Chapter 12

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

Ketika aku di ruang tamu,mereka duduk kepenatan dengan baju yang dibasahi dengan peluh."Seronok berlari?",kataku."Rugi kalau Min-hye tak join sekali tadi",gurau Xiumin.Aku tersenyum."Abang tak nak mandi ke?",tanyaku."Penat lah .kejap lagilah ya.bagi abang lagi 10 minit",kata Chanyeol."Tak boleh,abang kena mandi sekarang juga.Badan abang berpeluh,ditambah pula dengan bau busuk abang tu.Pergilah",kataku.

Akhirnya mereka mengalah dan naik ke atas.Aku hanya duduk di ruang tamu memandangkan kerja yang perlu dibuat sudah pun selesai.40 minit telah berlalu,suasana menjadi riuh dengan suara mereka di atas.Aku lihat Kyungsoo turun dan terus ke dapur.Aku mengikutnya dari belakang."Selalunya abang ke yang masakkan makan malam untuk abang yang lain?",tanyaku.

Kyungsoo tersentak tapi dia cuba berlagak tenang(tak macho kalau terkejut depan perempuan)."Ya,abang sorang je yang pandai masak,nak buat macam mana.Nak tolong abang tak?",katanya."Boleh juga,Min-hye tak ada buat apa-apa sekarang ni.Nak Min-hye buat apa?",tanyaku."Min-hye tolong apa yang boleh je,jangan buat banyak sangat ya",katanya.Aku mengangguk.

"Abang nak masak apa?Kimchi spageti lagi ke?",aku bertanya."Ya,Min-hye nak makan lain ke? Abang boleh buatkan untuk Min-hye",Kyungsoo menawarkan diri masak untuk aku."Betul ke? Kalau macam tu,Min-hye nak nasi goreng buatan abang Kyungsoo.Boleh?",jawabku."Ok,Min-hye anggap yang itu dah siap.Nanti abang buatkan",katanya."Ok,Min-hye tunggu.buat sedap-sedap tau",kataku.

Kami tergelak.Ketika itu Baekhyun,Sehun,Luhan dan Chanyeol sedang menuruni tangga untuk ke dapur.Mereka terhenti apabila melihat kami sedang bermesraan."Diorang ada apa-apa ke?",tanya Luhan.Yang lain menggeleng.Chanyeol,Sehun dan Luhan pergi ke arah kami."Syok nampak.Borak pasal apa?",tanya Sehun.

"Tak ada apa-apa",Kyugsoo menjawab."Abang tak payah risaulah,Abang Kyungsoo tak buat apa-apa pun kat Min-hye",kataku sambil tersenyum."Saya tahu dia takkan buat apa-apa sebab dia saya punya",kata Chanyeol bangga."Dah mula dah",fikirku."Eh,bukanlah.Dia saya punya.Awak punya Baekhyun.Kan Baek.. Eh mana dia?",kata Sehun."Dekat belakang tu.Tak bergerak langsung dari tadi.Baekhyun",Luhan melambai.

"Kenapa aku rasa macam aku sakit hati bila Min-hye mesra dengan orang lain? Aku ada apa-apa perasaan ke kat dia? Tak mungkinlah.. Dia tak suka aku,aku pula yang suka dia.Takkan..",fikirnya.Dia datang pada kami."Makan malam dah siap ke belum?Saya laparlah",katanya."Sudah,sekarang ni saya nak buat nasi goreng untuk Min-hye kita ni",kata Kyungsoo sambil tersenyum padaku.

Seketika kemudian,pandangan aku dan Baekhyun bertemu."Apa kena dengan aku ni? Janganlah pandang dia macam ni.Malu lah",bisik hatiku."Baekhyun,kenapa dengan kau ni? Sudahlah pandang dia tu.Nanti dia ingat kau suka dia",fikir Baekhyun pula."Korang ni dah kenapa?",Kata Kyungsoo sambil memetik jarinya di depan mata kami."Tak ada apa-apa",jawab kami serentak.

"Makan malam dah siap.Jomlah makan.Nati sejuk pula makanan tu",katanya.Kami bertiga pergi ke meja makan."Apa yang buat lama sangat kat dapur tu?",tanya Lay dan Chen."Diorang tengah buat drama romantic pendek.Lama betul diorang pandang.Entah apa yang dicari dalam mata tu",Kyungsoo menyampuk.Aku hanya tersenyum.

"Tak boleh ke pandang abang Baekhyun? Ataupun abang jealous Min-hye pandang abang Baekhyun?",aku menduga.Kyungsoo tergelak."Mana ada.Abang bukan orang yang macam tu lah.Apa pun cuba dulu nasi goreng ni.Sedap tak?",katanya.Aku merasanya."Abang,sedaplah!!",kataku gembira."Baguslah kalau Min-hye suka",kata Kyungsoo.

"Entah kenapa aku rasa gembira bila orang yang aku rasa aku dah suka padanya juga gembira..."

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!