya Hansoo samchun sambil melepaskan pelukan.

"Saya buat  keputusan untuk tinggal di sini bersama sama dengan omma dan Hyunnie buat sementara waktu ni." 

"Oo.. jadi kat sini akan ada Baekkie dan Hyunnie la.. Terharunya samchun jumpa kamu. Adik kamu walaupun belajar kat sini buat tak tahu ja kalau jumpa samchun kat sekolah ni.. dia buat macam tak kenal samchun. Padahal.... entahla budak budak zaman sekarang ni sama ja."

"Ala mungkin Hyunnie tak perasan kut.. tak kan la samchun yang hensem ni dia tak nampak. Takkan la samchun x faham lagi Hyunnie tu kan......"aku terhenti berkata kata kerana aku teringatkan keadaan Hyunnie.

"Samchun faham. Dah la kamu datang sini ni nak jumpa Hyunnie kan?.aku menjawab pertanyaan samchun dengan anggukkan.

". Kalau macam tu pergi dulu bersiar siar kat kawasan sekolah ni. Lagi pulak lagi 10 minit je lagi diorang akan habis kelas." Kata samchun kepadaku. Aku pun segera keluar dari ruangan itu kerana aku merasakan bahawa aku akan mengganggu pekerjaan samnchun ku sekiranya aku masih menunggu di dalam ruangan itu.

Aku meneruskan langkah ku untuk mencari kantin sekolah untuk melihat juadah yang ada di sana. Tiba tiba aku terdengar bunyi piano dimainkan. Aku berasa tertarik dengan alunan itu. Aku juga merupakan permain piano di sekolahku. Aku memberanikan diri untuk mengintai siapakah pelajar yang bermain piano itu.

Aku terlihat susuk seorang pelajar namja yang tinggi dan memakai headphone di lehernya. Aku terpengun melihatnya. Mengapa aku merasakan degupan jantungku mula berdegup kencang tambahan pula ketika aku ternampak wajah namja tersebut. Wajahnya sungguh tampan malahan dia tersenyum ketika memainkan piano itu. 

"Unnie?" Aku terus berpaling ketika ku terdengar ada orang memanggilku dengan panggilan 'unnie'. Hanya ada seorang saja yang memanggilku dengan panggilan itu dan orang itu adalah...

"Hyunnie ah.." 

"Baekkie unnie!!!" Hyunnie berlari kearahku dan terus memelukku dengan erat.  Aku juga membuat perlakuan yang sama dengannya.

"Aku masih tak percaya yang kau akan balik ke Korea.  Aku rindu sangat kat kau kau tau tak". Ucap Hyunnie sambil melepaskan pelukan itu.

"ara". Balasku dengan senyuman.

"Kami pun rindukan Baekkie jugak. Boleh kami peluk sama??" Kedengaran suara dari arah belakang Hyunnie. 

"Minnie ah Myeonnie ah Kai ah". Ujarku ketika melihat teman kecilku sebelum ku berpindah ke luar negara. Aku pun pergi kearah mereka bertiga lalu memeluk mereka semua.

Aku menyedari ada beberapa teman teman rapat Hyunnie yang aku hanya mengenali melalui gambar gambar yang pernah Hyunnie kirim kepadaku melalui email kerana aku harus mengingati mereka semua. Namun Kai memperkenalkan mereka kepadaku juga kerana dia tidak tahu bahawa aku sudah mengenali mereka.

Yang mempunyai dimple itu Lay, yang mempunyai senyuaman seperti kucing itu Jongdae, yang tinggi dan berkulit putih itu Sehun, dan yang mempunyai mata yang besar itu Kyungie. Ada seorang lagi iaitu Zizi namun dia tidak ku lihat. Mungkin dia sibuk dengan kelasnya. Alu juga tahu bahawa Zizi dan yang lain memasuki kelas yang berbeza.

End of Baekkie pov

Chanyeol pov

Aku memberhentikan permainan piano ku kerana aku terdengar suara orang di luar bilik muzik ini. Aku tertanya tanya apa yang terjadi. Jadi aku memutuskan untuk melihat keadaan di luar. Aku terlihat Hyunnie dan Sehun serta beberapa orang lagi sedang berbual bual . Dan aku terlihat seorang yeoja seiras dengan Hyunnie tersenyum kearah Sehun sambil bersalam dengan Sehun.

"Oh.. Chanyeol ah". Sapa Sehun setelah menyedari keberadaan ku disini. Aku juga terlihat wajah Hyunnie yang juga terkejut melihat keberadaan ku disini. 

"Oh.. Sehun ah. Apa yang korang semua buat kat sini". Soal ku.

"Ani. Tak ada apa apa la. Oh ye kenalkan Chanyeol ah unnie saya Baekkie. Baekkie ini Chanyeol." Kata Hyunnie sambil memperkenalkan yeoja muka seirasnya kepada ku. Aku menghulurkan tangan ku untuk bersalam. Yeoja itu menerima tanganku namun aku merasakan ada sesuatu dengan yeoja ini. Wajahnya kelihatan kemerah merahan. Mungkin dia berasa malu denganku. Mungkin dia seorang yang pemalu.

"Macam mana awak boleh kenal dengan Chanyeol ni Hyunnie ah.". Soal Sehun kepada Hyunnie.

"Panjang ceritanya." Jawab Hyunnie dengan senyumannya yang membuatkan hatiku semakin jatuh cinta kepadanya.

"Tak pe la aku pergi dulu sebab lepas ni aku kena jumpa Zizi sebab ada hal kitorang kena bincangkan. Dan Sehun ah aku pinjam Zizi kejap ye nanti aku pulangkan" ucapku kepada mereka tanda meminta diri sambil menyakat Sehun. Aku pun melangkah pergi selepas menerima anggukan daripada mereka.

End of Chanyeol pov

Hyunnie dan Baekkie pun pulang kerumah selepas mengucapkan kata selamat tinggal kepada kawan kawan mereka. Baekkie merasakan bahawa dia tidak bisa melupakan wajah Park Chanyeol dari fikirannya. 

"Ya. Do kenchana?" Tnya Hyunnie yang merasakan ada sesuatu yang berlaku kepada unnienya itu.

"Ok je. Napa tnya?"

"Tak la sebab aku tengok kau ni macam semacam je.  Senyum sorang sorang kenapa?. Jangan cakap yang kau dah gila. Aku tak nak ada unnie yang gila." ujar Hyunnie sambil memeriksa kepala dan tubuh Baekkie.  

"Aku ok la. Cuma aku marah sikit ni..."

"Kenapa pulak kau nak marah??"

"Sapa Chanyeol tu. Kenapa kau tak pernah hantar gambar dia kat aku dan aku tak pernah dengar pasal dia langsung ni" ujar Baekkie.

" ooo. Kalau pasal Chanyeol tu sebenarnya aku baru kenal dia dalam 2 hari ni je. Tu pun secara kebetulan." Jawab Hyunnie sambil bangun dan menyikat rambutnya di hadapan cermin biliknya.

"Ooo. Jadi kau pun barula kenal dia".

"Ye... baru je. Kenapa kau suka dia ke??". Tanya Hyunnie namun hanya menerima senyuman dari Baekkie.  Hyunnie terkejut dengan kelakuan Baekkie itu lalu bangun pergi kearah katil dimana Baekkie duduk.

"Betul ke ni Baekkie??"tanya Hyunnie lagi. Baekkie hanya berdiam diri dan memandang kearah lain .

"Baekkie ah.... "

"Apa??"

"Betul ke?"

"Betulnya apa pulak?".

"Jangan la buat tak tahu. Pasal Chanyeol la. Betul ke??"

"Kalau betul pun apa salahnyakan"

"Ahh!!!" Jerit Hyunnie tanda gembira lalu memeluk Baekkie.

"Shh.. yang kau menjerit tu dah kenapa?. Diam sikit kang nanti aku sepak kang. Diam diam."

"Aku gembira je untuk kau. Ok my sister don't worry i will help you to get Chanyeol.. ha ha ha. I am so happy for you." Hyunnie tidak dapat menyembunyikan perasaannya ketika ini.

"Okok fine. Dah jom tidur esok omma balik. " kata Baekkie kepada adiknya. Lalu baring di atas katil.

"Tapi ni bilik aku unnie pergi la tidur bilik unnie." Jawab Hyunnie sambil menarik bantalnya yang sekarang ini dipeluk oleh unnienya.

" ala apa la salahnya aku nak tidur dengan kau malam ni malam esok aku tidur bilik aku ".jawab Baekkie..

"ok ikut suka kau la.". Ujar Hyunnie sambil baring dan mula dibuai dengan mimpi yang indah.

TBC

..........................................................................................

ok so takat ni ja dulu i am so sorry sebab aku dapat rasakan ayat kat atas ni memang tak best sebab aku dh lama stop tulis.

Ok bye. 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment