Chapter 46

Pertemuan Pertama Aku Dan Exo

"Baekhyun,mana awak pergi seharian ni? Kenapa lama sangat awak pergi jumpa kawan awak? Kitorang risaulah.Min-hye pun risau tau tak?",kata Suho apabila ternampak Baekhyun masuk ke dalam dengan muka yang bersahaja."Saya..saya teman kawan saya kat rumah.Dia..dia duduk sorang kat rumah tu.Saya memang nak bagitahu tapi bateri saya dah habis",tipu Baekhyun.Matanya melilau mencari kelibat Min-hye."Min-hye pergi mandi",sapa Tao tanpa ditanya."Siapa tanya?",kata Baekhyun cuba mengusik Tao."Dari muka pun saya dah tahulah",balas Tao ringkas.

"Awak pergi mandi dululah,mesti awak penat",arah Chen.Baekhyun hanya mengikut dan apabila dia lalu depan bilik Min-hye,dia rasa tak sedap hati.Tapi dia cuba ketepikan perasaan itu."Kyungsoo turunlah cepat saya nak makan ni",laung Suho dari bawah.hari ini,Kyungsoo tak masakkan untuk mereka,tapi mereka sendiri yang menawarkan diri untuk masak sendiri.Kyungsoo hanya mengiyakan saja.Sekurang-kurangnya,satu tugas Kyungsoo telah hilang.Apabila dia lalu di depan bilik Min-hye,dia terdengar suara orang menangis.

"Min-hye menangis ke?Kenapa ya?",fikir Kyungsoo.Dia mengetuk pintu dan terus masuk.Dia melihat bilik itu sudah bersepah,mungkin Min-hye mencampak barang yang berada di depannya akibat terlalu marah."Min-hye macam mana boleh jadi macam ni? Cerita dengan abang",kata Kyungsoo sambil duduk di sebelah Min-hye.Aku tak dapat menjawab soalan itu kerana soalan itu buatkan aku susah untuk menjawabnya."Min-hye cakap dengan abang.Abang Baekhyun ada buat apa-apa ke kat Min-hye?",kata Kyungsoo lagi.Aku tak dapat cakap apa-apa lalu aku berikan telefon aku.

Kyungsoo berasa marah campur kesal apabila melihat gambar itu."Abang kena cakap dengan dia",kata Kyungsoo.Aku sempat memegang tangannya ketika dia mahu keluar dari bilikku."Abang,jangan.Min-hye tak nak abang bergaduh.Please abang",rayuku."Kalau dia tak nak gaduh kenapa dia buat Min-hye macam ni?",balas Kyungsoo."Please abang,jangan.Min-hye tak nak yang lain tahu pasal ni",kataku teresak-esak.Kyungsoo memandang lalu memeluk aku seerat-eratnya.

"Abang tak nak tengok Min-hye menangis macam ni.Min-hye tahukan yang abang sayangkan Min-hye? Abang tak nak tengok Min-hye terluka macam ni",kata Kyungsoo.Aku rasa tenang dengan ayat dia."Dahlah,kita makan tengahari dulu.Jangan menangis lagi.Pergi basuh muka"arah Kyungsoo sambil mengesat airmata Min-hye."Tapi abang Baekhyun..."."Tak apa,Min-hye duduk sebelah abang",Kyungsoo memotong ayatku.Aku pergi seperti yang disuruh.Setelah itu,kami keluar bersama dan berlakon seperti tiada apa yang telah berlaku.Aku terpaksa beri senyuman palsu pada mereka terutama sekali pada Baekhyun.

"Mana abang dah pergi? Min-hye risaulah",kataku."Sorrylah,abang pergi rumah kawan.Abang lupa nak bagitahu Min-hye.Sorry ya",balas Baekhyun.Rumah kawan?Jangan harap aku nak percaya.Kau ingat aku tak tahu yang kau dengan...ERGH..Malas aku nak cakap pasal dia ni.Bazir tenaga je."Lain kali jangan buat lagi ya",arahku.Baekhyun hanya mengangguk.Setelah aku habis makan,aku terus naik ke atas."Min-hye nak pergi mana?",tanya Baekhyun."Nak call ibu",balasku tanpa memandang mukanya.

Sebenarnya aku ingin menelefon Encik Kim tentang niat aku untuk pulang ke Malaysia."Hello Encik Kim.Encik Kim sibuk tak?",tanya ku."Sekarang ni tak.Min-hye nak cakap apa-apa ke kat saya?",tanya Encik Kim."Saya nak cakap yang saya nak balik Malaysia.Saya duduk lama kat sini.Lagipun saya rindu dengan parents saya kat sana.Boleh ya?",tanyaku."Saya tak boleh nak buat apa,terpaksalah saya ikutkan.Lagipun,Min-hye nak naik bila? Boleh saya tempah tiket",tanya Encik Kim."Saya nak penerbangan malam ni,boleh?",tanyaku."Ok,nanti kalau ada,saya mesej Min-hye ya",balas Encik Kim.

"Baiklah,tapi Encik Kim boleh tak simpankan rahsia ni dari yang lain.Saya tak nak diorang tahu.Kalau tak,mesti diorang tak bagi saya balik",kataku lagi."Ok,saya usahakan",balas Encik Kim."Baiklah,terima kasih",kataku lalu meletakkan telefon dan terus mengemas baju.Beg itu aku letakkan di dalam almari baju supaya yang lain tak tahu tentang ini.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xkesah #1
Chapter 50: Sad ending lh.
Tapi best. Authornim buatlh sequel yg happy..bolehlh..kesian tgk mereka. Nangis sya baca.buatlah sequel yg mereka jumpa n kahwin..hehehe..bolehlh..sya merayu...best cerita ni tapi lagi best happy ending..
Park_Rafa88
#2
Author-nim awak memang daebak!!! Btw saya nak tanya yang destiny tu sequel ff ni ke? Maaf sebab saya tak baca habis lagi sebenarnya.Ok bye..
Xiuhan25 #3
Chapter 50: Memg DAE to BAK la!!Tpi ending dia sdih....
Overdose_Kpopers
#4
Chapter 1: adakah diorg gay? lolz haha >< chanyeol <3
weloveexoforever #5
Chapter 50: Sedihnyer....
exotic3010 #6
Chapter 50: sedihnye cite ni
kiminni #7
Chapter 50: tak sangka mula citer happy n last-last sedih akhirny....
aisyashuhada
#8
Chapter 50: sedihnya...
tak sangka ending maca tu..
aidasafiah
#9
Chapter 50: Sedey ah!Tapi best :) Teruskan usaha!