Chapter 22

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

"Piza dah sampai",kata Lay dan Baekhyun."Wah sedapnya bau",kataku gembira.Chanyeol mengambil gelas dan minuman sementara yang lain sedang berperang untuk makan piza yang besar lagi sedap itu."Hey!! perlahanlah sikit makan tu.Janganlah berebut",kata Suho apabila melihat mereka makan dengan cepat sehinggakan masuk mulut terus telan.Aku mengambil sepotong piza lalu berikan pada Suho."Abang janganlah marah,nanti cepat tua,dah tak handsome.Abang pun makanlah sekali ya",aku cuba menenangkan Suho yang sedang mendidih itu.

"Terima kasih Min-hye",kata Suho sambil tersenyum.Aku membalas senyumannya.Ketika itu,Baekhyun terpandang mereka berdua."Ah,janganlah senyum macam tu sekali.Tahulah handsome.Hish,Suho ni",detik hati Baekhyun."Min-hye tolong ambilkan buah dalam peti ais.Terima kasih",kata Tao.Aku pergi mengambil buah itu."Tao,kenapa awak suruh dia ambilkan?Awak tahu kan Min-hye tak sihat?",kata Baekhyun pula."Sorry,saya lupalah",kata Tao perlahan.

"Kenapa kepala aku sakit ni?",kataku.Aku tidak dapat berjalan dengan betul disebabkan pandangan aku yang mula kabur.Akhirnya aku jatuh pengsan tidak sedarkan diri dan kepala ku terhentak di lantai menyebabkan kepalaku berlumuran darah."Saya nak pergi tandas kejap.Jangan habiskan tau",kata Sehun.Dia melintasi dapur tapi perjalanannya terhenti apabila melihat Min-hye terbaring di lantai dengan kepalanya yang penuh dengan darah.

"Min-hye!!! Korang !! Datang sini cepat!!",jerit Sehun.Yang lain bergegas setelah terdengar jeritan Sehun dan ternampak Min-hye yang terbaring."Macam mana boleh jadi macam ni?',tanya Suho."Saya tak tahu.Saya lalu je nampak Min-hye dah terbaring",jelas Sehun."Xiumin dan Luhan,awak tolong telefon Dr.Kang,Kyungsoo dan Baekhyun,awak tolong sediakan First Aid Kit,Tao dan Kris,awak tolong sediakan bilik Min-hye dan yang lain tolong saya angkat Min-hye",arah Suho."Saya pula?",tanya Sehun."Awak teruskan perjalanan awak ke tandas",kata Suho ringkas.

Mereka segera angkat Min-hye ke atas dan membalut kepalanya.Seketika kemudian,Dr.Kang sampai dan memeriksa keadaan Min-hye."Macam mana dengan Min-hye,doktor?",tanya Baekhyun.Dia menjadi semakin risau dengan keadaan Min-hye yang bertambah teruk."Kepalanya tidak apa-apa.Cuma mengalami hentakan yang perlahan sahaja.Cuma sekarang mungkin dia banyak buat kerja yang berat-berat,jadi saya arahkan supaya membenarkan dia buat kerja yang ringan sahaja",kata Dr.Kang.

Setelah itu,Dr.Kang berlalu pergi meninggalkan mereka.Mereka termenung setelah apa yang terjadi pada Min-hye."saya tak tahu pula kesannya jadi macam tu sekali",kata Kai.Yang lain hanya terdiam sambil memandang Min-hye.Malam itu,mereka bekerjasama untuk masakkan makan malam untuk Min-hye."Nasi dah masak ke belum?",tanya Suho."Dah,Sup dah masak ke belum?",tanya Kyungsoo."Belum.Cuma nak masukkan Daun saderi dan lobak merah je lagi",jelas Baekhyun.Dapur menjadi huru hara dengan suara mereka.

"Nak buat air apa ni?",tanya Xiumin.Jus atau bir?",gurau Sehun."Sehun,awak dah tak betul ke? Takkan nak bagi Min-hye minum bir? Cuba logik sikit",kata Kyungsoo."Saya gurau je lah baby-soo",kata Sehun sambil tersenyum.Kyungsoo hanya memandang."Bagi Min-hye juslah",kata Baekhyun.Yang lain ada yang hanya duduk kerana tugas mereka sudah siap dan ada yang bertungkus-lumus untuk siapkan tugas mereka."Yeay !! Akhirnya makanan yang dimasak dahpun siap",kata Sehun dan Tao.

"Untuk kita punya ada tak",tanya Kai."Ada tapi kita makan sekali dengan Min-hye.Awak,awak,awak dan awak,tolong saya angkat makanan ni"Arah Kyungsoo sambil menuding ke arah Sehun,Kai,Baekhyun dan Chanyeol.Mahu tak mahu,terpaksa mereka tolong angkatkan.Tuk,tuk,tuk pintu diketuk oleh Suho.Pintu bilik Min-hye dibuka dan mereka masuk ke dalam.Mereka tidak mengejutkan Min-hye tapi sebaliknya menunggu Min-hye untuk bangun sendiri.

"Saya lebih rela kalau saya yang kena.Saya tak sanggup tengok Min-hye terbaring dengan kepala berbalut macam ni",kata Kai."Kami pun",kata yang lain.Sementara  Baekhyun pula hanya memandang sayu pada Min-hye."Abang tak sanggup tengok Min-hye dilukai macam ni Min-hye.Selamanya abang tak sanggup.Cepatlah sembuh demi abang,Min-hye",kata Baekhyun dalam hati...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!